רגע לפני פרישה: נגה כורם יוצאת לגביע העולם האחרון בקריירה

אחת הרוכבות הטובות שהיו לישראל אי פעם יוצאת לסיבוב אחרון לפני שתיפרד מהענף בסוף העונה. הסיבוב ייפתח בתחרות בצרפת, בה תקווה לרשום הישג נוסף אחרון, ואחריו תתחרה באליפות העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נגה כורם | צילום: UCI

רוכבת אופני ההרים הישראלית נגה כורם תחל מחר (שישי) את תחרות גביע העולם האחרונה שלה ברכיבת אנדורו בלודנוויל, צרפת, בתקווה לסיום מתוק של קריירה ענפה, לאחר שהודיעה שתפרוש מהסבב המקצועני בתום העונה הנוכחית.

לכתבות נוספות בנושא:
האת'רלי אלוף העולם באופני הרים, תומר זלצמן סיים במקום ה-39
לראשונה: רוכבים ישראלים על הפודיום באליפות אירופה בדאונהיל
אחת מרוכבות ההרים הטובות בתולדות ישראל תפרוש בסוף 2024

כורם, רוכבת אופני ההרים הוותיקה בארץ, החלה להתחרות בשנת 2008 ולאחר 16 שנות קריירה מקצוענית היא הכריזה על סיום הקריירה. רשימת ההישגים הבינ"ל שלה היא מהמרשימות בענף האנדורו וכוללת את תואר אלופת אירופה לשנת 2019, אותה סיימה במקום השני בעולם, מספר גדול של פודיומים בתחרויות גביע העולם ואלופת ישראל שלוש שנים ברציפות.

נגה כורם | צילום: Sven Martin

את שנת 2024 פתחה כורם באיטיות יחסית, אך הצליחה לחזור לטופ 10 העולמי ולסיים את שתי תחרויות גביע העולם האחרונות בעשר הגדולות. בגביע העולם הנוכחי, האחרון שלה בקריירה, היא מקווה לשחזר את ההישגים האחרונים.
בשבוע הבא תעלה כורם בפעם האחרונה על האופניים באליפות העולם באנדורו, שתהיה התחרות האחרונה שלה בקריירה.

אנדורו הוא ענף רכיבת אופני ההרים, בו מתחרים במקטעי ירידה תלולים ומהירים, הכוללים סינגלים מהירים וטכניים, ואלמנטים כמו קפיצות, דרופים, וגינות סלעים ברמות שונות. בניגוד לענף הדאונהיל, באנדורו נדרשים הרוכבים גם למקטעי טיפוס בין ירידה לירידה. העליות לא נספרות בזמן הכללי הנמדד, אך בהחלט מוסיפות רמת קושי לתחרות.

כורם מתחרה בקטגוריית הנשים עילית, שם מורכבת התחרות מחמישה קטעי ירידה באורכים של 1.7-4.5 ק"מ. בסך הכול יעברו המתחרות מרחק של 40 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 1,460 מטר וירידה מצטברת של 3,410 מטר.

נגה כורם | צילום: אלירן קדוש

בנוסף לכורם ייצגו את ישראל בגביע העולם באנדורו עוד שלושה רוכבים בשתי קטגוריות גיל. בקטגוריית U21 (עד גיל 21) יתחרו אלעד שפנאוף ועומר הוטמן וב U17 נועם כהן. ביום שבת ייצא לדרך גם מקצה הדאון היל, עם שני רוכבי נוער ישראלים, עמרי דנון ורואי אוסטפלד, שינסו להעפיל לגמר התחרות, שיערך ביום ראשון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג