קיפצ'וגה: "לא אפסיק לרוץ גם כשאפרוש; עדיין רוצה לזכות במשהו נוסף"

גדול המרתוניסטים בכל הזמנים מספר בראיון כי בעתיד: "אלך למרתונים של הערים הגדולות וארוץ עם אלפי האנשים כדי ליהנות מהריצה המשותפת". עם זאת, הוא עדיין לא פורש ומתכנן להמשיך גם ב-2025
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אליוד קיפצ'וגה | צילום: shutterstock

גדול המרתוניסטים בכל הזמנים אליוד קיפצ'וגה אולי סיים את העונה החולפת עם טעם חמוץ, לאחר שלא הצליח לסיים את המרתון האולימפי ונאלץ לפרוש באמצעו, אך בראיון ל-Runner's World הוא מספר על כך שהוא עדיין לא מתכנן לפרוש, ויתרה מכך מספר כי גם אחרי שיפרוש, הוא ממש לא מתכוון להפסיק לרוץ.

לכתבות נוספות בנושא:
ליגת היהלום מגדילה את הפרסים הכספיים ב-2025 לגבוהים בהיסטוריה
האם שיטת הדירוג העולמית מסייעת לאתלטים הישראלים?
האזינו: סיכום המרתון האולימפי ותחרויות האתלטיקה בפריז

"אני עדיין רוצה לזכות במשהו נוסף", סיפר הקנייתי המעוטר: "ריצה היא כמו החיים – מלאה באתגרים. אתה מתאמן, מרגיש עייף, מתמודד עם פציעה, לא פוגע ביעדי האימון שלך, לא פוגע ביעדי המנוחה שלך – אבל עקביות היא המפתח".

אליוד קיפצ'וגה | צילום: shutterstock

גם קיפצ'וגה, שיחגוג השנה 40, מבין שהקריירה המקצוענית שלו לא תימשך עוד שנים רבות, אלא שמבחינתו הריצה תמיד תהיה שם: "אני עדיין רוצה לרוץ מהר ולתת השראה לאנשים, אבל ברגע שאפסיק את הספורט, אני לא באמת אפסיק לרוץ. במקום, אני אלך למרתונים של הערים הגדולות וארוץ עם אלפי האנשים כדי ליהנות מהריצה המשותפת ולעורר השראה בדור הצעיר".

על האכזבה שנחל במרתון האולימפי בפריז אמר בכנות: "קיבלתי את זה. קיבלתי את התוצאות. בריצה יש הרבה אתגרים, וברגע שאתה הולך ומתמודד עם אחד האתגרים, גם אם אתה לא צולח אותו, אתה צריך לקבל את זה ולהמשיך הלאה"

 

הקנייתי גם סיפק עצה לרצים חובבים: "במהלך המרוץ, פשוט תהנה מזה. אל תכניס לעצמך מחשבות – פשוט תסיים את המרתון הזה. זה לא קשור לתחרות. זה קשור לסיום. ברגע שתסיים, תבין שעשית עבודה טובה. יש פה עניין של הישג. השגת את מה שהתאמנת אליו. אז העצה שלי – פשוט תתחיל. לך לקו הזינוק. רוץ כמו שאתה רוצה לרוץ. ודא שאתה מטפל בעצמך. ותעשה הכל כדי לעבור את קו הסיום. זה הדבר החשוב".

קיפצ'וגה ניצח ב-15 מרתונים גדולים בקריירה, כולל פעמיים במרתון האולימפי, ועוד 11 מרתונים מסבב המייג'ור (5 פעמים בברלין, 4 פעמים בלונדון, פעם נוספת בטוקיו ופעם אחת בשיקגו). הוא שבר פעמיים את שיא העולם לאורך השנים והחזיק בו עד שקלווין קיפטום המנוח שבר אותו אשתקד. השנה האחרונה הייתה מאכזבת עבורו, כאשר עוד לפני המרתון האולימפי סיים רק עשירי במרתון טוקיו, בעוד ב-2023 אמנם ניצח שוב בברלין, אך גם סיים שישי בבוסטון.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג