קטע 3 דוכן מנצחים:
1. חואקים רודריגז, ספרד, קאטויושה, 3:26:54 שעות
2. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, זמן זהה
3. אלקסיי וייארמוז, צרפת, איג'י2אר לה מונדיאל
ראש דירוג מצטבר לאחר קטע 3:
1. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי, 7:11:37 שעות
2. טוני מרטין, גרמניה, אטיקס – קויק סטפ +1 שניה
3. טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי +13 שניות
עוד טור דה פראנס
אתר הטור דה פראנס של שוונג
הבלוג החי היומי של הטור דה פראנס
קטע הוידאו היומי של הטור דה פראנס
שלוש מארבע החולצות המחלוקות על דירוגים מצטברים חולקו מחדש בעקבות התוצאות של קטע 3. פרום חזר ללבוש את החולצה הצהובה, לראשונה מאז סיום הטור דה פראנס 2013. חואקים רודריגז היה לרוכב הראשון ללבוש את החולצה המנוקדת של מלך ההרים בטור דה פראנס 2015 ובזכות הניצחון שלו בקטע. פטר סגאן עלה לראש דירוג הרוכב הצעיר.
זה היום השני בו קבוצת אטיקס – קוויק סטפ מסיימת את הקטע עם כמעט בגללו טוני מרטין מפספס את החולצה צהובה בכמעט כלום. בקטע ה-2 היה זה מארק קאבנדיש שלא הצליח לקחת בונוס, סיים רביעי ופביאן קאנצ'לארה חגג על המקום השלישי והישר לחולצה הצהובה.
בקטע השלישי קנצ'לארה היה מנפגעי התאונה (בהמשך) וספג פיגור גדול, מרטין היה מספר 26 על קו הסיום, 40 שניות אחרי המנצח וכריס פרום שסיים שני, אבל הבונוסים, בדיוק אלו שלא השיג קאבנדיש בקטע השני, היו לטובת פרום ועל חשבון מרטין בקטע השלישי.
מרטין גילה בסיום כי הוא בפיגור של 1 שנייה, בדירוג המצטבר, מפרום. פעמיים כמעט וכך זה היה נראה בלי הכמעט.
אם קאבנדיש היה מסיים שלישי בקטע 2 היה מרטין בחולצה הצהובה בקטע 3 ועם פער של 48 שניות על פרום. אילו פרום לא היה לוקח את הבונוס (6 שניות) של המקום השני בקטע שלישי היה מרטין בחולצה הצהובה. אם מרטין היה מגיע לקו הסיום של קטע 3 שנייה אחת קודם הוא היה בחולצה הצהובה בסיומו.
על זה מרוצי אופניים מוכרעים, על הכמעט ושבריר שנייה, כך היתה גם התאונה הגדולה הראשונה של הטור דה פראנס השנה, אך קודם על הביצוע של פרום ומתחריו בעלייה – ה"מור דה הוי". המנצח, רודריגז, ניצח במרוץ החצי קלאסי (פלאש וולוני) המסתיים בעלייה הזו, בשנת 2012, עוד פעמיים הוא סיים שני והשנה הוא סיים רביעי במרוץ הבלגי.
כשהוא לובש את החולצה המנוקדות, של מלך ההרים ועם פיגור של שתי דקות מהחולצה הצהובה, הוא יצטרך לקבל החלטה אם להקריב את המאבק על ראש הדירוג לטובת מאבק על תואר מלך ההרים.
אם ההחלטה תהיה להאבק על החולצה המנוקדת ייתכן וכבר בקטע ה-4 נראה את רודריגז רוכב בזהירות שתאפשר לרוכבי ראש הדירוג פתוח ממנו פערים עוד יותר גדולים – זאת על מנת שיתאפשר לו להצטרף לקבוצות בריחה בקטעי הרים, שם יוכל לאסוף את מרבית הניקוד של החולצה המנוקדת. מבין ארבעת השמות היה אלברטו קונטאדור המפסיד הגדול של הקטע אתמול.
קונטאדור היה 18 שניות אחרי פרום (+בונוס של 6 שניות שלקח פרום), 7 שניות אחרי ניבאלי וקוינטנה. הנתון הזו לא צריך להיות משנה הערכות, קונטאדור היה מועמד להתמודדות על ראש דרוג לפני הקטע ונשאר כזה אחריו. אפילו ארבעת השמות שמוזכרים לא חתומים כהבטחה כאלו שיאבקו על מדרגות דוכן המנצחים בשדרות הניצחון בפריז, כבר בקטע 4 (עם מעברי האבנים המרוצפות) יכולים רוכבים לספוג פער של דקות. לפני שנה פרש פרום לפני המעברים וקונטאדור ספג מניבאלי יותר משתי דקות וחצי.
התאונה שעצרה את התחרות
בגרנד טור צריך קודם כל לשרוד, אחרי זה לא לאבד זמן ובסוף לקחת אותו מהמתחרים, הכל על שבריר שנייה וזה גם מתקשר לתאונה הגדולה הראשונה של הטור. 65 ק"מ לסיום, פחות מ- 15 ק"מ לפני העלייה המדורגת של הטור דה פראנס, התרסק וויליאם בונה, הצרפתי מקבוצת אפדהז'ה, כנראה לאחר מגע גלגלי ועף לרוחבו של הכביש. בונה היה בחלק הקדמי של הדבוקה, ממש במרכזה ומספר לא מבוטל של רוכבים שהיו אחריו לא הצליחו להימנע מהתרסקות עליו, או על האחרים שהתרסקו. קנצ'לארה היה אחד מהרוכבים שהתרסק, הוא חזר לרכוב. שלושה רוכבים פרשו בעקבות הפציעות.
מנהל הטור דה פראנס, קריסטיאן פורדום, החליט כמעט מיידית על עצירת המרוץ ומעבר לרכיבה מנהלתית, מעט לאחר מכן הוא עצר לגמרי את המרוץ. סיבת העצירה היתה כי הצוותים הרפואיים היו עסוקים עם הרבה רוכבים ובמקרה של תאונות נוספות לא יהיו כאלו בנמצא. העלייה המדורגת הראשונה של היום והטור 2015 נחצתה ברכיבה מנהלתית, במורד שוחררו הרוכבים להתחרות.
ההחלטה של פורדום היא תקדימית, התחרות בטור כבר נעצרה בעבר, משלל סיבות, לא משום תאונה ושיקולי בטיחות של הרוכבים שנותרו ללא צוותים רפואיים. ההתנהלות של פרדומה מעידה על שינוי בגישת מנהלת הטור לרוכביו בו, העמדת בריאותם של הרוכבים מעל לכל שיקול מבורכת, גם אם היא פגעה ברצף של המרוץ וכעובדה היא לא פגעה בתחרותיות ועוצמת המאבק על הניצחון בסיום.
עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים
הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע