לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
אליה ויויאני מקבוצת קוויק-סטפ (Quick-Step Floors) הספרינטר האיטלקי מנצח קטע שני ברציפות בג׳ירו בספרינט פיניש בתוך העיר אילת וגובר על בן ארצו סאשה מודלו מקנונדייל (EF-Drapac p/b Cannondale) שמסיים במקום השלישי (שוב) סאם בנט האירי (Bora-Hansgrohe). גיום בויבון הקנדי מסייקלינג אקדמי (Israel Cycling Academy) שוב נלחם יום שלם בבריחה הירואית של שלושה רוכבים שהחזיקה כמעט עד הסוף. רוהאן דניס מ-BMC שומר על החולצה הוורודה בהפרש של שנייה כאשר המרוץ ממשיך לאיטליה. המסלול של הקטע השלישי של הג׳ירו והאחרון בישראל נמתח על פני 229 ק״מ מישוריים ומדבריים מבאר שבע לאילת והינו הקטע השני הכי ארוך במרוץ כולו.
הרוכבים זינקו מבאר שבע, בירת הנגב בשעה 12:30 ודי מהר נקבעה הבריחה של היום שכללה שלושה רוכבים ובהם גיום בויבון מסייקלינג אקדמי, ושני רוכבים איטלקים אנריקה בארבין (Bardiani CSF) לובש חולצת המטפס הכחולה (אותה השיג אתמול בעלייה בזכרון יעקב) ומארקו פראפורטי (Androni Giocattoli). לאחר 45 ק״מ חברי הבריחה הגיעו לספרינט הביניים הראשון של היום בשדה בוקר, גיום בויבון מהבריחה עובר ראשון את הקו ומאחורה בפלוטון לוקח את הנקודות אליה ויויאני מקוויק-סטפ. נקודת הספרינט השנייה נמצאת בתוך מצפה רמון בקילומטר 77 וזוהי גם הנקודה הכי גבוהה במסלול (800 מטר), אך הטיפוס אליה הוא מתון מאוד ולא מאתגר את הרוכבים. גם פה הקנדי של אקדמי מוכיח עליונות במישור כאשר הוא עובר לפני חבריו לבריחה וצובר עוד ניקוד בתחרות החולצה הסגולה שמציב אותו במקום השני אחרי ויויאני עם נקודות. מיד עם היציאה ממצפה רמון הרוכבים גלשו בירידה תלולה, טכנית ויפה אל תוך המכתש.
נקודת העניין המשמעותית של היום היא מעלה פארן, העלייה המדורגת 4 מנחל פארן שעבר שטפונות לא מזמן (דאגו כמון לנקות ולתחזק את הכבישים) אורכה 1.2 ק״מ בשיפוע ממוצע 6.5% עם שיפוע מקסימלי של 11%. שיתוף פעולה של חברת בוץ הפקות, קבוצת אקדמי והתארגנות של אוהדים הרימו מתחם עידוד מרשים מבסיס העלייה ועד לסופה. הבריחה הגיעה בהפרש של 5 דקות מהפלוטון שלא רדף בשלב זה במרוץ ואפשר לשלושת הרוכבים לעבור ראשונים את העלייה כאשר פראפורטי בורח כבר בתחילת העלייה ולוקח את מלוא הניקוד, בויבון (שאינו מטפס) מפסיד שוב עשרות מטרים מסיום העלייה לבארבין. בארבין שומר על החולצה הכחולה עם 5 נקודות כאשר בויבון ופראפורטי עם 3 נקודות כל אחת. הפלוטון לא התחרה על העלייה וכל הרוכבים נשארו ביחד בקצב נוח.
ככל שהסיום באילת התקרב קבוצות רבות עלו לקדמת הפלוטון והכתיבו קצב גבוה שצמצם את הפער במהירות, כ-5 ק״מ לסיום נתפסו חברי הבריחה וקוויקסטפ קבוצתו של ויויאני עשתה עבודה יפה ויצרה רכבת מהירה עד כ-250 מטרים לסיום בהם נותר לספרינטר האיטלקי להראות מה הוא יודע, הוא לא אכזב. סם בנט תקף ראשון וסטה ימינה ככה שהוא כמעט דוחק את ויויאני למחסומים אך ויויאני עם שליטה נהדרת באופניים הצליח להשתחל ברווח הקטן ולתת את הקיק הקטן בשביל לסיים ראשון על הקו כשמיד אחריו מסיימים מודלו ובנט. מהרוכבים נחסכה התמודדות טכנית וסכנה משמעותית כאשר מספר ככרות צפופות באזור המלונות הושטחו לחלוטין ואפשרו מעבר בטוח לפלוטון השועט. התחרות ארכה 5 שעות ובניגוד לחששות מזג האוויר היה נוח לכל אורך הקטע, ללא חום קיצוני או רוחות צד שאופייניות לאזור.
בדירוג הכללי נרשם שינוי קטן במקום השלישי, כאשר ויקטור קאמפנארטס (Lotto Fix All) מאבד זמן בסיום ותופס את מקומו של חוזה גונצ׳אלבס מקטושה-אלפסין (Katusha-Alpecin) והוא נמצא 13 שניות מאחורי רוהאן דניס מ-BMC המוביל והמקום השני תום דומולאן מסאנווב (Sunweb), שנמצא במיקום הטוב ביותר ביחס ליריביו בדירוג הכללי.
בקבוצת סייקלינג אקדמי הרוכב שהשיג את המיקום הטוב ביותר בתחרות היום הוא שוב הספרינטר של הקבוצה סברגאלי, שמשפר בעמדה אחת ביחס לאתמול ומסיים במקום ה-11. אחריו הגיעו באותו זמן של המנצח במקומות ה-92 ו-93 בהתאמה זאקרי דמפסטר וגיא שגיב הישראלי שמוכיח שוב יכולת טובה בסיום מישורי ומהיר. גיא ניב מסיים 2:10 דקות אחרי הפלוטון וימתין לשלבים הרריים להראות את יכולתו. הקבוצה הישראלית והרוכבים הישראליים במיוחד יבחנו כבר בשבוע הקרוב באיטליה ויהיה מעניין לראות כיצד יתמודדו עם הטיפוסים הקשים שממתינים להם והעומס המצטבר של ימי התחרות.
מחר הרוכבים ייהנו מיום מנוחה שינוצל לטיסות והעברת כל הציוד לסיציליה לזינוק הבא בקאטנייה ביום שלישי לקטע ה-4 שכולל 2 עליות מדורגות 4 ובעל פרופיל מישורי עם גבעות. הקטע ה-6 ביום חמישי יהווה את המבחן הראשון למתמודדים על פודיום בדירוג הכללי כאשר הוא מכיל טיפוס משמעותי של 15 ק״מ בשיפוע ממוצע 6.5% עם סיום בעלייה באתנה (קטגוריה 1) זוהי רמת קושי גבוהה, השנייה מתוך חמש הקיימות. ניתן לסכם את 3 ימי התחרות בישראל כמוצלחים ביותר, לא היו תקריות חריגות והקהל הישראלי הראה נוכחות מרשימה בצידי הדרך.