לפרימוז רוגליץ' (יומבו ויסמה) היו שתי מטרות עם פתיחת הקריטריום דו-דופינה והן לנצח את המרוץ בן שמונת הימים ולהימנע מפציעה רגע לפני הטור דה פראנס שיתקיים ב-1 ביולי. אתמול (ראשון) הוא חצה את קו הסיום בפסגת פלאטו דה-סולייסו (Plateau de Solaison) יד ביד עם חברו לקבוצה יונאס וינגגארד והשלים את שתי המשימות די בקלות.
הדני הצעיר, וינגגארד, זכה בקטע האחרון של המרוץ ובמקום השני הכללי. מעט אחריהם סיים האוסטרלי בן אוקונור (AG2R-CITROEN) והבטיח לעצמו את המקום השלישי הכללי. כעת רוגליץ' שסיים בזמן מצטבר של 29:11:22 שע' מקווה לשדרג לחולצה הצהובה של הטור דה פראנס במהדורה ה-109 שלו.
מרוץ ההכנה הצרפתי
הדופינה נחשב לאחד ממרוצי ההכנה העיקריים לקראת הטור, כאשר חלק מהקטעים באלפים משמשים את שני המרוצים ולא אחת הזוכה בו המשיך גם לזכייה בטור. השנה, המרוץ היה שייך כמעט כולו לקבוצת יומבו-ויסמה ההולנדית.
וואט ואן ארט ניצח בספרינט בקטע הראשון שהיה באורך 191.8 ק"מ ולא היה רחוק מלנצח בכל ששת הקטעים הראשונים. בקטע השלישי הוא כבר הרים ידיים במחשבה שזכה רק כדי להפסיד על הקו. הוא סיים שני בקטע הנג"ש שהתקיים ביום הרביעי למרחק 31.9 ק"מ בהפרש של פחות משלוש שניות, וניצח בקטע החמישי.
צ פ ו | סיכום היום האחרון בדופינה
עוד כתבות אופניים בשוונג
7 מיתוסים באופניים שהגיע הזמן לנפץ
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
משולש קטלני: רוכבת האופניים שנרצחה על רקע רומנטי
כשהרוכבים הגיעו להרים, "הדבורים הקטלניות" של יומבו-ויסמה השתלטו סופית על המרוץ. בקטע השישי וינגגארד, שסיים אשתקד שני בטור דה פראנס, החל במהלך שהוביל לבריחתו של רוגליץ' ולהשתלטותו על החולצה הצהובה. היום היה זה סטיבן קרויסוויק – עד לפני שנתיים מועמד לגיטימי לפודיום בגרנד טור – שפירק את הדבוקה בעלייה האחרונה, וכאשר הוא התעייף, 5.5 ק"מ לסוף, נותרו רק שלושת המובילים. משם רוגליץ' וחברו וינגגארד רכבו סולו עד הסיום.
מי שומר כוחות לטור?
אבל, לא הכל צהוב בממלכת הולנד. רוגליץ' אמנם נראה טוב בהרים, אבל לא פתח הפרשי זמנים גדולים מהמתחרים. הוא אמנם סיים חמישי בקטע נגד השעון, אבל 42 שניות אחרי המנצח פיליפו גאנה ואחרי אית'ן הייטר ומתיה קטאניה – שני רוכבים שהוא אמור לנצח. בכלל לא בטוח שזה יספיק לנצח בדרבי הסלובני נגד טאדיי פוגאצ'אר.
ואן ארט היה נהדר במשך שישה ימים, אבל התקשה יותר מהצפוי בהרים. השאלה היא האם הוא שומר כוחות לטור, או שבקבוצה ההולנדית יצטרכו לחשוב איך להשתמש בו במאבק על החולצה הצהובה. קרויסוויק, שהיה די חלש עד היום, אולי הבטיח את מקומו בטור בעקבות התצוגה החזקה שלו היום.
מנגד, עתידו של כריס פרום מקבוצת "ישראל פרמייר טק" לא התבהר בעקבות הדופינה. הבריטי, שזכה שלוש פעמים בדופינה וב-2019 עבר בו את הפציעה הקשה שחיבלה בקריירה שלו, קיווה להמשיך להציג כושר משופר, אחרי שסיים במקום ה-11במרוץ החד יומי "מראקן אלפס מריטיים".
הוא נראה בסדר בימים הראשונים ולא איבד זמן רב. בקטע הנג"ש, פעם מומחיות ידועה שלו, הוא סיים 3 דקות אחרי פיליפו גאנה. רק שתי שניות מהר יותר מעומר גולדשטיין. פרום פרש בשל מחלה אחרי שישה קטעים, לפני הקטעים ההרריים, לכן קשה לדעת מה כושרו האמיתי, אבל ברור שמועמד לניצחון בשאנז אליזה הוא לא.
"חיכיתי לשני הקטעים האחרונים, אבל לא הרגשתי 100 אחוז", הודיע פרום בפייסבוק לאחר שפרש. "מאכזב לעזוב את המרוץ לפני הסיום, אבל אני במגמת שיפור ולא רוצה לפגוע בהתקדמות שלי בשלב החשוב הזה של העונה". ביום שלישי הוא אמור להשתתף במרוץ חד-יומי בהר ונטו הנודע, ולאחריו בקבוצתו פרמייר טק יצטרכו לקבל החלטה על הרכב הקבוצה בטור – עם פרום, או בלעדיו.