המטרה הגדולה ביותר של קבוצת האופניים "ישראל סייקלינג אקדמי" נכון להיום היא להשתתף בטור דה פראנס ב-2020. מצד שני, יהיה לה מאוד קשה להגיע לשם כקבוצת "פרו קונטיננטל", כלומר אחת הקבוצות מהדרג השני בחשיבותו בעולם האופניים.
עוד כתבות בנושא
ישראל סייקלינג אקדמי פותחת את העונה
איך נראה ההרכב של סייקלינג אקדמי לעונת 2019?
האם ישראל סייקלינג אקדמי בדרך לטור דה פראנס?
הדרך של "ישראל סייקלינג אקדמי" להפוך לאחת מ-18 קבוצות הפרו טור הבכירות בעולם עוד ארוכה, אבל לפי אתר חדשות האופניים VELONEWS, יתכן שהבעלים של הקבוצה סילבן אדאמס ירצה לזרז תהליכים. בידיעה שפורסמה אתמול (רביעי) נכתב כי בקבוצה הישראלית לא הכחישו את האפשרות לקנות את "סקיי" הקבוצה הטובה והיקרה בעולם, שהספונסר הראשי שלה (רשת התקשורת סקיי) יעזוב אותה בסוף עונת 2019.
עוד נכתב בידיעה של"ישראל סייקלינג אקדמי" יש שלוש אפשרויות להגיע לטור דה פראנס ב-2019. הראשונה היא להיות אחת משתי קבוצות הפרו טור הטובות ביותר ב-2019 ולקבל ווילד קארד לשלושת הגרנד טורים של 2020. השנייה היא להחתים שם גדול מאוד מעולם הרכיבה ולקוות שזה יראה מספיק אטרקטיבי למארגנים כדי שיזמינו את הקבוצה. והשלישית היא התמזגות עם קבוצה אחרת שהספונסר העיקרי שלה עוזב אותה.
סילבן אדאמס לא הכחיש כאמור את הדברים ל-VELONEWS ואמר בתגובה: "נכון להיום יש לנו מגעים עם יותר מקבוצת פרו טור אחת. אני לא יכול לחשוף יותר מזה, וגם אין כרגע משהו ספציפי לגבי קבוצה מסוימת, אבל הרעיון הזה קיים. בוא נגיד שאנחנו מודעים למה שקורה בשוק, המטרה שלנו היא להתחרות בגרנד טורים ב-2020 ולכן האפשרות של מיזוג עם קבוצה אחרת קיימת. אנחנו פוקחים עיניים, הקבוצה אמנם גודלת בצורה אורגנית, אבל אם תהיה הזדמנות בהחלט נשקול אותה".
לאחרונה, קבוצת התקשורת "סקיי" הודיעה כי בסיום עונת 2019 היא תסיים את דרכה המשותפת עם קבוצת האופניים, שנושאת את שמה עוד מ-2010. מדובר באחד משיתופי הפעולה המוצלחים של ספונסר וקבוצת אופניים, שיתוף פעולה שממנו צמחו ההישגים הגדולים של כריס פרום, בראדלי וויגינס וגראיינט תומאס בטור דה פראנס האחרון. מאז ההודעה של חברת "סקיי", קבוצת האופניים נכנסה לסוג של אי ודאות לגבי העתיד, מה גם שהתקציב שלה הוא הגדול ביותר מבין קבוצות הפרו טור באופן משמעותי. הוא מוערך בכ-43 מיליון דולר לשנה לעומת 8 מיליון דולר בשנה שזהו תקציבה של "סייקלינג אקדמי". אגב, בסקיי סירבו להגיב עבור VELONEWS לידיעה.