פארסה: סידני מקלכלין לא עמדה בתקנות ולא תוכל להשתתף בגמר ליגת היהלום

אחרי ההצהרה החגיגית אודות השתתפותה של האלופה האולימפית בריצות ה-400 וה-200 בבריסל, התברר כי האמריקאית לא השתתפה באף תחרות של הליגה העונה, ולכן לא כשירה לקבל כרטיס חופשי: "כללים וקריטריונים שכולם חייבים לעמוד בהם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סידני מקלכלין-לברוני | צילום: Erik van Leeuwen, Wikimedia

רק אתמול (רביעי) פרסמו מארגני גמר ליגת היהלום בבריסל בחגיגיות את השתתפותה של סידני מקלכלין-לברוני בתחרות שתיערך בשבוע הבא, אולם כעת נראה כי השמחה הייתה מוקדמת מדי. שיאנית העולם והאלופה האולימפית ב-400 משוכות לא עמדה בתקנות הליגה, ולא תוכל לקחת חלק במפגש.

לכתבות נוספות בנושא:
צפו: דופלנטיס ניצח את וורהולם בריצת 100 מ' בלתי נשכחת

הוא חוזר: מרוץ חופים נתניה Run The Beach 2024 יוצא לדרך!
מזעזע: המרתוניסטית האולימפית הוצתה על ידי בן זוגה ונלחמת על חייה

ההסבר פשוט למדי – גמר ליגת היהלום, בניגוד לתחרויות הליגה הסדירה, לא יכול לשמש כתחרות הזמנה. כלומר, היחידים שיכולים לקחת בו חלק הם אתלטים אשר העפילו לתחרות באמצעות צבירת ניקוד במהלך העונה, או אתלטים הזוכים לכרטיס חופשי (Wild Card). הקאץ' – כדי לזכות באותו וויילד קארד, התנאי היחיד הוא שהאתלט או האתלטית השתתפו לפחות בתחרות אחת בליגת היהלום בעונה המדוברת.

סידני מקלפלין | צילום: Shutterstock

מקלכלין, שכידוע ממעטת להתחרות ומתמקדת בעיקר בתחרויות הגדולות, לא השתתפה באף אחת מ-13 התחרויות של ליגת היהלום שנערכו השנה, וגם לא רשומה לתחרות האחרונה בעונה הסדירה שתיערך היום בציריך. לפיכך, מעט לאחר ההודעה הרשמית כי תיקח חלק בתחרות, קיבלו המארגנים מסר מהנהלת הליגה כי האמריקאית לא תוכל להתחרות באף מקצה בתחרות שנכלל בתוך הליגה.

כלומר, המקצים ל-200 ול-400 מטר בהם תכננה מקלכלין להשתתף, מחוץ לתחום עבורה. כעת, המארגנים והאתלטית יצטרכו להחליט כיצד לפעול – האם ליצור מקצה הזמנה מיוחד בו תשתתף מחוץ לליגה (ללא היריבות הבכירות דוגמת האלופה האולימפית מריליידי פאולינו ב-400), או אולי לוותר על השתתפותה כליל.

עם היוודע הבשורה הייתה גם אופציה שלישית לכאורה, כאשר מארגני התחרות בציריך הציעו למקלכלין למהר ולהגיע תוך 24 שעות לשווייץ ולרוץ 400 משוכות כדי שתוכל לרוץ בבריסל, אך זו ככל הנראה לא הייתה אפשרות ריאלית.

סידני מקלפלין עם שיא העולם | צילום: World Athletics

באתר הריצה LetsRun.com נמסרה תגובתו של מנכ"ל ליגת היהלום, פטר סטסטני, שאישר את הדברים וכתב: "זה לא קשור להאם לאפשר לאתלט ספציפי להתחרות או לא. זה קשור לכללים וקריטריונים שכולם חייבים לעמוד בהם כדי להיות זכאים להתחרות בגמר ליגת היהלות. גב' מקלכלין-לברוני אינה עומדת בקריטריונים הללו, לא על ידי צבירת מספיק נקודות ולא על ידי קבלת כרטיס חופשי. השלב האחרון של ליגת היהלום אינו מפגש הזמנה, וכל ספורטאי שהוצע כ-Wild Card חייב להתחרות לפחות באחד מהאירועים שלנו במהלך העונה הזו".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אטו המלך הגיב:

    יש לי הצעה:
    מנהלי הליגה, יכולים לקבוע תקנה חדשה:
    שיאן/ית עולם, שקבעו את השיא השנה, יוכלו לקבל כרטיס חופשיי לתחרות האחרונה של הליגה, ללא צורך להתחרות בה.
    מה הסיכוי, שתופעה כזו תחזור על עצמה שוב?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג