הרוכב הספרדי אלחנדרו ואלוורדה עשה הרבה דברים גדולים בקריירה שלו, שבאופן תאורטי כבר היתה צריכה להסתיים ממזמן, אבל דווקא בחלק האחרון שלה היא הפכה לכל כך מפוארת. בסוף השבוע האחרון, כשהוא בגיל 38 ואלוורדה הוסיף לעצמו את תואר אלוף העולם אחרי שחצה ראשון את קו הסיום במרוץ המפרך באינסברוק שבאוסטריה.
עוד כתבות בנושא
מה העתיד של ענף האופניים בישראל?
הספרינטר הצרפתי רודי ברבייה הוחתם ב"סייקלינג אקדמי"
האם ישראל סייקלינג אקדמי בדרך לטור דה פראנס?
אומרים שזה היה אחד המסלולים הקשים בתולדות אליפויות העולם, מסלול של 258 קילומטרים שכלל 9 עליות כולל "קיר" שכלל שיפוע ממוצע של 11.5 אחוז לאורך שלושה קילומטרים – 10 קילומטרים לסיום המסלול. מי שהוביל בתחילתה של העלייה היה מיכאל ואלגרן הדני, אבל מהר מאוד סגרה עליו את הפער קבוצה מכובדת מאוד שכללה את הצרפתים רומיין בארדה, טיבו פינו וג'וליאן אלאפיליפ ואת ואלוורדה, מייקל וודס הקנדי וג'יאני מוסקון האיטלקי.
מייקל וודס ביצע תקיפה וסחף אחריו את ואלוורדה ואת בארדה, כשהשאר נותרו מאחור. מאוחר יותר הגיח משם טום דמולאן ההולנדי, אבל הוא פספס את הפודיום. לעומתו, ואלוורדה אמנם זכה בקריירה שלו "רק" בגרנד טור אחד, אבל הוא מומחה בסיומות של מסלולים קשים במרוצים חד יומיים, וגם הפעם כשהוא בן 38 אף אחד לא יכל להתמודד אתו על התואר שהיה כל כך חסר לו.
"זה היום הכי מאושר בקריירה שלי. עכשיו אני יכול לפרוש כשאני שמח", אמר ואלוורדה בסיום התחרות, אבל לאחר מכן הוא הסביר שהפרישה לא כל כך קרובה. ואלוורדה ירכב גם בשנה הבאה, ובפעם הראשונה עם חולצת הקשת בענן של אלוף העולם. למעשה הוא ירכב בשנתיים הבאות, כי הוא מתכנן לפרוש רק באוגוסט 2020 אחרי המשחקים האולימפיים בטוקיו, כשהוא יהיה בן 40.
במרוץ לנשים, עומר שפירא סיימה במקום ה-49, קצת יותר מ-11 דקות אחרי המנצחת ההולנדית אנה ואן דר ברגן, שהיא האלופה האולימפית מריו 2016 אבל חגגה ניצחון ראשון בקריירה באליפות העולם. עומר גולדשטיין התחרה באליפות העולם עד גיל 23, אבל לא סיים את המסלול.