דנילו די לוקה מנצח בפעם הראשונה בטור של איטליה ומנצח את הקטע הרביעי בג’ירו, כשהוא משאיר אחריו את סטפנו גרזלי ופרנקו פליזוטי. לאנס ארמסטרונג בהופעה רגעוה נוספת שמורידה אותו למקום השישי. אייבי גילת מדווח
מאת:אייבי גילת
דנילו די לוקה מקבוצת LPR BRAKES מנצח בפעם הראשונה בג’ירו איטליה מזה שנתיים. די לוקה, שבמקרה זה הצדיק את כינויו "הרוצח", תקף באגרסיביות והאיץ לקו הסיום, כאשר הוא מקדים את סטפנו גרזלי הוותיק מקבוצת אקווה ספונה ופרנקו פליזוטי מקבוצת ליקוויגאס.
הקטע ההררי הראשון בדולומיטים מצריך סוג אחר של רוכב ואכן בקטע של היום המאיצים סבלו קשות. כפי שניתן היה לצפות כבר אחרי 5 ק"מ נוצרה קבוצת בריחה שהכילה 6 רוכבים ביניהם, יינס וויט, הרוכב הגרמני מקבוצת סאקסו בנק, יחד איתו היו מרטינז, ויאנו, סטאנרד, בלוטי, ודה בוניס.
אחרי העלייה הראשונה נשאר וויט יחד עם 2 הפרנצ’סקו – בלוטי ודה בוניס. בעליה האחרונה לסן מרטינו די קסטרוזה וויט בורח ונשאר להמשיך לבדו. הפלוטון נשאר עם אותה ’מלחמה טקטית קרה’ והפער ירד באיטיות. 2.5 ק"מ לסיום שיירת הרוכבים של קבוצת ליקוויגאס כמעט ונתקלת בוויט. 2 ק"מ לסיום מאוריציו סולר הקולומביאני תקף והפייבוריטים הגיבו לאט, מה שגרם לדנילו די לוקה לעקוף את היריבים ולהשאירם ללא מענה. בסיום, החולצה הוורודה עוברת בפעם השלישית בארבעה ימים של מרוץ לתומס לוקוויסט השבדי מקבוצת קולומביה.
ראויה לציון העובדה שזו הייתה בדיקת כלים ראשונה ללאנס ארמסטרונג, ועושה רושם, שמרוץ הג’ירו עבורו ישמש כתחרות הכנה למטרתו העיקרית -הטור דה פרנס. במהלך הקטע לאנס פיגר אחרי הרוכבים הבכירים וסיים כשהו במקום השישי בדרוג הכללי.
תוצאות מלאות:
1. דנילו די לוקה ( איטליה ) קבוצת LPR BRAKES.
2. סטפנו גרזלי ( איטליה ) קבוצת אקווה ספונה.
3. פרנקו פליזוטי ( איטליה ) קבוצת ליקוויגאס.
4. מאוריציו סולר ( קולומביה ) קבוצת ברלווורלד.
5. ג’ילברטו סימוני ( איטליה ) קבוצת סראמנטי.
6. לוי ליפהיימר ( ארה"ב ) קבוצת אסטנה.
דרוג כללי מצטבר:
1. תומס לוקוויסט ( שבדיה ) קבוצת קולומביה – היירואד.
2. דנילו די לוקה ( איטליה ) קבוצת LPR BRAKES.
3. מייקל רוג’רס (אוסטרליה) קבוצת קולומביה – היירואד.
4. יירוסלאב פופוביץ ( אוקראינה ) קבוצת אסטנה.
5. לוי ליפהיימר ( ארה"ב ) קבוצת אסטנה.
6. לאנס ארמסטרונג (ארה"ב) קבוצת אסטנה.
מחר בקטע החמישי לאלפ’ די סיוסי מצפה לרוכבים בג’ירו יום עבודה קשה נוסף בהרי הדולומיטים. סיום הקטע יכלול 25 ק"מ של טיפוס עם 6.1% שיפוע ממוצע. אחרי התצוגה של די לוקה, ליריבים לא תהיה ברירה והם יאלצו להוציא מהמחסן את כלי הנשק הסודיים שלהם. מחר הוא קטע קלאסי לרוכב מטפס, האם ג’ילברטו סימוני הרוכב הכי וותיק והמעוטר בג’ירו ינסה לתת הצגה ולנצח? תכוונו את המקלטים ותכינו את עצמכם, איט’ס שואו טיים.