כחודש לפני יום הולדתו ה – 42 כריסטופר הורנר על סף ניצחון בוואלטה א'אספנייה 2013
מאת:יאיר בן עמי
• עמוד הוואלטה א'אספנייה בשוונג – כאן • כל מה שרציתם לדעת על הוואלטה א'אספנייה – כאן
• כתבה על מסלול הוואלטה א'אספנייה 2013 – כאן
כריסטופר הורנר זינק לקטע ה- 19 (יום שישי) של הוואלטה 2013 כשהוא מדורג שני, לונצ'נזו ניבאלי (מנצח הוואלטה 2011), בפיגור של 3 שניות בלבד.
בקטע – 18 סגר הורנר את הפער, בינו לבין ניבאלי, מ – 28 שניות ל- 3 שניות. בקטע ה- 19 הוא ביצע את המהפך ועלה לראש הדירוג עם יתרון של 3 שניות בלבד – הכל היה מוכן למופע ההכרעה בקטע ה- 20 (הלפני אחרון) בתפאורה המושלמת של אלטו דה אנגילרו.
לפני הזינוק לקטע ה- 20 אמר ניבאלי כי הוא מקווה לגשם משום שסגנון הרכיבה של הורנר, בעמידה, אינו מתאים לכביש רטוב.
מנצח הקטע ה – 19, חוקאין רודריגז, שהחל את היום ממקום 4 ופיגור של כמעט שתי דקות אמר כי האנג'לרו היא עלייה בה אפשר להפסיד זמן רב והכל פתוח. הוא באמת הפסיד הרבה זמן.
קבוצת אסטנה (ניבאלי) בחרה בטקטיקה של שליחת המטפסים הטובים ביותר שלה, פאולו טרילונגו ויעקב פולגסן (שביעי בטור דה פראנס האחרון), לקבוצת בריחה ענקית (32 רוכבים) שנוצר בתחילת הקטע ה – 20. מתוך קבוצת הבריחה הזו יצא גם המנצח של הקטע ה- 20. קני אליסונד מקבוצת אפדוז'ו שישב על ספסל הלימודים לראשונה בשנה בה כריס הורנר צבר כמה ניצחונות בדרג הבכיר. אליסונד מקצוען כבר 4 שנים ושלושה מהן בקבוצת אפדוז'ו מהדרג הבכיר. הוא כבר ניצח בכמה מרוצים בעלי דירוג עולמי גבוה, אבל וואלטה 2013 הוא הגרנד טור הראשון בו הוא משתתף והוא הגיע כדי לסייע לטיבו פינו להתברג במיקום גבוה בדירוג המצטבר. הניצחון באלטו דה אנג'לרו בהחלט הופך אותו לרכב בעל הישג ענק ברמה הגבוהה ביותר. |
כשהגיעה הדבוקה של המדורגים בראש לתחילת העלייה לאנג'לרו היו בה כעשרה רוכבים בלבד. ניבאלי היה הראשון שביצע מהלך, כשנותרו מעט פחות משבעה ק"מ לסיום. הוא יצא להתקפה והצליח לפתוח פער של כעשר שניות. הורנר לא הגיב, ונשאר לרכב בדבוקה שמנתה כעת פחות מעשרה רוכבים. הפער בין ניבאלי לחבורה של ראש הדירוג נסגר לאחר כשני ק"מ וניבאלי תקף שוב עם 4.5 ק"מ לסיום. גם הפעם לא הגיב הורנר מיד אלא סגר את הפער בסבלנות, אלחנדרו ולוורדה וחוקאין רודריגז כבר לא יכלו לקצב הסגירה של הורנר והם נשרו לאחור.
בשלב הזה היו לעזרתו של ניבאלי גם פולגסן וגם טרילונגו. ניבאלי לא יכול הה לנצל את המשיכה שלהם בידיעה כי הורנר חזק ממנו ולא ינשור לפניו. טרילונגו נשר ראשון, פולגסן אחריו, ניבאלי נשאר לבדו עם הורנר כשהם עוקפים את הרוכבים שהיו בקבוצת הבריחה, להוציא אחד צרפתי צעיר שניצח בקטע.
לאחר שתי ההתקפות של ניבאלי הוא ביצע עוד שלוש. בכל הפעמים סגר הורנר את הפער ברכיבה של קצב קבוע וללא תגובה מיידית. כשני ק"מ לסיום נגמר לניבאלי הכח, הרונר מצא עצמו מתרחק ממנו בלי שהגביר קצב ועל קו הסיום הוא הקדים את ולוורדה וניבאלי בפער של 28 שניות. בזכות הבונוס של המקום השני בקטע ה- 20 ייחל הורנר את הקטע האחרון בפער של 37 שניות על ניבאלי. רק אירוע חסר תקדים ימנע מכריסטופר הורנר להשלים את הניצחון בוואלטה א'אספנייה 2013. הקטע האחרון הוא מרוץ על תוואי המישורי ביותר שהיה בוואלטה 2013, פחות מ – 110 ק"מ שיהיו בעיקר חגיגות הניצחון של הורנר ומאבק של המאיצים שנותרו במרוץ על הניצחון בקטע האחרון. |
דוכן מנצחים קטע 19
1. חואקין רודריגז, ספרד, קאטיושה, 4:16:13 שעות
2. דיאגו אוליסי, איטליה, לאמפרה – מרידה + 11 שניות
3. דניאל מורנו, ספרד, קאטיושה, זמן זהה
חמישייה ראשונה לאחר קטע 19:
1. כריסטופר הורנר, ארה"ב, רדיושאק – לאופרד, 77:56:05 שעות
2. ונצ'ניזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 3 שניות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 1:06 דקה
4. חואקין רודריגז, ספרד, קאטיושה + 1:57 דקה
5. ניקולא רוש, אירלנד, סאקסו בנק – טינקוף + 3:49 דקות
דוכן מנצחים קטע 20:
1. קני אליסונד, צרפת, אפדוז'ו, 3:55:36 שעות
2. כריסטופר הורנר, ארה"ב, רדיושאק – לאופרד + 26 שניות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 54 שניות
חמישייה ראשונה לאחר קטע 20:
1. כריסטופר הורנר, ארה"ב, רדיושאק – לאופרד, 81:52:01 שעות
2. ונצ'ניזו ניבאלי, איטליה, אסטנה + 37 שניות
3. אלחנדרו ולוורדה, ספרד, מוביסטאר + 1:38 דקה
4. חואקין רודריגז, ספרד, קאטיושה + 3:22 דקות
5. ניקולא רוש, אירלנד, סאקסו בנק – טינקוף + 7:11 דקות
הקטע ה- 21 (האחרון) של הוואלטה א'אספנייה 2013 מתחיל בפרבר דרום מערבי של מדריד ויסתיים בתוכה. החלק האחרון שלך הקטע יהיה בשמונה סיבובים בתוך מדריד.
נדיר שקטע מהסוג הזה לא מסתיים במאוץ המוני לקו הסיום. מעט המאיצים שנותרו במרוץ אינם מהטובים בעולם וכל אחד מהם ירצה לנצל עד תום את ההזדמנות לנצח במאוץ המוני לקו סיום של קטע בגרנד טור.
15 בספטמבר: קטע 21
Leganés – Madrid
109.6 ק"מ – מישור.
• משהו בקטנה:
מי נשאר מהמאיצים, כי תרחיש אחר ממאוץ המוני לקו הסיום נדיר מאוד.
עורך לשעבר של אתר שוונג
ובעל הטור מציאות נושכת.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות
במקום להתחבר אליהם שימשכו אותו, הוא נאלץ לרכוב 2 ק"מ לבד וכך לאפשר להורנר והאחרים להגיע אליו.
כשכבר התחברו אליהם, הם לא החזיקו מעמד ולא תרמו לו כלום.
הרי אם המירוץ היה מסתיים 2.5 קילומטר מוקדם יותר היינו מדברים על המהפך המדהים של ניבולי.
גם בטור של 2012 הייתה לו פריצה מוקדמת שוויגנס ופרום סגרו.
אורי