לערוץ הג'ירו ד'איטליה בשוונג – היכנסו
לאחר יומיים של ה"ביג סטארט" בישראל של הג'ירו ד'איטליה, ניתן לומר כי עד כה הדברים פועלים כשורה ולא נרשמו תקלות או אי סדרים בארגון. יותר מכך, מי שהיה בשטח גם בירושלים וגם על המסלול בין חיפה לתל אביב, זכה לראות עשרות אלפי מעודדים שיצאו לרחובות, לצמתים ולכבישים ולהסתכל על ההיסטוריה. מסתבר שצופה נוסף שהגיע לישראל לבחון ולראות את הג'ירו ד'איטליה יוצא לראשונה מגבולות אירופה הוא לא אחר מאשר מנהל הפיתוח העסקי מטעם הטור דה פראנס. הגעתו המסתורית נועדה לעקוב אחר הארגון ההפקתי של הג'ירו ד'איטליה בישראל מתוך כוונה אפשרית להביא את הטור הוותיק בעולם למזרח התיכון.
צ פ ו | סיכום הקטע השני
המהלך של חברת RCS ספורט להוציא את המהדורה ה-101 של המרוץ אל מחוץ לגבולות אירופה, יצר התעניינות לא רק בקרב טורים מתחרים אחרים, אלא גם להתעניינות גדולה בקרב קהל הצופים. עד כה נדד הג'ירו שלוש פעמים בתוך אירופה ואין ספק שהיציאה מאירופה הביאה לרענון וחדשנות שהביאה את חברת A.S.O לנסות להבין כיצד גם היא יכולה להביא את הטור הצרפתי שנוסד בשנת 1903 לישראל.
גורמים בעולם האופניים מסרו לשוונג כי סילבן אדמס שאחראי על הבאת הטור האיטלקי לישראל ומימן את הבאתו בסכום של כ-70 מיליון שקל (עלות כוללת של 100 מיליון שקל), מסמן מטרה חדשה להביא את הטור דה פראנס לכאן. כרגע כל המהלך נמצא בהילוך מאוד נמוך ומדובר בגישושים ראשונים בלבד, אך כך מתחילים החלומות ומי שזוכר את המבזק הראשון כאן בשוונג על מגעים ראשונים להבאת הג'ירו ד'איטליה לישראל, זוכר שגם אז היה נראה כי מדובר רק על מגעים.