קטע מישורי אשר הסתיים בדיוק כפי שהיה צפוי הוא הזדמנות לספר על רוכב מקצוען אשר השלים תואר בהנדסה אבל במקביל לסיום כל שלושת הגרנד טורים
מאת:יאיר בן עמי
כתבות קודמות: קריטריום דו דופינה – מרוץ ההכנה היוקרתי בעולם, הצהרת וואן דן ברוקה, רמזים לקראת הטור דה פרנס,
ג'רמי רוי אינו שם מוכר לרוב הצופים במרוצי אופניים. הוא יהיה בן 28 בעוד שבועיים והוא מקצוען משנת 2003, באותה הקבוצה, אפדוז'ו. הוא ניצח בתחרות דרג 1.1 בתחילת השנה אבל הניצחון הגדול ביותר שלו היה בקטע 5 של "פריז- ניס" בשנת 2009. בזכות הניצחון הזה הוא החליט להמשיך בקריירה כרוכב אופניים מקצוען. במהלך כל עונת 2008 הוא לא היה בטוח מה תהיה הבחירה שלו להמשך החיים וזאת משום שסיים, בסוף 2007 את לימודיו לתואר מהנדס. במהלך הלימודים הוא היה רוכב מקצוען לכל דבר ואפילו בעל הישגים נאים. בשנת 2006 הוא ניצח בקטגוריית הרוכב הצעיר ב"טור של פקארדי".
בזמן לימודיו הצליח רוי להשלים את כל הגרנד טורים בהצלחה. בקטע ה- 4 של ה"קריטריום דו דופינה" הוא היה,יחד עם הרוכב האיטלקי המבטיח אדריאנו מאלורי (לאמפרה), עד שנותרו כשני ק"מ לסיום. רוי לא צריך לדאוג לפרנס ביום שיחליט לעזוב את הדבוקה. מספרים כי לפני כשנה הוא שוחח עם אחד מהנהגים של מצלמות הטלוויזיה במהלך הטור והרשים את הסובבים עם השאלות והידע שהפגין.
בקטע ה- 4 ניצח הגרמני יוהאן דגנקולב אשר השלים ניצחון שני בשלושה ימים עבורו וניצחון שלישי, בריצפות, של קבוצת איג'טיסי- היי ראוד". דגנקולב נראה בדיוק כמו המאיצים הטהורים של הדור הקודם. סדנונו, במהלך המאוץ, אינו חלק וסוחף כשל חברו לקבוצה, מארק קאוונדיש, ההפך הוא הנכון. קבלנוב מאיץ כשכל גופו מתנפל על הדוושות ובכל בעיטה דומה כי הוא עומד לקרוע את אופניו לגזרים. הוא גדול יותר ממתחריו, בפלג גופו העליון, ורגליו נראות כשני גזעי אץ סקויה בני אלף שנים. בשני הניצחונות שהשיג הוא גם הוכיח כי, למרות ממדי גופו והעובדה שהוא מאיץ כה טוב, הוא לא מטפס רע וגם יש לו יכולת טקטית מעולה.בשני הניצחונות הוא נכנס לסיבובים האחרונים בצורה מושלמת, בחר את הגלגלים הנכונים לרכב אחריהם ולבסוף מצא את אותו שביל פנוי ממנו הוא יצא למאוץ בתזמון המושלם. רוכב מסוג זה הוא האידיאל כמושך, מוביל, של מאיץ טהור לקראת קו הסיום. אבל בגילו הצעיר, 22, הוא בשלבי ההתפתחות. נראה כי הוא יהיה המוביל של קאוונדיש לתקופה מסוימת ולאחרי יצטרך ביל סטפלטון (מנהל הקבוצה) להיות יצירתי כדי להשאירו כמושך של מוביל הקבוצה.
יוהאן דגנקלוב- ניצח שני קטעים בשלושה ימים ומוביל בקטגורית הרוכב הנקודות
צילום: Thomas Ducroquet
בפעמים קודמות הצליח סטפלטון לשמור על המאיצים הטובים כמאטאו גוס, מארק ראנשו ואחרים כדי שיעבדו עבור קאוונדיש ויסתפקו בניצחונות במרוצים בהם קאוונדיש אינו מתחרה או בימים בהם הוא אינו מרגיש טוב מספיק כדי להכנס למאוץ לקו הסיום. אבל בכל המקרים האלו היו הרוכבים מבוגרים, במעט או הרבה, מקאוונדיש והיה ברור להם כי הוא מאיץ העל של הקבוצה. במקרה אחד, של אנדראה גריפל הגרמני, לא נמצאה הנוסחה והוא עזב לקבוצה אחרת לאחר סכסוך מתוקשר עם קאוונדיש ולאחר סירובו לקבל את העדפה של קאוונדיש כמובנת מאליה. במקרה של דגנקולב זה יכול להתברר כעוד בעיה. דגנקולב צעיר מקאוונדיש ב- 3.5 שנים. ברור כי הוא טוב מקאוונדיש בעליות מאחר וקאוונדיש לא היה מנצח קטע עם סיום כמו זה שניצח דגנקולב בקטע ה- 2. השאלה תהיה שוב מתי ומה יהיו השאיפות של דגנקולב ואיך סטפלטון יידע לטפל בהן מול קאוונדיש.
דירוג קטע 4, לה מוטה- סרוולה- מקון, 173 ק"מ:
1. יוהאן דגנקולב, גרמניה,איג'טיסי- הייראוד, 4:15:41 שעות
2. בואסון האגן אדוולד, סקאי, זמן זהה
3. חואן חוזה הידו,ארגנטינה, סאקסו בנק- סאנגארד, זמן זהה
4. תומאס וויטקוס, לאטביה, אסטנה, זמן זהה
5. וויליאם בונה,צרפת,אפדוז'ו, זמן זהה
ראש הדירוג לאחר קטע 4:
1. בראדלי וויגנס,בריטניה, סקאי, 12:57:18 שעות
2. קאדל אוונס, אוסטרליה,ביאמסי + 1:11 דקה
3. יאנס בראיקוביץ', סלובניה, ראדיושאק + 1:21 דקה
4. אלכסנדר וינוקורוב,קזחסטן, אסטנה + 1:56 דקה
5. רוי אלברטו קוסטה, פורטוגל, מוביסטאר + 2:12 דקות
יאיר בן עמי– עורך ראשי אתר Shvoong. בעל הטור מציאות נושכת
קישורים: אופניים, מרוץ אופניים, מרוץ