לאחר חודשים של שמועות וניחושים, מארגני הטור דה פראנס חשפו היום (שלישי) את מסלול המרוץ לשנת 2025. המרוץ ייצא לדרך בחמישה ביולי בליל ויסתיים אחרי 3,320 קילומטר בספרינט המסורתי בשאנז אליזה בפריז.
לכתבות נוספות בנושא:
ההעברה הגדולה בתולדות הענף: דמי וולרינג חתמה בקבוצה חדשה
הוריד את התחפושת: וואוט ואן ארט נחשף כסנאי בזמר במסיכה
חוזה היסטורי: טאדיי פוגצ'אר ימשיך בקבוצת UAE עד 2030
לראשונה מזה חמש שנים, המרוץ לא ייצא מחוץ לגבולות צרפת. בתפריט: 51 אלף מטרים של טיפוס, שישה קטעים הרריים שחמישה מהם יסתיימו בטיפוס לפסגה, שני נג"שים, אחד מהם הררי, במה מכובדת למאיצים והרבה קטעים שעלולים להכיל הפתעות לא נעימות.
השבוע הראשון של המרוץ יתרכז בצפון המדינה, אבל המארגנים בחרו לוותר על קטעי המרצפות המפורסמים באזור. השבוע הראשון הוא ברובו תערובת של קטעים שטוחים וקטעי גבעות. אלה יהיו ההזמדנויות הגדולות של הספרינטרים ושל הפאנצ'רים, אבל בחלק מהקטעים עשויים גם להיות מאבקי דירוג כללי. כך לדוגמא, קטע 2 כולל מספר עליות קצרות אך אכזריות לקראת הסיום ולאחר מכן ישנם קטעים שטוחים שכוללים סכנת רוחות שעלולות לגרום לפיצולים רבים בדבוקה.
קטע 5 יהיה המבחן הגדול הראשון של הרוכבים שמתמודדים על החולצה הצהובה – נג"ש שטוח באורך 33 קילומטר בעיר קאין, ולאחריו יום שכולל מעל 3,500 מטר טיפוס ומסתיים גם הוא בטיפוס קצר אבל קשה של 14%.
ההרים מגיעים בקטע 10, שהוא גם יום הבסטיליה, עם קטע שמסתיים בעליה לפוי דה סאנסי ברכס המאסיף סנטרל. היעדרן של הפסגות בחציו הראשון של הטור יישכח במהרה, כאשר יום למחרת יש קטע שכולל שיפועים של 20% בדרך לפסגת הפק דויד. קטע 12 יסתיים בעליה הנודעת והקשה להוטקאם בפרינאים, היכן שווינגגור ברח לפוגצ'אר ב-2022. ביום אחרי זה ממתין נג"ש הררי של 11 קילומטרים.
במסגרת הטרנד של השבת טיפוסים קשים מהעבר, בקטע 14 חוזר הטור לאתר הסקי סופרבאנייר לראשונה מאז 1989. זהו אחד משני הקטעים הקשים ביותר במרוץ, וכולל את המיטב של הפרינאים – קול דה פריסורד, קול ד'אספין וכמובן הטורמלה.
קטע 16 יבשר על שובו של "הענק מפרובאנס" – המון ונטו, אחת הפסגות המפורסמות ביותר בטור. קטע 18 צפוי להיות קטע המלכה. 5,500 מטרים של טיפוס שיכללו את הקול דו גלנדון, המדליין והקול דה ללוז האימתני (שזכור בין היתר בעקבות האמירה המפורסמת של פוגצ'אר בקשר ב-2022 "אני מת" במהלך הטיפוס). זאת תהיה הנקודה הגבוהה ביותר השנה, והפעם הראשונה שהרוכבים חוצים את רף ה-2,000 מטר גובה. פוגצ'אר, שכאמור סבל קשות בפעמיים הקודמות שהפסגה הזאת הופיעה, מקווה שהעלייה מכיוון מזרח, לראשונה בהיסטוריה של המרוץ, תהיה קלה יותר. קטע 19 יסמל את סיום המאבק על החולצה הצהובה בפסגת הלה פלנייה. זה הולך להיות קשה.
יום נוסף של הטור הנשי
טור הנשים יחל ב-26 ביולי, באותו יום של קטע 20 אצל הגברים. בעקבות ההצלחה של השנים האחרונות, המארגנים החליטו להאריך את המרוץ ביום נוסף, והשנה הוא יכלול תשעה קטעים מוואן לשאטל. באורך מצטבר של 1,165 קילומטר, הוא גם יהיה הארוך ביותר מאז חידוש המרוץ ב-2022. המרוץ השנה לא יכלול קטע נגד השעון.
ארבעת הקטעים הראשונים הם קטעים שטוחים, הגם שהראשון מסתיים בעלייה קצרה וחדה בפלומלק. לאחר מכן צפויים שלושה קטעים שטוחים לחלוטין, לפני שהרוכבות יחלו את העלייה המדורגת לתוך ההרים עם שלושה קטעי גבעות, לקראת השיא של השנה – הסיום בפסגת המדלן בקטע 8. "הרמה בענף הנשים עולה ולכן יש לנו תשעה קטעים במקום שמונה. ותשעה קטעים קשים", אמרה מנהלת המרוץ מריון רוס. אם כל השמות הגדולים יגיעו להתחרות, זה עשוי להיות מרוץ איכותי ודרמטי מאוד.