דוכן מנצחים בקטע 10 ועוד כמה מעניינים:
1. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי,4:22:07 שעות
2. ריצ'י פורט, אוסטרליה, סקאי +59 שניות
3. ניירו קווינטנה, קולומביה, מוביסטאר +1:04 דקה
4. רוברט גזינק, הולנד, לוטו נל' – ג'מבו +1:33 דקה
5. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר, +2:01 דקות
5. גרנט תומאס, בריטניה, סקאי +2:03 דקות
10. טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי +2:30 דקות
11. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו +2:51 דקות
21. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה +4:25 דקות
ראש דירוג לאחר קטע 10
1, כריסטורפר פרום, בריטניה, סקאי, 35:56:09 שעות
2. טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי +2:52 דקות
3. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר +3:09 דקות
4. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר, +4:01 דקות
5. תומאס גרנט, בריטניה, סקאי +4:03 דקות
6. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו +4:04 דקות
10. וינצנזו ניבאלי סוגר את העשירייה הראשונה בפיגור של 6:57 דקות מהחולצה הצהובה
התקפה על העלייה הארוכה
כריסטופר פרום לא רק ניצח בקטע הראשון שהסתיים על הר גבוה, הוא גם פתח פערים גדולים מאוד ממתחריו וייצר מצב שיחייב את כל מי שחושב להתחרות בו על החולצה הצהובה של הטור למצוא דרכים לא שגרתיות להפתיעו. השיטה של התקפה על העלייה הארוכה הראשונה, לקו הסיום המוצב על ההר הגבוה בראשון מציבה עובדה פשוטה – מכאן ועד לסיום יוכל פרום לרכוב הגנתי ומשמעות הדבר שהוא יכול לשבת על מתחריו בכל העליות ורק להגיע איתם לקו הסיום שם לברוח להם כדי לקחת את הבונוסים ופערים קטנים, זה יכול להספיק לניצחון בטור.
התקווה כי פרום ידעך בשבוע שלישי יכולה להתנחל בלב מתחריו, אבל עליהם לזכור שגם כשהוא דעך, כשניצח לפני שנתיים, הוא לא צבר פיגור שמנע ממנו את הניצחון, או אפילו איים אליו לרגע. החלק המרשים ביותר של הניצחון של פרום הוא בתפקוד קבוצתו. סקאי הזכירו באופן מעורר התפעלות את קבוצותיו של ארמסטרונג וברונייל בשבע הניצחונות של 1999-2005.
ריצ'י פורט ביצע משיכה שפשוט פירקה (חוץ מקווינטנה) את כל השורדים מהכתבת הקצב של הרוכבים האחרים בסקאי.
פורט גם הצליח לסגור את הפער שפתח עליו קווינטנה ולעקוף אותו על קו הסיום, לסיים שני לפרום ולקחת את בונוס ה-6 שניות למקום השני על קו הסיום. גרנט תומאס, אחרי שסיים את חלקו כמכתיב קצב קורע רגליים, הצליח לסיים במקום שישי ועל זנבו של ולוורדה וזמן רב לפני ואן גרדרן וקונטאדור כשניבאלי פשוט נעלם הרחק מאחור. גרנט מדורג במקום החמישי בדירוג המצטבר לאחר קטע 10.
קבוצת סקאי עלתה לראש הדירוג הקבוצתי עם יותר משש דקות יתרון על קבוצת בי.אמ.סי המדורגת שנייה ומוביסטאר המדורגת שלישי. טינקוף – סאקסו מדורגת רביעית בפיגור של יותר מ- 12 דקות. נתון מרתק – פרום לובש את החולצה הצהובה זה היום החמישי בטור, הוא לבש את הצהובה 14 ימים בדרך לניצחון בשנת 2013.
עד לסיום הטור נותרו 11 ימים ואם לא יקרה לו משהו בלתי צפוי הוא לא רק ינצח את הטור הפעם השנייה, הוא יעלה לעשירייה הראשונה (במספר ימים מצטבר) של לובשי החולצה הצהובה ויקדימו אותו רק אגדות טור דה פראנס. פרום גם עלה לראש דירוג מלך ההרים ועם הפער שנותר, שיטת כפל הנקודות בימי פסגות והיכולות שהוכיח בקטע 10 הוא יכול לסיים את הטור כרוכב השישי בהיסטוריה שלוקח הביתה את הצהובה והמנוקדת באותה שנה. אם אכן יעשה זאת פרום, זו תהיה הפעם התשיעית שמנצח הטור הוא גם מלך ההרים, מאחר שאדי מרקס, פאוסטו קופי וג'ינו בארטלי עשו זאת יותר מפעם אחת. ספק רב אם פרום יכוון להישג הזה, אבל זו אפשרות שהוא ישיגה גם בלי לכוון.
קווינטנה
הרוכב הקולומביאני היה אחרון השורדים בהתקפה של פרום, אבל גם הוא לא יכולה היה אלא לצבור פיגור מרשים של יותר מדקה. קווינטנה עלה לראש דירוג הרוכב הצעיר ועם פער של דקה הוא יצטרך למצוא את הדרך למשוך את פרום למאבקים שלא יכללו את שאר רוכבי סקאי. אלחנדרו ולוורדה היה בחבורה המובילה בשלבים האחרונים טרם התקפתו של פרום ואפילו יצא פעמיים להתקפות שרק הבהירו עד כמה רוכבי סקאי חזקים, מאחר והם סגרו את ההתקפות שלו בקלות מדהימה.
קונטאדור
מנצח הג'ירו רק לפני כחודש וחצי נראה היה כצל של עצמו. נכון כי שדה המתחרים של קונטדור, בג'ירו, לא דומה במאום לזה של הטור ובכל זאת פערי היכולות נראים לעין היטב ומעידים כנראה על עייפות קיצונית. קונטדור אינו רוכב שורד, הוא רוכב תוקף וכשהוא סופג פער כה גדול ביום אחד מובטח כי בהמשך יבצע מהלכים משני התרחשות, ידעך לפאתי ראש דירוג, או שניהם גם יחד כקשורים האחד בשני.
ניבאלי
דווקא מנצח הטור דה פראנס אשתקד עונה על הציפיות. הכללתו ברשימת המועמדית לניצחון בטור דה פראנס 2015, זו שנקראה "ארבעת המועמדים" היתה בזכות הניצחון שלו אשתקד ולא על שום יכולתו המוכחת להחזיק את קצב המטפסים הטובים ביותר של הטור. ניבאלי נכנס למצב מורכב ומאוד לא נוח להמשך הטור. פרישה מתוך מחשבה על מרוצים אחרים בהמשך העונה, תדביק לו כתם של מתחרה שאינו יודע להפסיד בכבוד, המשך הטור דה פראנס לא יכול להיות מבחינתו במתוכנת של מועמד לניצחון ואולי אפילו לא כמוביל של קבוצתו.
ואן גרדרן
הרוכב האמריקאי נראה בשל למאבקים על מדרגות דוכן המנצחים, אך מכאן הוא יצטרך להתנהל בחכמה של בעל ניסיון ואת זה יש לו בזכות שתי המהדורות בהן סיים חמישי ובגיל 27 (בעוד חודש) הוא כנראה נכנס לבשלות מלאה להתמודדות כזו.