מרוץ של הישרדות בקרון – בריסל – קרון, רק 26 רוכבים סיימו מתוך 195 שהתחילו, בסיום בובי טראקסל מנצח. עונת מרוצי האביב נפתחה עבור הבלגים בקול דממה דקה. בנג"ש בטור של מורסיה ראבון מסיים ראשון וארמסטרונג שמיני
מאת:אייבי גילת
סערות שהשתוללו בכל מערב אירופה גרמו להתפרקות של הפלוטון במרוץ החצי קלאסי קרון-בריסל-קרון. המארגנים נאלצו לקצר את מסלול התחרות ב-20 ק"מ בעוד שרק 26 רוכבים מתוך 195 שהתחילו סיימו את התחרות. הדירקטור ספורטיב של קבוצת קוויק סטפ וילפריד פיטרס סיפר, "זה היה אירוע בקטגוריית קושי בלתי אפשרית. לא מדובר כאן רק על חוזק מנטאלי לסיים את התחרות. אם הגוף שלך לא מחזיק מעמד בקור אי אפשר לסיים תחרות שכזו".
הרוכב האחרון שחצה את קו הסיום היה מתיו היימן האוסטרלי במקום ה-26, 14 דקות אחרי המנצח בובי טראקסל. הרבה מאוד רוכבים העדיפו לשמור את האנרגיה שלהם ולפרוש. למעשה לא היה מדובר במי יגיע ראשון, אלא במלחמת הישרדות לשמה בתנאים הקשים.
הקור והרוח של המערכת האקלימית הקשה גבו את מחירם. השופטים נאלצו לקצר את מסלול התחרות בשל עץ שנפל וחסם את הדרך. המארגנים אף נאלצו להסיר שלט ליד הסיום מחשש שהרוחות העזות יפילו את הגידור. רק 13% מכלל הרוכבים שהחלו את המרוץ סיימו אותו.
בובי טראקסל מנצח את קרון-בריסל-קרון
בובי טראקסל הרוכב ההולנדי בן ה-29 מקבוצת Vacansoleil מנצח את המהדורה ה-63 של המרוץ החצי קלאסי קרון-בריסל-קרון למרחק של 194 ק"מ. במקום השני הגיע ריק פלנס הרוכב ההולנדי בן ה-26 מקבוצת ראבובנק, ואיאן סטאנרד הרוכב הבריטי בן ה-27 שעשה הסבה מרכיבת מסלול לכביש מקבוצת סקאי הגיע במקום השלישי.
עבור שלושת הרוכבים שהגיעו לפודיום היו אלה הישגי שיא בקריירה שלהם כרוכבים מקצוענים. תנאי מזג האוויר כאמור היו נוראים והרבה מאוד רוכבים לא סיימו את המרוץ, ביניהם אלוף השנה שעברה וחביב הקהל טום בונן מקבוצת קוויק סטפ.
בובי טראקסל מנצח את קרון-בריסל-קרון / צילום: Haggisnl
עונת מרוצי האביב נפתחה עבור הבלגים בקול דממה דקה
לראשונה מאז שהחלו לא הגיע אף רוכב בלגי לפודיום של המרוצים החצי קלאסיים Omloop Het Nieuwsblad ו – Kuurne-Bruxelles-Kuurne שנערכו בסוף השבוע שעבר. המנהל של קבוצת קוויק סטפ, פטריק לפברה המיתולוגי אמר, "זה סוף שבוע שראוי לשכוח אותו במהירות".
הרוכב מספר אחד של הקבוצה, טום בונן, שעלה כפייבוריט בשני המרוצים הללו סיים את המרוץ הראשון במקום ה-55, בעוד שאת המרוץ השני הוא לא סיים כלל כמו מרבית המתחרים האחרים. לפברה מוסיף:"הגלובליזציה שכולנו רצינו הגיעה סוף-סוף. נעשה קשה יותר לקבוצות בלגיות לנצח מרוצים גדולים. אינני מסיק מסקנות אחרי שני מרוצים. שאלו אותי שוב אחרי ליאז' באסטון ליאז'".
"ארמסטרונג טוב מהשנה שעברה אבל קונטדור פייבוריט"
המלחמה הפסיכולוגית בין שני המחנות היריבים ממשיכה, ולדברי יוהאן ברוניל המנהל הספורטיבי של קבוצת רדיו שאק, לאנס ארמסטרונג נמצא כרגע בכושר הרבה יותר טוב מאשר בעונה המקבילה אשתקד אולם קונטדור הוא עדיין הפייבוריט והרוכב שיפריד בין ארמסטרונג לזכייה שמינית אפשרית בטור דה פרנס.
בראיון לעיתון הספרדי מארקה אמר ברוניל:"קונטדור הוא פייבוריט משום שהוא הראה שהוא מעל כולם. לאנס טוב יותר מאשר בשנה שעברה אבל איננו יודעים עדין אם זה יספיק כדי לנצח את קונטדור."
והוסיף, "השנה היא שנה שונה עבור ארמסטרונג משום שהשנה הוא רוכב שחזר מפגרה בעוד שבשנה שעברה הוא היה רוכב שחזר מפרישה. הגוף שלו לא היה רגיל לאימונים ארוכים וקשים, והוא איבד את נקודות הציון הרגילות אחרי שפרש מרכיבה תחרותית במשך שלוש שנים". |
|
ראבון ראשון ארמסטרונג שמיני בנג"ש של הטור של מורסיה
בטור של מורסיה בדרום ספרד, בקטע נג"ש בן 22 ק"מ הגיע לאנס ארמסטרונג במקום שמיני בתוצאה של 26:28 דקות, במהירות ממוצעת של 49.874 קמ"ש. המנצח בקטע היה הרוכב הצ'כי, פרנטיסק ראבון, שעבר את הדרך ב-25:10 דקות במהירות ממוצעת של 52.45 קמ"ש.
החדשות הפחות טובות מבחינתו של ארמסטרונג הן שדניס מנצ'וב, ברדלי וויגינס ואנדראס קלודן, רוכבי נג"ש מעולים בזכות עצמם, הקדימו אותו בלמעלה מחצי דקה במרחק הקצר יחסית. ארמסטרונג שהיה רוכב נג"ש בחסד בימיו הטובים טרם הגיע לרמה של רכיבת נג"ש שלפני הפרישה שלו. החדשות הטובות מבחינתו הן, שיחסית לתקופה הזו של העונה ארמסטרונג נמצא בדרך הנכונה וסביר להניח שככל שהעונה תתקדם הוא ייכנס לכושר גבוה יותר.
רינאלדו נונצ'נטיני שבר את רגלו
הרוכב האיטלקי מקבוצת AG2R La Mondiale שבמשך 8 קטעים בשנה שעברה בטור דה פרנס החזיק בחולצה הצהובה וזכה לתהילת עולם שבר את רגלו בהתרסקות במרוץ GP Insubria . נונצ'נטיני עבר ניתוח מורכב ומוצלח של שלוש וחצי שעות ויאלץ להעדר ממרוצי אופניים במשך מספר חודשים.