מאת:אייבי גילת
משחק הוגן ונקי מסמים הוא המוטו המוביל של קבוצת סליפסטרים צ'יפוטל החדשה. המנהל הספורטיבי יונתן וואטרס, שעזר בעבר ללאנס ארמסטרונג לנצח בזכייתו הראשונה בטור דה פראנס מעוניין להוביל את הקבוצה לניצחונות חדשים. בין אנשי הצוות דיוויד מילר, מי שבעבר כבר נפסל בגלל סמים.
רוכב האופניים התחרותי יונתן וואטרס היה מטפס המעלות מהטובים ביותר בענף.הרכיבה המקצועני. הוא ניצח פעמיים את הקטע שנגמר בעליה המיתולוגית הר ונטו (Mont Ventoux) במסגרת מרוץ ה-Dauphine Libere בצרפת . וואטרס החזיק גם בשיא העלייה המהירה למון ונטו עד שנשבר בשנת 2004 על ידי איבן מאיו.
סליפסטרים צ'יפוטל (Slipstream Chipotle) קבוצתו החדשה של ווטרס הוקמה במטרה לנקות את ענף הרכיבה מתדמיתו המפוקפקת של הענף כנגוע בסמים. אחד הדברים המדהימים בבחירת הרוכבים הייתה כתוצאה ממעורבותו של דיוויד מילאר, מומחה בעל שם עולמי למרוצים נגד השעון. הוא הושעה בעבר למשך שנתיים עקב שימוש בסם EPO, וגם מדלית הזהב שזכה בה באליפות העולם ב-2003 נשללה ממנו. למרות זאת ואולי בשל מעורבותו בנושא הסמים, הוא הוביל את המהלך של הקבוצה לביעור נגע הסמים וטיהור הענף. קשה מאוד לדעת אם המדובר בתרגיל שיווקי מסחרי יוצא דופן אבל דבר אחד ברור, קבוצת סליפסטרים צ'יפוטל הפכה מיד עם היווסדה לשם חם מאוד בנושא המלחמה בסמים ושמירה על תדמית נקייה של הענף. לסליפסטרים יש קבוצה ענקית של ספונסרים והמכנה המשותף של כולם הוא רכיבה בטוחה, ויותר מכך, רכיבה נקייה. המוטו שלהם הוא שמירה על משחק הוגן ונקי מסמים. אבל גם שועל קרבות ותיק כמו יונתן וואטרס יודע שבעולם ספורט הרכיבה המקצועני מסע יחסי הציבור והסיסמאות יתבררו מהר מאוד כריקות מתוכן, ויתפזרו כעננת אבק במידה ולקבוצה החדשה לא יהיו תוצאות בשטח. לשם כך, הובאו כמה מומחים מיוחדים כדי לגבש צוות מנצח.
השמות הבולטים בקבוצת סליפסטרים צ'יפוטל
דיוויד מילר – רוכב בריטי ומומחה ענק למרוצי נג"ש (נגד השעון). זכה במרוצים בטור דה פראנס ובוואלטה. מילאר נכנס לתודעה הקולקטיבית כאחד שעבר על החוקים, נתפס וחזר בתשובה. כיום הוא אחת הדמויות הבולטות במלחמה של הענף בסמים. ההישג הבולט האחרון שלו הוא אליפות בריטניה בכביש ובנג"ש ב-2007.
מגנוס בקסטט – ענק שוודי אימתני, מומחה לקלאסיקות.ובעל יכולת משיכה בספרינטים. ברזומה שלו, בין היתר, הנצחון בפאריס רובא של 2004 ה"גיהינום של הצפון", וגם ניצחון קטע בטור דה פראנס 1998. את השנה הזו פתח מגנוס בהתרסקות בתחרות הטור של קאטאר, שהסתיים לא מכבר. הוא שבר את עצם הבריח, ואיך שהדברים נראים כרגע הפציעה הזו יכולה בהחלט לעכב את ההכנות שלו לקראת מרוצי קלאסיקות האביב שיערכו בעוד כחודשיים.
ג'וליאן דין – הספרינטר המצטיין והותיק מניו זילנד, שבמשך שנים משך את תור הוזווד ברכבת של קבוצת קרידיט אגריקולטור בהבנה טלפתית לגבי המיקום בספרינט הסיום הקובע. דין הובא במיוחד לקבוצה עם הניסיון העשיר שיש לו במרוצי הטור דה פראנס בקבוצת הדואר האמריקאי, וגם כדי למשוך את הספרינטרים של הקבוצה החדשה.
דיוויד זבריצקי – רוכב אמריקאי מומחה למרוצי נג"ש בעל שם עולמי, וגם רוכב המסוגל לנצח מרוצי קטעים. הוא גם מחזיק במדליית כסף באליפות העולם במרוצי נג"ש בשנת 2006. דיוויד מחזיק בהישג יוצא דופן – הוא זכה בקטע בנג"ש בכל אחד משלושת הגרנד טורים.
קריסטיאן ון דה ולדה – רוכב אמריקאי ותיק עם המון ניסיון בגרנד טורים. בשנת 1999 סומן כהבטחה גדולה בטור דה פראנס כשזכה בחולצת הכוכב הצעיר אבל עיקר כוחו כדומסטיק וכמטפס. במשך השנים עזר לקבוצות שבהן היה לרוכבים אחרים לנצח מרוצי קטעים. גם הוא היה חבר בסיירת המובחרת של לאנס ארמסטרונג, ופעמיים סייע לו לנצח את הטור דה פראנס במיוחד בקטעי ההרים.
טום דניאלסון – רוכב אמריקאי בעל יכולת בלתי רגילה לטפס ולסיים מרוצי קטעים. בין יתר הישגיו זכה במקום השביעי ב-2005 ובמקום השישי ב-2006 בוואלטה, מקום ראשון בטור של ג'ורג'יה ב-2005 ומקום שני ב-2006, וכן ניצחונות בקטעי הרים בהר אוונס ובהר וושינגטון.
רוכבים אחרים בסליפסטרים שכדאי לשים לב אליהם
ריידר הייזדל – רוכב קנדי שזכה בשבע מדליות זהב באופני הרים והוא גם אלוף קנדה.
קריסטוף לורון – עוד רוכב ותיק שהובא מקבוצת קרידיט אגריקולטור עם המון ניסיון כמטפס ובמרוצי קטעים.
קריס סאטן – ספרינטר אוסטרלי צעיר בן 24. זכה באליפות אוסטרליה ב-2005 ועתידו עוד לפניו.
למרות הספונסרים והרבה רוכבים אמריקאים הקבוצה איננה מזוהה לגמרי עם אמריקה. קבוצת סליפסטרים צ'יפוטל היא קוסמופוליטית ויש בה רוכבים מארצות שונות, לא רק דוברות אנגלית. למרות שזו השפה הרשמית של הקבוצה. על הנייר קבוצת סליפסטרים צ'יפוטל נראית טוב. יש לה שילוב מנצח של רוכבים מנוסים, לוחמים ותיקים שכבר דהרו על הכבישים של אירופה, ויודעים בדיוק לעשות את העבודה. בנוסף, יש להם חבורה של צעירים אשר מגיע לעולם קשוח ובלתי מתפשר של מרוצי הכביש. השאיפה בוערת בעצמותיהם ומטרתם להוכיח שישנו המשך לשושלת המפוארת של קבוצות עם אוריינטציה אמריקאית. יחד עם זאת קשה להתעלם מהעובדה שאין לקבוצה הזו טיפוס מנהיג ברמה של הגדולים באמת, שעבורו יכולים כל השאר לעבוד.
לקבוצה זו ייקח כמה זמן להתגבש. יכול מאוד להיות שהרוח לניקיון מהסמים והרכיבה הבטוחה שקברניטי הקבוצה משדרים ייתן לה רוח גבית בדרכה להצלחה. דבר אחד בטוח, ראשי הענף מאוד אוהבים את הפילוסופיה של הקבוצה והראיה – הזמנה לתחרות הג'ירו ד'איטליה. לגבי המרוץ החשוב באמת, הטור דה פראנס מוטלת עכשיו חובת ההוכחה על חבורת הלוחמים של סליפסטרים צ'יפוטל .