מאת:נתי ים
סיכום הנג"ש באלפ-דואז
השלב אשר הצית את דימיונם של מיליוני אוהדי הטור לאורך כל השנה מאז פורסם נתיב הטור 2004.
אחד, אחד יצאו הרוכבים מנקודת הזינוק 15.5 ק"מ מהפיסגה כאשר למעשה גם 2 הק"מ "המישוריים" הראשונים הם בשיפוע של 1.5% , מבסיס העליה עד קו הסיום 13.1 ק"מ ו- 21 "סרפנטינות" בזוויות של בין 7% – 10.5%.
יום קודם הוכיחו 5 מהמדורגים הראשונים את יכולתם בטיפוס הקצר 2.3 ק"מ לקו הסיום של הקטע ה-15.
20 המזנקים האחרונים הוזנקו בהפרשים של 2 דקות אחד מהשני לעומת 1 דקה בין ה- 140 הקודמים.
אולריך פתח מבערים – וסיים שני
כולם ידעו שלאנס הדגיש השנה באימוניו האישיים את הנג"ש בעליה לאלפ-דואז לאורך כל הכנותיו לטור, לאנס לא בה רק להיות ראשון – הוא בא על מנת לקבל פיצוי על ההשקעה המקצועית והאישית שלו לאורך כל השנה, לא ראינו לאורך 39:41 הדקות בהן הוא טיפס, שניה אחת של מבט הצידה או שינוי בתנוחה. במקצב רגליים של 90-92 סל"ד בקטעים הקשים וכ- 100 סל"ד בקטעים הפחות תלולים הצליח לאנס לתקוע מסמר ארוך בפודיום השישי ברציפות שלו.
בדרך 2.8 ק"מ לסיום הוא "סדק" את איבאן באסו השני בדרוג הכללי כאשר עבר אותו ללא רחמים וללא מבט הדדי. איבאן רק הביט הצידה והבין שאין על מה לדון כעת עם הבוס, ונסחב למקום השמיני בקטע 2:23 דק' מלאנס.
יאן אולריך – המשיך בהשתפרות כושרו ויכולות המיקוד שלו. בשונה מיריביו הראשיים – בתנוחת נג"ש קלאסית לאורך כל העליה למעט שינוי תנוחה הנדרש מהעברת יותר כוח מסל"ד בעליה (הזזת הכיסא קדימה והעלתו מעל למידת הנג"ש) בסל"ד הנמוך המאפיין אותו 80-85, הצליח יאן לשמור על מקומו השני 1:01 דקות מלאנס בדיוק אותו הפרש משנה שעברה במהלך כל הטור!
אנדראס קלודן שותפו לטי-מוביל הגיע שלישי 1:41 מלאנס.
ג'ואז אזבדו פועלו הבכיר של לאנס הגיע 1:45 מהבוס ובמקום הרביעי, גייזפה גוריני מטי-מובייל הגיע שישי 2:11 מלאנס.
באסו לא מספיק להגיד שלום ולאנס כבר לפניו
נתון מעניין הוא קצב צבירת הגובה של המתחרים אשר נימדד על ידי דר. פריירה אחד ממאמניו של לאנס:
בסיום השלב ה-15 נימדדה מהירות צבירת גובה של 1820 מטר גובה/שעה על ידי החמישה בשיפוע ממוצע של לאורך 2.3 ק"מ ב- 6.6%.
אולריך בבריחה היה ב- 1675 מטר גובה/שעה ל-12 ק"מ עליה ב- 7.4% שיפוע ממוצע שזה יותר טוב מהנתון שלו בשנה שעברה של 1650 מטר גובה / שעה.
ארמסטרונג הדגים בנג"ש מהירות טיפוס של 1790 מטר גובה/שעה לעומת אולריך 1754 מטר גובה/שעה.
לקראת השלב ה- 17
השלב ה-17 בן 212 ק"מ ונפתח בספרינט !
ספרינט הביניים 9 ק"מ מהזינוק, למרגלות הטיפוס הראשון מבטיח התפרעות מוחלטת של הדבוקה ו- 5 המתמודדים על "החולצה הירוקה" שהקטע יהפוך בשבילם מאותו רגע למרוץ של השרדות לקו הסיום.
בעליה של הגאלדון בת ה-27 ק"מ בזווית של 4.3% ממוצע אך בקטיגוריה ראשונה "הודות" לחלק האחרון המשופע בזווית של 10% – 9% וגובה סופי של 1924 מטר מעל פני הים, ומיד לאחר מכן העליה הקשה יותר של המאדאלין בת 19.5 ק"מ, 8% ממוצע וגובה סופי של 2000 מטר והפיסגה רק 79 ק"מ מהזינוק ז.א. 60% מהקטע עד כה בעליה!!!
המשך היום לא מבטיח טובות לאף אחד מהרוכבים:
3 פסגות בשליש האחרון (נמוכות יותר) שתיים מהן בקטיגוריה ראשונה 45 ק"מ מהסיום ו- 13 ק"מ לסיום ועוד לפניהן 68 ק"מ לסיום בקטיגוריה שניה, רצף מסיבי של 30 ק"מ טיפוס בזוויות של בין 6% – 8% ממוצע.
הוא המלך האמיתי – ללא עוררין
שני נתונים מעניינים לפתיחת היום:
בטווח של כ- 3 דקות מלאנס בנג"ש של האלפ-דואז, לאנס עם אזבאדו (4) בלבד, טי-מוביל עם 3 רוכבים ב- 10 הראשונים, פונאק עם 3 רוכבים, CSC עם 2 רוכבים, ועוד מספר מתחרים על "החולצה הלבנה" מקבוצות שונות, וריצ'ארד וויראנק לא נראה מתאמץ לגמרי בנג"ש.
התחושה היא כי אולי מאוחר מידי למקום הראשון אך התחרות למקום על הפודיום תפתח את השלב לחלוטין ואולי אולי לראשונה תבודד את לאנס לזמן ארוך יותר מתמיכת ה"רכבת הכחולה" על מנת להצמד לראשונים.
היום זה שלב בו המקומות 2 – 5 בדרוג הכללי הם בתחרות משל עצמם ….
האפשרות קימת שהירידה בלחץ על המקום הראשון ועליית הכושר המופגנת של טי-מוביל תעניק לצופים חווית טור עילאית נוספת.
האם טי-מוביל תנצח את הקטע הראשון שלה בטור 2004?
והאם רייס ו- CSC ילכו עם טי-מוביל המתחרה העיקרי שלו או ישתפו פעולה עם הפוסטלים?
כמה רוכבים ישרדו את הגבלת הזמן בקטע של 15% מזמן הראשון???