רגע לפני אליפות אירופה: מאמן נבחרת אופני המסלול הושעה בשל התנהגות בלתי הולמת

סטיב מקיואן הסקוטי לא יאמן את הנבחרת בתחרות בגרמניה בעקבות מספר תקריות חריגות ואף עשוי לסיים את תפקידו באיגוד האופניים. עורכת דינה של אורי בש דובינסקי דורשת בירור בהול שישיב אותה לנבחרת לפני האליפות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אורי בש דובינסקי והמאמן סטיב מקיואן בשווייץ | צילום: איגוד האופניים

שלושה ימים בלבד לפני פתיחת אליפות אירופה לגילי 23 ומטה ולנוער באופני מסלול בגרמניה, כאוס בנבחרת ישראל: מאמן הנבחרת הסקוטי, סטיב מקיואן, ליווה את הרוכבים בכחול-לבן לקוטבוס, אך לא יאמן אותם ואף עשוי להיות מודח מתפקידו, בעקבות שרשרת של תקריות בלתי הולמות לכאורה.

לכתבות נוספות בנושא:
דקת דומייה לזכרו של גיא תימור נערכה בתחרות באיטליה, אלון יוגב סיים 8
כתב האישום הוגש: הנהג שדרס את גיא תימור ז"ל מואשם ברצח

הדרך להיסטוריה: צפו בכל 35 הניצחונות של מארק קוונדיש בטור דה פראנס

צמד הרוכבים, עמית קינן ואורי בש דובינסקי, זומנו לוועדת משמעת בעקבות אירועי משמעת שקרו לכאורה בתחרות באיטליה – ועדיין לא ברור אם יורשו להתחרות באליפות. עורכת הדין של בש, עו"ד דליה בושינסקי, הגישה לאיגוד האופניים דרישה מיידית להשבתה לנבחרת וכן להשעייתו של מאמן הנבחרת עד קיום בירור בהול בעניין. על פי גורמים בענף, התלונות כלפי הסקוטי נוגעות לכאורה לקללות חזרות ונשנות, צעקות חריגות ואיומים כלפי הספורטאים – שחלקן אף גלשו לכאורה לתקריות פיזיות.

לטענתה של בש דובינסקי, אשר הושעתה בתאריך 30.6 עד הודעה חדשה, למקיואן רקע ארוך ומתמשך של התנהלות איומה – ואף נערך כבר בירור בעניינו בעקבות מקרים חריגים. עורכת דינה של הרוכבת, אלופת ישראל והישראלית הראשונה אי פעם שזכתה במדליה באליפות אירופה, טענה כי בש דובינסקי הושעתה בהודעת סמס ושהבירור בעניינה נקבע לאחר אליפות אירופה. על כן, דרשה עו"ד בושינסקי בירור בהול בעניינה – וכאמור גם את השעייתו של מקיואן.

בעקבות התנהגות זו, נערך כבר בירור בעניינו של המאמן באיגוד האופניים, כשגם סילבן אדמס, אחד התורמים הבולטים של האיגוד ומי שבזכותו ענף אופני המסלול התפתח בארץ, מעורב בנושא. בעקבות אותו בירור שנערך כבר לפני מספר חודשים, מונתה לנבחרת מנהלת, אשר הייתה אמורה בין היתר לדאוג לנושא ולמנוע את הישנות המקרים, אך כאמור נראה שללא הועיל. הנושא התפוצץ מעבר למה שציפה האיגוד בתזמון בעייתי במיוחד.

יש לציין כי רוכב אופני המסלול הבכיר של ישראל, מיכאל יעקבלב, אשר יהיה גם הראשון בענף שיתחרה בחודש הבא במשחקים האולימפיים, לא ייפגע מהמהלך, מכיוון שהוא לא מתאמן עם מקיואן או עם הנבחרת, אלא עם מאמנו האישי, שהגיע יחד עימו מרוסיה.

אורי בש דובינסקי בשווייץ | צילום: איגוד האופניים

תגובת איגוד האופניים ויושבת הראש
תגובת איגוד האופניים: "שני רוכבי הנבחרת, עמית קינן ואורי בש-דובינסקי, התנהלו באופן בלתי הולם במהלך תחרות בינלאומית באיטליה בשבוע שעבר, כאשר בין היתר הפרו הוראות ביטחוניות וניסו לשוב למלון ללא אישור ובנפרד משאר הנבחרת. הרוכבים זומנו לשיחת בירור אך החליטו שלא להתייצב אליה וסירבו לכל שיתוף פעולה עם צוות הנבחרת. התנהגויות בלתי אחראיות לא מאפשרות את העבודה התקינה של הנבחרת ומסכנת אותם ואת כלל חברי וחברות נבחרת ישראל.

לפיכך הושעו שני הרוכבים מפעילות הנבחרת ונפתח בשבוע שעבר הליך משמעתי בעניינם. הדיון בוועדת המשמעת בעניינם טרם הסתיים.

לאור התלונות על התנהגות מאמן נבחרת המסלול סטיב מקיואן החליט איגוד האופניים להשעותו מתפקידו ולהוציאו לחופשה עד להשלמת בירור מקיף בנושא. כבר היום יצטרף לנבחרת המאמן אור דיין כממלא מקום לאליפות אירופה לנוער ו-U23. האיגוד מתייחס ברצינות רבה לבירור התלונות, מתואם עם הוועד האולימפי בנושא ואף מינה את עו"ד אורי קידר המתמחה בבדיקת אירועי מוגנות בספורט להוביל את הבירור".

יו"ר האיגוד דפנה לנג: "איגוד האופניים מחויב להבטיח סביבה מוגנת ומכבדת לספורטאים ולאנשי הצוות. האיגוד מצפה מספורטאים ומאמנים בנבחרת ישראל, להוות דוגמה ומופת ולנהוג בהתאם לקוד האתי של נבחרת ישראל".

יו"ר איגוד האופניים דפנה לנג בכיכר החטופים עם הסרט הצהוב | צילום: אינסטגרם



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג