קייטי שייד ניפצה את שיא המסלול וניצחה ב-UTMB, הפתעה אצל הגברים

האמריקאית קיזזה 21 דקות מהשיא הקודם וניצחה במרוץ האולטרה טריילר דו מון בלאן המפרך והיוקרתי ל-100 מייל. וינסנט בויאר הצרפתי הפתיע את הפייבוריטים, לאחר שג'ים וולמסלי אלוף השנה שעברה פרש עקב פציעה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קייטי שייד ב-UTMB | צילום: Bastou83, Wikimeida

אחד ממרוצי האולטרה-שטח הגדולים והאיקונים ביותר בעולם, ה-UTMB (אולטרה טרייל דו מון בלאן), הסתיים בסוף השבוע בקול תרועה רמה, עם שיא מסלול אצל הנשים והפתעה אצל הגברים.

לכתבות נוספות בנושא:
עם דגל ישראל ותמונה של נדב וים גולדשטיין ז"ל: עומרי אלמוג עשה היסטוריה בביגפוט 200
435 ק"מ של טירוף: סיים את האולטרה מרתון הקשוח בעולם, והשלים את הדרך חזור
התכנון, הטעות והסיום במקום ה-2: רועי קלמר מסכם את מרוץ מוצרט 100 של UTMB

בתום 176 ק"מ על כ-10,000 מטר טיפוס מצטבר באלפים של צרפת, איטליה ושווייץ, הוכתרה קייטי שייד האמריקאית כמנצחת, כשהיא מסיימת ב-22 שעות, 9 דקות ו-31 שניות. היא ניפצה את שיא המסלול של בת ארצה קורטני דאוולטר מ-2021 ב-21 דקות. ב-7 הקילומטרים האחרונים שהיו בירידה, היא הקדימה את קצב השיא אף יותר, אבל התחילה לצלוע. למזלה, הפער הספיק, ועד הסוף, גם הצליעה התפוגגה והיא חצתה בגאון את הקו.

שייד רושמת זכייה שנייה בקריירה, אחרי שניצחה לראשונה ב-2022. ככלל, היא רושמת שנה פנומנלית בה לא נוצחה וזכתה ב-Canyons 100K באפריל וב-Western States 100 היוקרתי ביוני (הופכת לאישה השלישית שזוכה גם ב-Western States וגם ב-UTMB באותה שנה אחרי דאלווטר וניקי קימבל).

שייד אמרה בראיון לאחר המירוץ בשידור של UTMB שהמטרה העיקרית שלה הייתה לרדת מתחת לגבול 22 השעות, כשהמטרה השנייה הייתה שבירת שיא המסלול. "אני חושבת שבמרוץ הזה פשוט נכנסתי יותר בטוחה בעצמי ולא הופתעתי שהייתי מהירה", אמרה: "בעוד שבשנת 2022, קצת התחרפנתי כי אמרתי לעצמי "אוי, לא באמת התכוונתי לעשות את זה'. והיה קשה בסוף."

רות קרופט מניו זילנד סיימה שנייה בפער של 39 דקות אחרי המנצחת (22:48:37). היא הקדימה את מריאן הוגאן הקנדית, שסיימה שלישית עם 23:11:15 שעות. דאוולטר, שניצחה ב-Hardrock 100 ב-12 ביולי, לא התחרצה במהדורה של השנה ולא שמרה על תוארה.

במרוץ הגברים, וינסנט בויאר הצרפתי ממש לא היה הפייבוריט לניצחון, אבל הפתיע את כולם ורשם ניצחון ראשון במעמד. הוא עלה ליתרון אחרי כ-77 ק"מ ולא איבד אותו עד קו הסיום בשאמוני אותו חצה אחרי 19:54:23 שעות. בן ארצו, בפטיסט שאסאן, סיים שני אחרי 20:22:45 שעות, בעוד חואקין לופס מאקוודור הגיע למקום השלישי עם 20:26:22 שעות.

אלוף השנה שעברה, ג'ים וולמסלי מארה"ב, פרש קצת אחרי 50 מיילים בגלל בעיית ברכיים, כך לפי מה שכתב בסטורי שלו באינסטגרם. הוא נשאר הגבר האמריקאי היחיד שניצח במרוץ בהיסטוריה.

"הזכייה כאן ב-UTMB מעולם לא הייתה משהו שציפיתי לו", אמר בויאר, אתלט לשעבר שעשה הסבה כרץ שטח: "אני מגיע למרוץ הזה כמעט מההתחלה בשביל העבודה שלי, אבל רק בחלומות הכי פרועים שלי חלמתי שאנצח בו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג