רודיטי: "מתסכל בטירוף, הייתי בשיא שלי מבחינת כושר, הזרם שינה את המשחק"

שחיין המים הפתוחים שיתף בכנות אחרי המקום ה-16 במשחקים האולימפיים בפריז: "הרגשה קצת חמוצה, לא ציפיתי למשחה כזה". על השפעת הזרמים בנהר: "כנראה שזה פחות החוזקות שלי, המשחה נגמר ב-600 מטר הראשונים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

את האכזבה על פניו של מתן רודיטי ביציאה ממי נהר הסן הגועשים היום (שישי) לא ניתן היה להסתיר. שחיין המים הפתוחים הטוב ביותר של ישראל בכל הזמנים סיים במקום ה-16 במשחה האולימפי ל-10 ק"מ, פחות טוב מהתוצאה לה קיווה, פחות ממה שהוא שווה לתחושתו ולתחושת מומחי הענף.

לכתבות נוספות בנושא:
מתן רודיטי סיים במקום ה-16 במשחה ל-10 ק"מ במשחקים האולימפיים
טבוגו עקץ: "אני לא יהיר כמו ליילס", האמריקאי החולה בספק לשליחים
מיכאל יעקבלב מתוסכל: "אלפית שנייה… הייתי צריך לנצח את הבחור הזה"

"ההרגשה קצת חמוצה", שיתף רודיטי בכנות עם סיום המשחה בראיון בספורט 5: "לא ציפיתי למשחה כזה, אבל די מהר זה נגמר והבנתי שאני צריך לנסות להילחם בדבוקה שנמצאתי בה. נשארתי חזק וניסיתי לסיים כמה שיותר טוב".

כבר דקות אחרי המשחה הוא ידע לנתח בדיוק מה קרה לו במים: "ידעתי שיש פה חוקים שונים בגלל הזרם, שהוא Game Changer רציני פה, ושהכל הולך להיסגר על 600 המטרים הראשונים, שהם עם הזרם. כנראה שהחוזקות שלי הן פחות שם. אני מרגיש שהתכוננתי לזה שלוש שנים, אני מרגיש שמבחינת משחה מים פתוחים של 10 ק"מ היכולות שם, אבל זה נגמר מהר ב-600 הראשונים. ידעתי שאני צריך לתת שם את כל הכח שלי, ושם בעצם נגמר עבורי המאבק על הטופ 8 והייתי צריך להילחם עם הדבוקה השנייה".

כפי שמציין רודיטי ברהיטות, הזרמים בנהר הסן הם משהו שאף שחיין לא הכיר בעבר. הפרשי קצבים אדירים עם ונגד הזרם גורמים לטקטיקה שונה לגמרי, כזו בו כפי שמתאר רודיטי, קשה לו לבוא לידי ביטוי.

מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

על מה שעבר לו בראש במהלך המשחה סיפר: "לסיים את המשחה לא היה קשה, בשני הק"מ הראשונים נשארתי חזק, עד שהבנתי שזה די נגמר. כן הייתי מתוסכל אבל לא נתתי לזה להשפיע עליי כי יש עוד משחה ואני חזק בראש. חשבתי מה לעשות הלאה, איך אני שוחה עכשיו ומתמודד עם מה שיש כדי לתת כמה שיותר. סיבוב לפני אחרון ניסיתי לפרוץ ולנער אותם, אבל שוב, אלו חוקים אחרים, די הצלחתי לפרק אותם, וברגע ששוב הגענו לקיר נגד הזרם, הבנתי כמה זה קשוח להוביל נגד הזרם וזה די שרף אותי. משם שמרתי כוחות לסיבוב האחרון".

כמו רבים מהשחיינים, רודיטי נכנס לראשונה לסן רק בזינוק התחרותי. האימונים הראשונים התבטלו בגלל זיהום, ובנותרים הוא העדיף לוותר על ההתנסות, מתוך חשש מזיהום שישבית אותו לחלוטין במשחה עצמו. "זו פעם ראשונה שאני נכנס לסן, לא חושב שזה השפיע עליי אישית, אלא פשוט השפיע על המשחה. אני כן התאמנתי בווינה, בקטע מהדנובה שהיה בו זרם, אבל זה לא השתווה למה שהיה פה. אני פשוט חושב שהקטע פה עם הזרם, שאולי כנראה אני פחות טוב בו, זה היה הכל. עם הזרם היה אפשר לפרוץ ולשנות מיקומים ונגדו לא היה אפשר לשנות כלום, נדבקו שם לקיר ואי אפשר היה לעשות כלום, זה היה מחמצן בטירוף".

מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

התסכול בסיום: "כן זה מתסכל בטירוף, אני חושב שהייתי מאוד מוכן, עשיתי שיפור מטורף בשלוש שנים האלה, עברתי הרבה מאוד דברים, וזהו בסוף זה מה שהיה, אני חושב שאולי אם זה היה במקום אחר, התוצאה הייתהה אחרת, אבל זה מה יש, זה המשחק. אני לא רוצה לתרץ, זה פשוט מה שהיה, לא היה לי את זה ב-600 הראשונים עם הזרם, יש פה מלא שחייני בריכות של 1500 מטר יותר מהירים ממני, עשיתי שיפור רציני ב-1500, אני יודע שאני בכושר ממש טוב, אבל עדיין החוזקות שלי הן יותר באירוביות, בסוף המשחה לא בהתחלה, והיו יותר טובים ממני".

המשך הדרך: "אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד, עדיין יש בי רצון ויכולת, אני חושב שהבאתי את עצמי לשיא פה עכשיו, היה סייקל חזק מאוד, שנה חזקה מאוד ואני חושב שפה הייתי בשיא שלי מבחינת הכושר, זה פשוט לא בא לידי ביטוי במשחה, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה הלאה".

מתן רודיטי במשחקים האולימפיים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

כשנשאל האם הפציעה שעבר בקרסול השפיעה סיכם בבגרות: "בסופו של דבר קרו הרבה דברים בשנים האלה. אליפות עולם שהחמצתי כי הייתי עם קורונה, פציעה ועוד. היו לי הרבה משברים התגברתי עליהם, העליתי חוזק מנטלי לאורך כל התקופה הזאת".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג