סיכום השבוע הראשון בג'ירו ד'איטליה; סיכום השבוע השני
מה לא היה בשבוע השני של הג'ירו ד'איטליה? הוא התחיל עם קטע נג"ש של 40.5 קילומטרים, המשיך בהרים של טוסקנה ואמיליה עם שני מנצחים מקומיים, החזיר לעניינים את הספרינטר אנדרה גרייפל לפני שהוא בחר ללכת, וחזר בסוף השבוע להרים הגבוהים באמת עם הרבה תהפוכות בצמרת הכללית כשהעומדים בראשה הם לאו דווקא הפייבוריטים.
קטע תשיעי: השבוע השני התחיל בקטע השני מתוך שלושה נגד השעון בג'ירו הנוכחי. במקרה הזה, קטע של 40.5 קילומטרים בראדה אין קיאנטי שליד העיר סיינה באזור טוסקנה, שבאותו יום היה די גשום אבל זה חלק מהעניין וגם עם זה רוכבים מקצוענים צריכים להתמודד, גם אם הקטע עצמו הוא די טכני עם לא מעט עליות, ירידות ופניות חדות. אז היו שם כמה נפילות, אבל מי שהרשים יותר מכולם היה זה שהפך להיות רוכב אופניים בגלל…נפילה. פרימוז רוגוליץ' הסלובני היה בכלל קופץ סקי מבטיח עד לשנת 2011, שנאלץ לפרוש בגלל התרסקות. תוך שנתיים הפך לרוכב אופניים מקצוען והג'ירו הנוכחי הוא הגרנד טור הראשון שלו, והוא עושה זאת במדי לוטו-ג'מבו. אז אחרי שכמעט ניצח בקוטע הפתיחה והיה שני רק לטום דומולן, רוגליץ' עשה את זה בקטע הנג"ש השני בצורה מדהימה. לחשוב שעד לאותו היום הוא בכלל לא התחרה בקטע נג"ש ארוך יותר מ-10 קילומטרים. אז רוגוליץ' היה גיבור היום ובמקביל ג'יאנלוקה ברמבילה הצליח אמנם לשמור על החולצה הורודה אבל חברו לקבוצת אטיקס-קוויקסטפ, בוב יונגלס הלוכסמבורגי, התקרב אליו עד כדי שנייה אחת בלבד בדירוג הכללי. בין הפייבוריטים, וינ'צנזו ניבאלי מחק פער של 9 שניות מאלחנדרו ואלווארדה ופתח עליו פער של שתי שניות.
קטע עשירי: הרוכבים חזרו מיום מנוחה לקטע קשה במיוחד, שבעצם לא היה בו הרבה מקום למנוחה לאורך 219 הקילומטרים שלו מקמפי ביסנציו שבטוסקנה לססטולה שבאזור אמיליה. כאן כבר היה ברור שברמבילה שהחזיק בחולצה הוורודה היה אמור לחזור ולעשות את העבודה השחורה למען בוב יונגלס, שבקטע הזה הפך ללוכסמבורגי הראשון שמוביל בג'ירו משנות החמישים. אבל גם כאן היה מנצח מפתיע, צעיר שמופיע בפעם הראשונה בגרנד טור. ג'וליו צ'יקונה מקבוצת ברדיאני הראה את יכולות הטיפוס שלו כשנאבק מול דמאינו קונגו הוותיק על הנקודות בדירוג המטפסים כשנותרו 16 קילומטרים לסיום. במקרה הזה קונגו ניצח אותו, אבל לאחר מכן נתקל קלות ברוכב אחר תוך כדי ירידה וצ'יקונה ניצל את זה כדי לפתוח פער ולדהור כל הדרך לניצחון ולרגע הגדול בקריירה שלו עד עכשיו. בקטע הזה יונגלס עבר ללבוש את החולצה הוורודה, אבל הוא התחיל להריח צרות מקבוצת מוביסטאר, ולא מואלווארדה שהיה צמוד לניבאלי אלא מאנדריי אמאדור הקוסטה-ריקני שסגר עליו את הפער ל-26 שניות.
קטע 11: קטע בן 227 קילומטרים ממודנה לאסולו, שהחלק הראשון שלו עד ל-200 קילומטרים שטוח יחסית, אבל הסיומת לא פשוטה בכלל ומוקדשת גם במקרה הזה למטפסים. כ-14 קילומטרים לסיום אנדריי אמאדור החל לתקוף וסחף אתו על המוביל בוב יונגלס, שלא איפשר לו לברוח. בקילומטירם האחרונים הצטרף אליהם דייגו אוליסי המקומי והשלישייה הזאת נאבקה על הניצחון בקטע כשבסופו של דבר היה זה אוליסי שחצה ראשון את קו הסיום וחגג ניצחון קטע שני השנה בג'ירו, אמאדור סיים שני וקיצץ את הפער מיונגלס בעוד שתי שניות ל-24 שניות בסך הכל.
קטע 12: זה היה קטע שטוח לגמרי של 182 קילומטרים מנואלה לביביונה שבחופים הצפון מזרחיים של איטליה. זה היה הקטע שהחזיר את אנדרה גרייפל הגרמני, שכל כך בלט בזכות ממדיו הפיזיים בספרינט של הסיום, בו הוא לא הותיר סיכוי לקיילב אוואן האוסטרלי שהגיע אחריו. זה היה הקטע השלישי שגרייפל ניצח בג'ירו, הוא סיים אותו כמוביל בדירוג הנקודות, אבל בסופו של אותו יום הוא גם הודיע שהוא פורש מהג'ירו כדי להתכונן לטור דה פראנס. אין ספק שההחלטה הזאת פוגעת ביוקרתו של הג'ירו, איך שלא מסתכלים על זה. גרייפל התנצל, אבל הסביר שיש לו שאיפות משלו. מה שכן, המאבק בין הספרינטרים נפתח מחדש.
קטע 13: קטע של 170 קילומטרים מפלמאנובה לסיבידאלה דל פריולי שהתחיל שטוח אבל מהר מאוד הפך להיות קטע הררי עם ארבעה טיפוסים קשים. באחרון שבהם נותר מהאחור מי שהחזיק בחולצה הוורודה, בוב יונגלס. אנדריי אמאדור ראה את זה וידע שזה הזמן שלו לעשות היסטוריה. הוא המשיך בשלו ותפס את ההובלה, כשהתקפה יפה של וינצ'נזו ניבאלי מצד שני הובילה אותו למקום השלישי בקטע הזה ולזמן בונוס בזכותו הוא חלף על פני ואלווארדה ועלה גם למקום השלישי הכללי. קבוצת סקיי הבריטית התגברה על פרישתו של המועמד לניצחון מיקל לנדה החולה, והתנחמה בניצחון בקטע הזה של ספרדי אחר, מיקל נייבה, שבכלל הגיע לג'ירו כמחליף ברגע האחרון ונתן את הופעת חייו.
קטע 14: הקטע הראשון מבין שלושת הקטעים ההרריים הקשים ביותר בג'ירו ד'איטליה 2016. 210 קילומטרים מאלפאגו לקורבארה בהרי הדולומיטים המדהימים. וככל שמטפסים יותר, קורים יותר דברים. אז מי שנותר ראשון מאחור מבין המובילים היה מחזיק החולצה הוורודה אנדריי אמאדור, שנחלש מאוד תוך כדי טיפוס 42 קילומטרים לסיום ואז היה ברור שבסוף היום הזה יהיה מוביל חדש. וינצ'נזו ניבאלי האמין שזה הזמן שלו לעשות את זה ותקף, אבל התעייף 23 קילומטרים לסיום. מי שתקף במקביל אליו ונותר בצמרת היה סטיבן קרוסוויק ההולנדי מקבוצת לוטו-יומבו, שדווקא יש לו ותק בג'ירו וסיים פעם במקום השביעי הכללי. לקראת סיום נראה היה שהוא יהיה המנצח בקטע וגם המוביל החדש, אבל אסטבן צ'אבז הקולומביאני ארב לו מאחור וחצה לפניו את קו הסיום. קרוסוויק התנחם בחולצה הוורודה בשלב מאוד קריטי של הג'ירו ובסופו של היום הזה הוא מחזיק בפער של 41 שניות על ניבאלי, שהוא עצמו הגדיל מואלווארדה את הפער בצורה משמעותית ללא פחות מ-2:25 דקות. אגב, צ'אבז השתחל ביניהם למקום השלישי בדירוג הכללי.
טבלת 15 המובילים בדירוג הכללי אחרי שלב 14
- סטיבן קרוסוויק (הולנד) – לוטו 60:12:43 שעות
- וינצ'נזו ניבאלי (איטליה) – אסטנה 41 שניות
- אסטבן צ'אבז (קולומביה) – אוריקה ג'ינאדג' 1:32 דק'
- אלחנדרו ואלוורדה (ספרד) – מוביסטאר 3:06 דק'
- אנדריי אמאדור (קוסטה ריקה) – מוביסטאר 3:15 דק'
- רפאל מאיקה (פולין) – טינקוף 3:29 דק'
- אילנור זכארין (רוסיה) – קטושה 3:53 דק'
- ריגוברטו אוראן (קולומביה) – קנונדייל 5:01 דק'
- קונסטנטין סיוטצו (בלארוס) – דיימנשן דאטה 5:38 דק'
- יקוב פוגלסאנג (דנמרק) – אסטנה 5:38 דק'