דוכן מנצחים, קטע 4:
1. טוני מרטין, גרמניה, אטיקס – קוויק סטפ, 5:28:58 שעות
2. יעקב דגנקולב, גרמניה, ג'אינט – אלפסין + 3 שניות
3. פטר סאגאן, סלובקיה, טינקוף – סאקסו, זמן זהה
עוד כתבות טור דה פראנס
אתר הטור דה פראנס של שוונג
הבלוג החי היומי של הטור דה פראנס
קטע הוידאו היומי של הטור דה פראנס
ראש דירוג לאחר קטע 4:
1. טוני מרטין, גרמניה, אטיקס – קוויק סטפ, 12:40:26 שעות
2. כריסטופר פרום, בריטניה, סקאי + 12 שניות
3. טיג'יי ואן גרדרן, ארה"ב, ביאמסי + 25 שניות.
דירוג מועמדים להתמודדות על ראש דירוג:
8. אלברטו קונטאדור, ספרד, טינקוף – סאקסו בנק + 48 שניות.
13. וינצ'נזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 1:50 דקה
17. ניירו קוינטנה, קולומביה, מוביסטאר +2:08 דקות
העובדות:
1. טוני מרטין בחולצה הצהובה
2. אף אחד מארבעת המועמדים המדוברים לא הפסיד זמן
3. טיבו פינו הפסיד כשלוש וחצי דקות
4. אנדרי גריפל שמר על החולצה הירוקה, אבל סאגאן רק 6 נקודות פיגור
גלגולו של ניצחון
את הקטע הרביעי של הטור דה פראנס 2015 אפשר יהיה להראות כדי להוכיח עד כמה מרוצי אופניים הם ספורט קבוצתי: בקטע הראשון של הטור טוני מרטין פספס את החולצה הצהובה ב-5 שניות במרוץ האישי נגד השעון. בקטע השני היו חסרים לו כמה מילימטרים של הגלגל של חברו לקבוצה, מארק קאוונדיש, שהיה אמון על הבונוסים של סיום הקטע וכך אבדה עוד הזדמנות לקחת את החולצה הצהובה. בקטע השלישי הוא היה זקוק למישהו שימשוך אותו עוד קצת במעלה ה"מור דה הוי" והחולצה הצהובה היתה שלו, אבל שנייה אחת בלבד היתה חסרה לו. בקטע הרביעי ברח מרטין לדבוקה המובילה. כשנותרו 3,200 מטרים לסיום, הוא פתח פער ושמר עליו בהצלחה בזכות היכולות האישיות שלו, אבל אילולא חבריו לקבוצה הוא אפילו לא היה נמצא בדבוקה הראשונה באותו רגע שהחליט לצאת לרכיבת הסולו ובסופה הניצחון.
מרטין סבל מתקלה באופניים ממש בשלבים האחרונים של המרוץ ונשר מהדבוקה המובילה. עוד בתדרוך הבוקר סיכמו רוכבי קבוצתו (אטיקס–קויק סטפ) כי במקרה של תקלה תבוצע החלפת אופניים מהירה ומתוך ידיעה כי במעבר האבנים המרוצפות, מכוניות הקבוצה יכולות להימצא רחוק מאחור. כך אכן היה ומרטין החליף אופניים עם מטאו טרנטין, חברו לקבוצה. לאחר מכן היה למרטין עוד עיכוב בגלל תקר בגלגל ואז התייצבו חברים מהקבוצה כדי להכתיב לו קצב עד שהצליח, חמישה ק"מ לסיום, להדביק את החבורה המובילה. העבודה הקבוצתית של אטיקס–קויק סטפ, לא הביאה למרטין את הניצחון, היא מנעה מצב בו מרטין לא יכול היה אפילו לחשוב ועל אחת כמה וכמה לבצע מהלך שיביא ניצחון ומקרה הזה גם את החולצה הצהובה. גם אלברטו קונטאדור יכול לברך על הרכש הנוצץ בדמותו של פטר סאגאן, סוג של מפלצת אופניים המסוגל לנצח בכל סוג של מרוץ כמעט ועל מעברי האבנים הוא הוכיח עד כמה הוא חשוב עבור קונטאדור כשמשך אותו לפחות פעמיים ממיקום נורא, למיקום מושלם כשנוצרו פיצולי דבוקה.
גם ניירו קווינטנה יכול לספר על עבודה קבוצתית מה היא – לפחות פעמיים במהלך 40 הק"מ של מעברי אבנים המרוצפות של סיום הקטע הרביעי, הוא מצא עצמו בפיגור לא גדול ובכל זאת העובדה שחבריו לקבוצה משכו אותו חזרה היתה ההבדל בין שימור מיקום ופערים למצב גרוע משמעותית, וזה כשכוכב הקבוצה, אלחנדרו ולוורדה, היה כל העת בקדמת הדבוקה.
מאבק על החולצה הירוקה
דווקא קבוצת אסטנה לא הצליחה לתרגם את העבודה הקבוצתי להישג משמעותי. כמו בקטע דומה אשתקד נשלח ליווה ווסטרא אל קבוצת בריחה כבר בתחילת המרוץ. בכל כניסה לכל מעבר היה ניבאלי, יחד עם חבריו לקבוצה אגרסיבי כשהתייצב בראש הדבוקה והכתיב קצב קטלני. בכניסה למעבר השני של היום (מעבר חמישי מהסיום) הדביקה הדבוקה הראשונה את חבורת החוד עם ווסטרא, אבל לווסטרא לא נותר מספיק כח כדי למשוך את ניבאלי כך שהדבוקה תתפרק בצורה משמעותית.
במאבק על החולצה הירוקה (נקודות לפי מיקום בקטעים) ממשיך אנדרי גריפל להוביל, אבל הוא נשר מהדבוקה הרבה לפני היום ופטר סאגאן, שהיה שלישי על קו הסיום, סגר את הפער לכדי 6 נקודות בלבד. הקטע החמישי יכול להסתיים במאוץ רב משתתפים לקו הסיום ובאותה המידה הדבוקה יכולה להותיר את המאיצים הטהורים מאחור לפני קו הסיום.
גריפל לא ירצה שהדבוקה תתפצל, סאגאן יחתום על קצב אוו לא יחזיקו המאיצים על הגבעות שנקראות מישור, משעמם לא יכול להיות שם וזה עוד לפני מאוץ הביניים הממוקם אחרי גבעה לא ידידותית למאיצים טהורים כגריפל.
עדיין לא חברים של שוונג בפייסבוק? הצטרפו עכשיו קבלו את כל התכנים הכי מעניינים
הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את ריכוז הכתבות המובילות של השבוע