מבחן שוונג לברוקס אדרנלין 14. הבוחן שלנו יצא למספר ריצות ובחן את הדגם החדש של הנעל – כל התוצאות לפניכם
מאת:ארן הרשלג
קיבלנו למבחן את הדגם החדש של ברוקס אדרנלין GTS 14 לגברים, שמשמו ניתן להבין כי מדובר בגלגול ה-14 והמתקדם ביותר של קולקציית נעלי אדרנלין המוכרת, שאף סומנה לפני כחודשיים כבחירת העורך של "Runner’s World Magazine" (דצמבר 2013). לקחנו את הנעל ל-5 ריצות כביש כפי שאנחנו נוהגים לעשות כך במבחן שוונג, על מנת לנתח את ההרגשה והתחושה שהרגל עוברת בזמן הריצה.
היסטוריה: נתחיל מהסוף. חברת ברוקס העולמית נקנתה לפני כ-8 שנים על ידי חברת האחזקות ברקשייר האת'ווי, בשליטתו של אחד האנשים העשירים בעולם שיש לו גם אחזקות בישראל, וורן באפט. חברת הנעליים ברוקס שהוקמה ב-1914 על ידי איש עסקים יהודי אמריקאי בשם מוריס גולדנברג חוגגת השנה 100 שנות הנעלה, למרות שרוב שנותיה הוקדשו לענפים אמריקאים בתכליתם כמו בייסבול או פוטבול.
מבחן שוונג ברוקס אדרנלין 14
כבר בריצה הראשונה מתוך החמש, הורגש שמדובר בעליית מדרגה משמעותית בהנדסת הנעל וזאת בעקבות שיפורים ניכרים מהגרסה הקודמת. במהדורה החדשה שולבו טכנולוגיות מתקדמות ומשופרות, כמו: בולם זעזועים DNA אשר מתאים את הנעל לסגנון הריצה של המשתמשים, תוספת ריפוד בעקב להפחתת החיכוך, הוספת קצף במרכז כף הרגל (shank) שתורם לקשר חזק יותר עם הקרקע ומעבר חלק יותר מהעקב אל הבוהן, גפה א-סימטרית בעלת רצועות גמישות.
הכנסת הנעל לכף הרגל נוחה ובייחוד רכה – מוטיב שחוזר על עצמו לאורך כל המבחן. כף הרגל מונחת בתוך המסגרת שלה באופן שלופת את הרגל היטב. השרוכים והשריכה של הנעל הם טובים ויוצרים מצב שבו אתה מרגיש שהנדסת האנוש כאן שופרה. שרוכי ה"ספגטי" שנראים כצינורות, להבדיל מגרסת שרוכי "האטריות" הפחוסות, יוצרים גמישות והם נוחים ובעיקר מפעילים פחות לחץ על כף הרגל, אך יחד עם זאת נועלים את הנעל לרגל בצורה יעילה והדוקה.
> מבחן שוונג | אופני כביש רידלי נואה אר.אס. – NOHA
> מבחן שוונג | נעלי ריצה נייקי Flyknit lunar2
מבנה הנעל עשוי משכבת רשת עליונה שהינה בעלת חורים רבים יותר מהדגם הקודם, דבר המשפר את תחושת האווריריות ותורם לתמיכה משופרת של מרכז כף הרגל. בנוסף, בגלגולים הקודמים של האדרנלין, היתה הפרדה בין העקב לחלק הקדמי של כף הרגל, לעומת זאת בדגם החדש שנבדק קיימת המשכיות רציפה בין האזורים הללו.
השאלה היא איך כל הפרמטרים הללו באו לידי ביטוי בזמן הריצה. ובכן, הנעליים מתהדרות בכל מאפייני היציבות הנדרשים, נוסף על כך שהתחושה
בהן חלקה ונעימה בצורה מעוררת השתאות. יחד עם זאת, הרכות והנימוחות בהן
מצטיינת הנעל, מורגשות גם בריצות ארוכות טווח שבהן ניסינו את הנעל. הן
נותרו מרופדות גם בקילומטראז' גבוה ויחד עם זאת מוצקות דיו בכדי לשמור על
יציבות כף הרגל. בסופו של דבר הנעל מגיבה היטב למשטח וסופגת את הזעזוע ברמה נאותה.
כמו כן, השיכוך מורגש בעיקר בחלקה האחורי של הנעל באזור העקב בזכות כריות ה-Crash Pad שספגו את הזעזועים, גם כשהיה מדובר בריצה על אבנים קטנות ואקראיות בדרך – הרגל
הרגישה יציבה לאורך כל הריצה. בנוסף, מזג האוויר לא היה חם
במיוחד ולכן לנידוף לא היה משקל בבדיקה.
אנקדוטה נוספת, קשה היה להתעלם בכל פעם שהשחלתי את כף רגלי לנעל, שלא לראות בחלק הפנימי של הנעל את דגל ישראל מתנוסס לו. מבדיקה וחפירה הסתבר לי, כי מותג הריצה הבינלאומי ברוקס חוגג 10 שנים בישראל ולכבוד האירוע הושקה מהדורה מוגבלת של האדרנלין 14 בשילוב דגל ישראל והדפס המבשר על המאורע בחלקן הפנימי של הנעליים. אבל נתון זה לא משפיע כאמור נוחות הנעל או איכויותיה.
סיכום
נראות: מראה סולידי ומשעמם שמצטרף לחוסר הרצון של ברוקס להוביל בפן החזותי שלא לומר צבעוני.
פחות: מחיר בעייתי בישראל, אשר משאיר את האפשרות לקנות הנעל רק לקבוצות אוכלוסייה בעלת יכולת כלכלית מסוימת. מחירי הנעליים בישראל נוסקים כל העת וזאת על אף האפשרות להזמין כל נעל ריצה בצורה מקוונת ומוזלת.
יותר: נעל נוחה מאוד המוקפת ב-360 מעלות של אלמנטים תומכים.
משקל: 320 גרם (מידה 42)
פרונציה: רגילה
גובה עקב: 12 מ"מ
סוג: מתקנת
יציבות: טובה מאוד
מחיר: 799 שקל
ציון שוונג: 8.5 מתוך 10