אחרי פתיחה אדירה: מיכאל יעקבלב הפסיד על חודה של אלפית שנייה!

רוכב אופני המסלול הישראלי עשה היסטוריה והחזיק כמה דקות בשיא האולימפי, כדי לסיים שלישי במקצה הדירוג. לאחר מכן ניצח בשני קרבות נוק-אאוט יריבים ממלזיה וסורינאם, בטרם הפסיד בשמינית הגמר בפוטו פיניש. בהמשך הודח גם מבית הניחומים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מיכאל יעקבלב במשחקים האולימפיים | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

איזה יום הפכפך עבר על מיכאל יעקבלב בוולודרום בפריז. רוכב אופני המסלול הישראלי פתח בסערה עם שיא אולימפי, לאחר מכן ניצח בשני מאבקי נוקאאוט ובסופו של דבר הפסיד בשמינית הגמר בפוטו פיניש – על אלפית השנייה! הוא סיים את דרכו אחרי שדורג שני במקצה שלו בבית הניחומים, אבל הביא לנו הרבה כבוד וריגושים ביום היסטורי עבור הענף. בשבת הוא ישתתף במרוץ הקיירין.

לכתבות נוספות בנושא:
אפריפה סיים את דרכו בפריז: "אומר תודה לאלוהים שאני פה בגיל 20"
טירוף בוולודרום: בריטניה שברה שלושה שיאי עולם ביום אחד בדרך לזהב
למרות בריחה אמיצה: גפינוביץ' סיימה 77 באופני כביש, פולקנר הפתיעה עם הזהב

יעקבלב יצא לדרך עם תחרות הספרינט, ומעבר לעובדה שעשה היסטוריה כישראלי הראשון שמשתתף במשחקים בענף, הוא עשה זאת בפתיחה הכי טובה שרק אפשר. הישראלי זינק למקצה הדירוג (200 מטר) וקבע זמן אדיר של 9.152 שניות, שהעלה אותו לשלב הנוק-אאוט מהמקום השלישי.

הזמן הזה של יעקבלב היווה אפילו שיא אולימפי חדש, שיפור של 63 אלפיות השנייה לשיא של ג'פרי הוגלנד מטוקיו. אלא שהשיא החזיק מעמד רק כמה דקות, שכן מעט לאחר מכן זינק מת'יו ריצ'ארדסון ההולנדי וקבע 9.091 שניות, שיא עולם ושיא אולימפי חדש. ומיד אחריו הגיע הארי לאברייסן ההולנדי ושיפר את השיא בעוד שלוש אלפיות ל-9.088 שניות.

מיכאל יעקבלב במשחקים האולימפיים | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל

בסיבוב הנוק-אאוט הראשון יעקבלב פגש את סהרון פיראדוס המלזי, שדורג במקום ה-22 במקצה הדירוג. הישראלי הראה דומיננטיות והקדים את יריבו ללא קושי, כאשר הוא מקדים אותו ב-0.569 שניות במרחק הנמדד ל-200 מטר.

בסיבוב השני יעקבלב פגש את ז'איר טז'ן אן פה הסורינאמי, וגם הפעם עשה את העבודה בלי בעיה. הישראלי הקדים את יריבו ב-0.157 שניות ועלה לשמינית הגמר.

המאבק מול האמיש טורנביל הבריטי, היה אחד הדרמטיים ביותר שראינו, כאשר יעקבלב היה קרוב מאוד לרבע הגמר, אך הפסיד לו בפוטו פיניש ב-0.001 שניות! בעקבות ההפסד, הוא ירד לבית הניחומים, אך דורג רק במקום השני וסיים את דרכו.

מיכאל יעקבלב במשחקים האולימפיים | צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי בישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג