קיילב דרסל מצהיר: ממשיך לשחות עד לוס אנג'לס 2028, אתמקד ב-50 חופשי

אחד השחיינים הגדולים בכל הזמנים הודיע כי הוא מכוון למשחקים הביתיים: "זה תמיד היה אחד החלומות שלי". ומבהיר: "לא חושב שאשחה תכנית מלאה". יהפוך לשני בהיסטוריה עם מספר דו ספרתי של מדליות זהב אולימפיות?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילב דרסל | צילום: JD Lasica, Wikimedia

אחד השחיינים הגדולים בעולם, קיילב דרסל, הודיע כי הוא ממשיך לשחות ומכוון ולמשחקים האולימפיים הביתיים בלוס אנג'לס 2028, הוא מתכנן ללכת על רשימת משחים מצומצמת יותר ולהתמקד ב-50 חופשי, כאשר יהיה בן 32.

לכתבות נוספות בנושא:
המסע מתחיל: הכירו את נבחרת השחייה הפראלימפית בפריז
תקרית חריגה: קבוצת שחייה מובילה בארה"ב נסגרה לשנה בעקבות הימורים
עשה היסטוריה: רון פולונסקי הפך לישראלי הראשון שיורד מדקה ב-100 חזה

דרסל היה הכוכב הגדול של המשחקים האולימפיים בטוקיו, אז זכה בחמש מדליות זהב ושבר את שיא העולם ב-100 פרפר. לאחר המשחקים עבר משבר נפשי עמוק וחזר לארה"ב באמצע אליפות העולם בבודפשט ב-2022. אחרי תקופה ממושכת של כשנה מחוץ למים, הוא שב לאיטו לבריכה, הצליח לקבוע קריטריון לפריז, ושם אמנם לא הצליח לעלות על הפודיום במשחים האישיים (מקום שישי ב-50 חופשי ולא עלה לגמר ב-100 פרפר), אך גרף שתי מדליות זהב ומדליית כסף נוספת במשחי השליחים.

קיילב דרסל | צילום: shutterstock

רבים חשבו שדרסל ירגיש ש"סגר מעגל" בפריז ויחליט לפרוש לאחר המשחקים בפריז, אולם לו יש תכניות אחרות. בשיחה עם התקשורת ב-Daytona International Speedway סיפר: "זה תמיד היה אחד החלומות שלי להתחרות על אדמת ארה"ב באליפות בינלאומית גדולה. אז כן, העיניים שלי נשואות לשנת 2028. אני לא חושב שזו הולכת להיות  תכנית משחים מלאה. אני חושב שאולי אלך רק ה-50 חופשי, אעלה קצת שרירים, לא צריך להיות בכושר אירובי כל כך טוב. זה אולי יהיה טוב בשבילי".

ההצהרה הזו של דרסל לגבי ההתמקדות ב-50 חופשי לא באה בריק. כל הפודיום האולימפי במשחה זה בפריז הורכב משחיינים ותיקים, אשר שינו את שיטת האימון שלהם, הורידו קילומטראז' והתמקדו באימוני כוח ואיכות לטובת הספרינט. מעל כולם, בלט האלוף האולימפי הטרי קמרון מקאבוי, שעשה מהפך של ממש באימוניו ונתן השראה ללא מעט שחיינים בכל העולם.

לגבי תוצאותיו בפריז שיתף בכנות דרסל: "אלו לא התוצאות שבדיוק רציתי מהמשחקים השנה במשחים האישיים, אבל ככה זה הספורט לפעמים. לפעמים זה לא השבוע שלך, אבל אני מרים את הראש גבוה. זה ממש נחמד להיות בבית. אני מקווה שעשיתי את המדינה שלי גאה ומקווה שעשיתי את העבודה שלי בשליחים".

דרסל הוא כבר כעת אחד השחיינים המעוטרים בהיסטוריה של השחייה העולמית, עם 10 מדליות אולימפיות, מהן 9 מזהב, מה שמציב אותו בצוותא עם מארק ספיץ וקייטי לדקי במקום השני ברשימת השחיינים המעוטרים בכל הזמנים, כשרק למייקל פלפס יש יותר מדליות זהב מהשלושה הללו, ולמעשה לאף שחיין או שחיינית מלבדו אין מספר דו ספרתי של מדליות זהב מהמשחקים.

דרסל ופלפס | צילום: צילום: Fernando Frazão/Agência Brasil, Wikimedia

בנוסף, 17 מדליות מאליפויות העולם, מהן 15 מזהב ו-9 נוספות מאליפות העולם בבריכות קצרות, מהן 6 מזהב. הוא עדיין מחזיק בשיא העולם האיכותי ב-100 פרפר (49.45 שניות) ושותף לשיא העולם בשליחים מעורב עם נבחרת ארה"ב. בנוסף, הוא מחזיק בשיאי העולם בבריכות קצרות ב-50 חופשי, 100 פרפר ו-100 מעורב אישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג