פמקה בול: "הייתי מעדיפה לרוץ מול מקלכלין, אולי זה ישכנע אותה להתחרות יותר"

ההולנדית שזכתה בפעם הרביעית בליגת היהלום אותתה ליריבתה הגדולה: "שמחה שהיא הייתה כאן, זה יהיה נהדר לרוץ נגדה". מקלכלין עצמה התלהבה בעיקר מהוופל הבלגי: "קיוויתי לזמן מהיר יותר, אבל זה מה יש"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פמקה בול וסידנ מקלכלין | צילום: Wikimedia

עונת האצטדיונים באתלטיקה הסתיימה אמש (שבת) בקול תרועה רמה, עם גמר ליגת היהלום בבריסל. זו הייתה עונה ארוכה ומפרכת, במרכזה כמובן המשחקים האולימפיים, אך סביבה גם אליפות אירופה, שלל תחרויות הכנה, מבחנים לאומיים וגם לא פחות מ-15 תחרויות ליגת יהלום מאפריל ועד ספטמבר.

לכתבות נוספות בנושא:
גמר ליגת היהלום: ניצחונות לבול וטמברי, הפסד לטבוגו ושיאים ב-5,000
מצית את הדמיון: אינגבריגטסן אישר כי ירוץ חצי מרתון לראשונה בקריירה
גמר ליגת היהלום: דופלנטיס הלהיב, אינגבריגטסן ניצח, שקארי פישלה ומה עם מקלכלין?

מי שהקפידה להשתתף כמעט בכל התחרויות הייתה כהרגלה פמקה בול. רצת המשוכות ההולנדית נעלה את העונה עם ניצחון ב-400 משוכות וסיכמה בסיום הריצה: "היה ממש כיף הערב. היה קצת קר לרוץ, אבל עם האווירה באצטדיון שכחתי מזה. נהניתי מאוד מהריצה שלי ולהצליח לזכות בגביע ליגת היהלום הרביעי שלי זה פשוט מדהים. בשבוע שעבר הייתי קצת חולה. לא הייתי בטוחה אם אתחרה בבריסל, כי זו הייתה עונה ממש ארוכה וזה היה סימן לגוף שלי שאני צריכה קצת מנוחה. עם זאת, ריצה בבריסל מרגישה כמו לרוץ מול הקהל הביתי שלי, ולא רציתי לפספס את זה. עכשיו אני מצפה לחופשה של שבועיים בסיציליה.

לגבי העובדה שסידני מקלכלין-לברוני, שיאנית העולם והאלופה האולימפית ב-400 משועות לקחה חלק בתחרות, אך מחוץ לגמר ליגת היהלום, ורצה 400 ו-200 מטר, אמרה בול: "אני ממש שמחה שסידני הייתה כאן כדי לרוץ, למרות שזה היה במסגרת אירועים צדדיים. הייתי מעדיפה לרוץ נגדה את ה-400 משוכות, כי היא ספורטאית מדהימה ואני יכולה ללמוד ממנה כל כך הרבה. אולי המרוצים בבריסל ישכנעו אותה כעת לרוץ בעוד תחרויות ליגת יהלום בעונה הבאה. זה יהיה נהדר לרוץ נגדה".

מקלכלין עצמה סיפרה לאחר הריצה: "זה היה נהדר להתחרות כאן, אני שמחה שעדיין מצאו דרך שארוץ כאן. למען האמת, אני פשוט מרוצה מהעונה המוצלחת שלי ומאיך שהכל התגלגל. היו תנאים קרירים מאוד, בהחלט הרגשתי ב-200 קצת יותר טוב מב-400 אבל כמובן קיוויתי לזמן מהיר יותר. זה מה שיש. אני שמחה שאני בריאה ויכולה להסתכל אחורה על עונה נהדרת. עכשיו אני הולכת ליהנות מהפגרה שלי ומהוופל הבלגי".

את אותו וופל בלגי עליו דיברה סידני לאורך כל השבוע שלפני הריצה, היא קיבלה מיד עם ירידתה מהמסלול והגיבה בהנאה צרופה כשהיא אומרת למצלמה בהתלהבות: "זו התחרות הכי טובה אי פעם!"

אתלט שהפסיד במפתיע דווקא בריצת ה-200 האחרונה של העונה, היה האלוף האולימפי לטסיל טבוגו הבוטסואני, שסיפר: "זו הייתה עונה טובה, אבל יחד עם זאת עונה קשה עבורי. רציתי לזכות ביהלום, אבל זו הייתה רכבת הרים אחרי האולימפיאדה, אז זה לא היה קל לשמור על הפוקוס. המצלמות יותר עליי עכשיו, אבל אני צריך להתמקד בעצמי. עכשיו הגיע הזמן ללכת הביתה ולנוח קצת".

מי שניצח את טבוגו באותה ריצה, קני בדנארק האמריקאי סיפר: "אני מרגיש מצוין. זו הייתה עונה ממש ארוכה, זכיתי במדליית הכסף בפריז, היו לי כמה ניצחונות במהלך העונה, גם כמה הפסדים: אבל היכולת לסיים את העונה עם ניצחון בגמר ליגת היהלום, נותן לי הרבה של ביטחון לשנה הבאה. אני חושב שמבחינת הביצוע עשיתי את מה שהייתי צריך לעשות ואני מרוצה. השנה הפתעתי כמה אנשים עם כמה מהר שרצתי. ידעתי שיש בי את זה, אבל בשתי העונות האחרונות היו לי כמה פציעות פה ושם. העונה אנשים ראו הצצה למה שאני יכול לעשות. זו לא שנת פריצה, זה משהו שהייתי אמור לעשות. בשנה הבאה אני אפילו אהיה מהיר ומסוכן יותר".

את העייפות של רבים מהכוכבים ראינו היטב ביומיים של התחרות. מי שהעיד על כך היה שיאן העולם בקפיצה במוט מונדו דופלנטיס, שכמובן ניצח עם שיא תחרות חדש, אך שיתף: "הרגליים שלי הרגישו נורא, ואני פשוט ממש עייף. עברו שבועיים מטורפים: המרוץ נגד קרסטן ואז הייתי צריך לקפוץ למחרת. זה לקח מהגוף שלי הרבה יותר ממה שציפיתי. 6.11 מטר זו תוצאה טובה, אבל שיא העולם לא היה אמור להישבר הערב. לא קל לעשות תוצאה טובה יותר בכל פעם. הכל צריך להסתדר בדיוק במקום. היו לי כמה קפיצות טובות בתחרות ואני ממש שמח על זה. עכשיו הגיע הזמן לחגוג את העונה היפה שלי: אני אשתה כמה בירות בלגיות טובות בוודאות".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג