רוכבים למציאות אחרת: מסע האופניים של עמותת ברטלי הסתיים בקו הזינוק של הטור דה פראנס

על אף התקופה הקשה והמאתגרת העוברת על ישראל, ב"ברטלי" החליטו לא לשבור את המסורת ורוכבי העמותה, בהם קבוצת הנוער של מפוני קיבוץ נחל עוז, יצאו למסע באיטליה בדרכים של רוכב האופניים האגדי ג'ינו ברטלי שהציל יהודים רבים במלחמת העולם השנייה. החיבור של קונטיננטל לעמותה אפשר לרוכבים לצפות בזינוק של מרוץ האופניים החשוב בעולם ממתחם אירוח מיוחד (בשיתוף "קונטיננטל")
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

קבוצת הנוער של רוכבי קיבוץ נחל עוז התארחה לפני מספר שבועות במתחם ה-VIP של קונטיננטל בעת הזנקת מרוץ האופניים החשוב בעולם, הטור דה פראנס, באירוע מעצים ומרגש שהיווה קונטרסט מוחלט לתקופה הלא פשוטה שעוברת על ישראל.


צילום ועריכת וידאו: דניאל בר

האירוע התקיים בסיום מסע אופניים בין 280 קילומטרים עם טיפוס מצטבר של 3,500 מטרים שארגנה עמותת ברטלי באיטליה בין העיר אסיזי לנקודת הזינוק של הטור דה פראנס שהייתה השנה בפירנצה שבמרכז ארץ המגף.

עמותת "ברטלי – נוער בתנועה" הוקמה ב-2019 במטרה לחבר בין רכיבה אתגרית על אופניים לתחושת מסוגלות, לקיחת אחריות חברתית וכישורי חיים לצעירים במצבי סיכון. אחרי המתקפה על הנגב המערבי ב"ברטלי" החליטו לגייס את משאבי העמותה ולהקים מרכזי רכיבה זמניים על מנת לתת לנוער שפונה מיישובי העוטף מסגרת תומכת הכוללת פעילויות רכיבה שונות.

האירועים הקשים הביאו את קונטיננטל, בעזרת חברת DAA, המשווקת הרשמית של צמיגי קונטיננטל לאופניים בישראל, להצטרף לנבחרת המכובדת של נותני החסות והתורמים של עמותת ברטלי ולתמוך בקבוצת הרוכבים של נחל עוז.

לפני מספר שבועות, כאמור, יצא מסע האופניים השנתי של "ברטלי" לאיטליה. המסע כלל השנה 70 רוכבים ביניהם נערים משני מרכזי רכיבה מקיבוץ נחל עוז ומכפר הנוער רמת הדסה, כשלצידם מדריכים ואנשי מקצוע המלווים את הפעילות כל השנה וקבוצות בוגרות מכפר הנוער ויצ"ו נהלל. המשלחת רכבה בדרכים ה"ביתיות" של רוכב האופניים האיטלקי האגדי ג'ינו ברטלי שעל שמו קרויה העמותה.

ג'ינו ברטלי היה נוצרי קתולי אשר לבד מהיותו אחד מרוכבי האופניים האיטלקים הגדולים בכל הזמנים, ניצל במהלך מלחמת העולם השנייה את היותו מוכר ומפורסם ובמסווה של אימוני רכיבה הבריח בשלדת אופניו מסמכים מזויפים שאפשרו למחתרת המקומית להציל מאות יהודים ובעקבות פעילות זו זכה בתואר חסיד אומות עולם.

במעמד ההזנקה בעיירה אסיזי התכבדה המשלחת בנוכחותם של שגריר ישראל באיטליה, אלון בר, ראשת העיר המקומית, סטפניה פרואייטי, והנכדה של ג'ינו ברטלי, ג'ויה ברטלי, שמלווה את העמותה מיום היווסדה. לאחר שירת התקווה וחלוקת סיכות מטה החטופים המסע יצא לדרך מ-Museo della Memoria, המוזיאון באסיזי שמספר את סיפור היהודים מהאזור שניצלו במלחמת העולם השנייה.

במהלך המסע עצרה המשלחת גם בתחנת הרכבת בטרונטולה, שם הרוכבים הצמידו לוחית לזכרו של ג'ינו ברטלי באחד הרציפים. מסתבר שבתחנה זו ברטלי נהג מעת לעת לנצל את הפופולריות שלו כדי להסיח את דעתם של הנאצים בעוד יהודים היו נמלטים ומחליפים רכבות. המשלחת ביקרה גם בבית הכנסת הגדול של פירנצה, בית הכנסת היחידי הפעיל באזור כיום.

מסע הרכיבה הסתיים בנקודת הזינוק של הטור דה פראנס, אשר קונטיננטל היא אחת מנותנות החסות הראשיות שלו וספקית הצמיגים של שבע מהקבוצות המשתתפות במרוץ ולכל רכבי הליווי אשר סייעו לרוכבים ולהפקה במרוץ לאורך 3,500 קילומטרים של המסלול המפרך. בטקס מרגש שנערך במקום הנערים קיבלו מקונטיננטל מדליות ממותגות של הטור דה פראנס.

טאדיי פוגצ'אר הסלובני, רוכב קבוצת UAE שניצח את הטור השנה לאחר שהוביל בבטחה כמעט לכל אורכו, עשה זאת עם צמיגי קונטיננטל מסדרת The Grand Prix 5000 לאופני כביש.

צילומים: דניאל בר ו-Brian Hodes

 


 

בשיתוף "קונטיננטל"



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג