דווקא אחרי הג'ירו ד'איטליה, המקום שבו החלום שלו ותקווה של מדינה שלמה התנפצו לו בפרצוף בצורה די אכזרית, אפשר היה לצפות שגיא ניב יצטרך לנקות את הראש. זה ממש לא קרה, קודם כל בגלל שהוא חבר בקבוצת רכיבה מקצוענית ובנוסף, זה ספורטאי שלא נשבר.
עוד כתבות בנושא
גיא ניב: "אני עוד אגיע לגרנד טור ואמשיך להתקדם"
האם ישראל סייקלינג אקדמי בדרך לטור דה פראנס?
גיא שגיב: "שרדתי בג'ירו, אבל לא ממש הייתי שותף למשחק"
אז מה שקרה היה בדיוק ההיפך. גיא ניב הפך לאחר הרוכבים היותר עסוקים בקבוצת "ישראל סייקלינג אקדמי", גם בגלל שבקבוצה רוצים להפוך אותו לרוכב שעומד בעומסים הגדולים ביותר ובעיקר בגלל שהוא יודע שרק ככה הוא יתקדם. אם שאלתם את עצמכם מדוע הוא לא השתתף באליפות אירופה, אז התשובה היא שמאז מאז הג'ירו הקבוצה בה הוא רוכב "ישראל סייקלינג אקדמי", התחרתה בטורים של סלובניה ואוסטריה שם גם ניצחה הקבוצה בדירוג הקבוצתי, במרוצים חד יומיים שונים ברחבי אירופי. ביום ראשון הוא סיים את הוולטה של פורטוגל שזה מרוץ השלבים הארוך ביותר באירופה שהוא לא גרנד טור ועכשיו הוא כבר בחלק הצפוני ביותר של נורווגיה שם יזנק למרוץ ה"ארקטיק רייס". כל זה עוד לפני שני מרוצים חד יומיים בקטגוריית וורלד טור בקנדה, ושאיפה להשתתף באליפות העולם באוקטובר באינסברוק שבאוסטריה. תוך כדי ההמתנה שלו לטיסה מברצלונה לבריסל ומשם לנורווגיה, תפסנו אותו לשיחה על השבועות האחרונים.
זינוק בטמפרטורה של 45 מעלות
הקריירה המקצוענית של גיא ניב אמנם קצרה, אבל הוא הספיק לעבור לא מעט השנה. אבל להתחרות בתנאים כמו אלו שחיכו לו בוולטה של פורטוגל הוא לא ציפה: "מדובר במרוץ שמורכב מפרולוג ועוד 10 קטעים, ויש רק עוד מרוץ שלבים אחד יותר ארוך ממנו שהוא לא גרנד טור והוא מתקיים בסין", מסביר ניב, "האמת היא שהיה טוב מאוד כי זו היתה התמודדות ראשונה שלי עם מרוץ שלבים כל כך ארוך, אבל נאלצתי להתמודד גם עם תנאי מזג אוויר קיצוניים בשבוע הראשון, שזה אומר לזנק ב-45 מעלות כשבמהלך הקטע זה הגיע גם ל-47 מעלות. כנראה שרופא המרוץ שאישר את הזינוק היה אמיץ מאוד, כי זה לא היה הדבר הכי חכם לעשות".
תנאי מזג האוויר הקשים הפכו את המרוץ בפורטוגל לפחות טלוויזיוני מצד אחד, ומצד שני דווקא באחד הימים הקשים, גיא ניב ניסה לנצח קטע. "בכל הימים הראשונים שבהם היה מאוד חם, זה היה פחות או יותר רכיבה בקצב של טיול. אף אחד לא היה מוכן לעשות משהו מיוחד, עד לקילומטרים האחרונים כמובן. זה היה טיול אופניים ב-45 מעלות שזה לא הכי נחמד אבל הגיוני מאוד. לא היו בריחות. אחרי זה היו עוד כמה ימים בטמפרטורות יותר רגילות, עדיין של יותר מ-30 מעלות, והם כבר היו בעליות והקצב היה מהיר יותר. הרגע המשמעותי שלי במרוץ היה בסוף הקטע השני, שהסתיים ב-3.5 קילומטרים של עלייה בשיפוע של 4 אחוז, כאשר הקילומטר האחרון מורכב מ-700 מטר ירידה ועוד 300 מטר עלייה. בתחילת העלייה הרגשתי רגליים טובות וסיכמתי עם אוסקר הדירקטור שאצא להתקפה. שני קילומטרים לסיום תקפתי ופתחתי פער של 7 שניות על הפלוטון בניסיון להחזיק אותו עד לירידה. בסופו של דבר עקפו אותי 100 מטר לפני הירידה. בדיעבד הייתי צריך לחכות עוד קצת עם ההתקפה, אבל קל לדבר בדיעבד. אלה דברים שלומדים מהם הרבה ומזה אני מרוצה. זה נתן לי הרבה ביטחון ואמונה לדעת שהדברים האלה אפשריים בסיטואציות מסוימות, וחוץ מזה מדובר בעיקר בעניין של תחושה, להרגיש את הסיטואציה".
צ פ ו | גיא ניב תוקף את הפלוטון בפורטוגל
ואם חשבתם שאחרי מרוץ כל כך ארוך גיא ניב ירשה לעצמו קצת מנוחה, שוב טעיתם. נראה שאת המנוחות היחידות שלו הוא יעשה בטיסות. אחרי שסיים ביום ראשון בפורטוגל הוא המשיך לספרד, משם עלה על טיסה לבריסל ומשם על טיסה חכורה של מרוץ "ארקטיק רייס" אל העיירה ואדסו שנמצאת בחלקה הצפוני של נורווגיה היכן שהיא גובלת בפינלנד וברוסיה. "בסופו של דבר אני צפוי להגיע ל-75 עד 80 ימי מרוץ העונה, שזה מאוד לא סטנדרטי לשנה ראשונה במקצוענות. המרוץ בנורווגיה מיועד יותר לספרינטרים ואני אנסה לעזור שם בשביל בריחות וכו'. זה מרוץ שאני פחות אבטא בו את עצמי, אבל אהיה בו בשביל הקבוצה. לאחר מכן אחזור לספרד עם גיחה קטנה לארץ ואז אסע לשני מרוצים חד יומיים בקנדה, מונטריאול וקוויבק, מרוצי וורלד טור ראשונים שלי מאז הג'ירו ד'איטליה שאני לא מחשיב, ואני מאוד מחכה להם. בזמן שעבר מאז הג'ירו אני מרגיש שאני מתקדם וחוץ מלהיות רוכב קבוצתי, אני אעשה כל מה שיידרש ותמיד אחפש איפה אני אוכל למצוא עוד הזדמנויות עבורי".
עוד משהו שגיא ניב הספיק לעשות בימים האחרונים היה לקרוא על מסלול רכיבת הכביש שנקבע למשחקים האולימפיים טוקיו 2020. זהו מסלול שמתאים יותר לחובבי הטיפוס, שיש בו 4 עליות קשות כולל בהר פוג'י הידוע – המסלול האידאלי עבור רוכב כמו גיא ניב. "אני מאוד שמח ממה שראיתי. אני מאוד ארצה להיות שם, ואני רואה את עצמי שם, ונראה לי שבשנה הבאה אבקש שישלחו אותי למרוצים יותר קטנים כדי שאוכל לצבור שם נקודות", מסכם ניב שמאוד רוצה להיות הרוכב הישראלי הראשון במרוץ גברים אולימפי מאז משחקי רומא 1960.