אחרי פתיחה מרשימה בירושלים, מגיע השלב המהיר חיפה-תל אביב, עם מעקף לעכו. יומם של הספרינטרים
משלב נגד השעון הטכני והמותח בירושלים יצא מנצח גדול אחד וכמה מפסידים. טום דומולאן הוכיח שוב שיש סיבה טובה לכך שהוא לובש את חולצת צבעי הקשת של אלוף העולם נגד השעון. ההולנדי הגבוה ניצח בשלב, ואחרי שהפך ליקיר מדינת ישראל כולה, והבהיר לעיתונאים: "הניצחון בשלב היה הדבר החשוב. אראה לכם מה אני לובש עכשיו", אמר דומולאן וחשף מתחת לחולצה הוורודה את חולצת אלוף העולם נגד השעון. "אני לובש את שתי החולצות הכי יפות בעולם האופניים, ואני מאד גאה בזה. הניצחון חשוב יותר מהזמן, למרות שהזמן שצברתי לא רק על פרום אלא גם על המתמודדים האחרים בדירוג הכללי, גם הוא חשוב".
עם מקום שני שכולו תחושת פספוס יצא רוהן דניס האוסטרלי שנתן נג"ש אדיר, וצמוד אחריו ויקטור קמפנארטס הבלגי בהופעה מצוינת. שלושת הראשונים רכבו במהירות ממוצעת סביב 48 קמ"ש. מתמודד על הדירוג הכללי שנתן הופעה מצוינת היה סיימון ייטס הבריטי. הרוכב מקבוצת מיצ'לטון-סקוט הוא אחד מצמד המתמודדים של הקבוצה על הדירוג הכללי. זה מה שהיה למנהל הקבוצה, מאט ווייט האוסטרלי, לומר על האטסטרטגיה הדו-ראשית שמתכננת הקבוצה בג'ירו:
המפסידים הגדולים בשלב היו ללא ספק כריס פרום שגם סבל מהתרסקות מפוארת עוד לפני הזינוק, בשלב הסיור על המסלול, וגם כבר איבד 37 שניות בדירוג הכללי; ופאביו ארו שאיבד 50 שניות. מפסיד גדול עוד יותר הוא קונסטנטין סווטסו הבלרוסי שהתרסק בשלב הסיור המקדים על המסלול ונזקק לפינוי רפואי עם עצמות שבורות בגב.
חיפה תל אביב דרך עכו
לטובת צילומי התיירות מהמסוקים המלווים, יזנקו הרוכבים היום מחיפה, יעברו דרך עכו, יחזרו דרומה דרך ואדי מילק, יטפסו לזיכרון יעקב מהצד של היקב, ירדו לכביש 4 וייכנסו לקיסריה, ומשם ידהרו על כביש החוף עד תל אביב. בתל אביב הם יעברו דרך השכונות הצפוניות מצומת הכפר הירוק לאורך פארק הירקון, דרך אבן גבירול לרוטשילד, ויסיימו צמוד לחוף ליד גן צ'ארלס קלור. הרבה נקודות עניין למסוקי הצילום.
נקודת עניין מרכזית תימצא בסוף העלייה בזכרון יעקב – המקום בו תימסר חולצת מלך ההרים (חולצה שלבשו רוכבי פאר מהעבר, כדוגמת מרקו פנאטני ואחרים) למחזיק החוקי הראשון שלה בג'ירו השנה. ספרינט לסוף העלייה הוא עניין ודאי. יהיה מהיר ומרתק בזיכרון יעקב. השאלה האם לסוף העלייה הראשונה בג'ירו תגיע ראשונה חבורת בריחה או הדבוקה המלאה, תוכרע בעשרות הקילומטרים הראשונים. סביר שנראה בריחות מנסות לצאת, ואת רוכבי הסייקלינג אקדמי, ובראשם גיא שגיב, עושים מאמץ עילאי להיכנס לבריחה. קבוצת סאן-ווב של טום דומולאן, לא תתאמץ לשמור על החולצה הוורודה בשלב כה מוקדם.
כך או כך, כל חבורת בריחה תתחיל להרגיש את הלחץ לקראת 15 הקילומטרים האחרונים. אם לא יהיו להן רוכבים בבריחה, צפו לראות את קבוצת קוויק-סטפ מעורבת במרדף, את EF דראפאק ואולי גם את טרק סגפרדו. רוב הספרינטרים הבכירים בעולם לא הגיעו לג'ירו. שמות כמו מרסל קיטל, מארק קאוונדיש, פטר סגאן, אנדרה גרייפל, אלכסנדר קריסטוף, קיילב יואן ואפילו פרננדו גאביריה, נעדרים.
לכן, נראה כמה וכמה שמות חדשים מתמודדים על הניצחון בתל אביב, וזהות המנצח היא תעלומה. יחד עם זאת, קוויק-סטפ עשויה לעבוד בשביל אליה ויוויאני האיטלקי, EF דראפאק עשויה להתאמץ בשביל סאצ'ה מודולו (גם הוא מאיטליה), וייתכן שטרק סגפרדו תנסה לשקם את קריירת הספרינט המדשדשת של בוי ואן-פופל.
השלב כולו צפוי להיות מהיר ועצבני, בעיקר אחרי שהרוכבים ייצאו ממשטר רוחות הפנים שיקדם אותם בכביש החוף דרומה. ברחובות תל אביב, מהירות הדבוקה תנוע סביב 50-60 קמ"ש, ולכל ההורים לילדים ולבעלי הכלבים מומלץ בחום להחזיקם צמוד צמוד עד שלוש-ארבע דקות לאחר חלוף הדבוקה.
את המנצח שיניף את הידיים לניצחון ליד גן צ'ארלס קלור, במהירות שבין 65 ל-70 קמ"ש, יהיה קשה לקלוט בעין בלתי מזוינת וללא מסך ומצלמה, אבל מנצח יופיע והחגיגה תתחיל בסביבות 17:45. ברוך בואו של הפלוטון המקצועני לחיפה-תל אביב.