צפו: שיא עולם אדיר לסידני מקלפלין ב-400 משוכות!

האמריקאית סיפקה הופעה פנומנלית על המסלול האולימפי וקבעה 50.37 שניות, שיפור של 28 מאיות לשיא הקודם. פמקה בול סיימה רק שלישית הרחק מאחור. שיא אולימפי מפתיע גם בהטלת כידון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סידני מקלפלין עם שיא העולם | צילום: World Athletics

הצגת הגמרים האולימפי באתלטיקה שנערכה הערב (חמישי) בסטאד דה פראנס, תיזכר כנראה שנים קדימה כאחת הגדולות שהיו אי פעם. אחרי ההפתעה הגדולה בגמר ה-200 לגברים ודרמת הקורונה של נואה ליילס, הגיעה סידני מקלפלין-לברוני והראתה שזה היה רק מופע החימום לפני ה-400 משוכות שלה, כששברה את שיא העולם עם תוצאה פנומנלית.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: טבוגו ניצח ב-200 והדהים את ליילס, שרץ עם קורונה ופונה בכסא גלגלים
קריסת האימפריה: ג'מייקה לא עלתה לגמר השליחים 4X100 מטר
פיניש אדיר של קווינסי הול העניק לו את הזהב ב-400, הפתעה בדיסקוס

האמריקאית הגיעה כפייבוריטית וכשיאנית העולם המכהנת, כאשר רבים ציפו לקרב צמוד בינה לבין פמקה בול ההולנדית. עד חצי המרחק, זה אכן היה נראה כקרב, כשהשתיים חצו את המשוכות ממש יחד. אולם שם זה נגמר. בול הלכה ואיבדה מהירות, בעוד היה נראה שמקלפלין רק מגבירה. בישורת היא כבר הייתה בלתי ניתנת לעצירה, ולא חגגה לפני קו הסיום אלא עשתה הכל כדי לקזז כמה שיותר משיאה.

השעון הראה זמן בלתי רגיל – 50.37 שניות, שיפור של 28 מאיות לשיא שקבעה רק בסוף חודש יוני ביוג'ין וכן שיפור של יותר משנייה לשיא האולימפי בו החזיקה מאז טוקיו. היא גם הופכת לראשונה אי פעם במקצוע הזה שמנצחת פעמיים ברציפות ופתאום גבול ה-50 שניות הדמיוני, נראה כבר כריאלי לכל דבר. פמקה בול נחלשה מאוד בסיום ואיבדה אפילו את מדליית הכסף, כשהסתפקה בארד עם 52.15 שניות בלבד. בכסף זכתה אמריקאית נוספת, אנה קוקרל, שקבעה שיא אישי של 51.87 שניות.

גמר הטלת כידון לגברים
הזהב נשאר באסיה, אבל לא בדיוק במקום לו ציפו כולם. האלוף האולימפי ניראז' צ'ופרה ההודי קבע את תוצאת השנה שלו עם 89.45 מטר, אולם היה זה הפקיסטני נדים ארשד שהדהים עם שיא אולימפי חדש של 92.97 מטר, שיפור של 2.4 מטר לשיא של אנדראס ת'ורקידלסן הנורווגי מ-2008. מדובר בהיסטוריה לפקיסטן, שלא זכתה במדליה אולימפית מאז 1992, וכעת זוכה בזהב, ועוד במלכת הספורט. אנדרסון פיטרס מגרנאדה זכה בארד עם 88.54 מטר.

גמר 110 משוכות לגברים
בטוקיו גרנט הולוואי החמיץ את הזהב האולימפי, כשהנסל פרצ'מנט הג'מייקני לקח לו אותה. הפעם, לא היה אף אחד שהתקרב אליו. האמריקאי סיפק חצי שני מרהיב לריצה וניצח עם 12.99 שניות כשהוא קוטף את התואר היחיד שטרם זכה בו עם ניצחון 18 רצוף על המסלול. על הכסף קיבלנו פוטו פיניש כשדניאל רוברטס האמריקאי קבע 13.09 שניות והקדים בשלוש אלפיות השנייה את ראשיד ברודבל הג'מייקני. פרצ'מנט, אגב, סיים אחרון בגמר הזה.

גמר קפיצה לרוחק לנשים
כבר מהסיבוב הראשון היה נראה שטארה דייויס-וודהול האמריקאית באה חדה לגמר הזה, והיא סיפקה תוצאות סביב 7 מטר בכל ארבע הקפיצות הראשונות שלה. הקפיצה הרביעית, הייתה גם המנצחת עם 7.10 מטר שהקנו לה את הזהב. האלופה האולימפית מלאיקה מיהמבו הגרמנייה סיימה שנייה עם 6.98 מטר וג'זמין מור נעלה את הפודיום עם 6.96 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג