עם 4 אלופי עבר: פורסמה רשימת המשתתפים לאליפות העולם באיש ברזל

פחות משבועיים לאליפות בהוואי הרשימה נחשפת והיא איכותית במיוחד - סאם ליידלו ינסה להגן על תוארו, כשמולו אלופי העבר גוסטב אידן, כריסטיאן בלומנפלט ופטריק לאנגה. גם מגנוס דיטלב וליונל סנרדס מכוונים לראש הפודיום. הרשימה בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סאם ליידלו. ישמור על התואר? | צילום: טוויטר

בעוד קצת פחות משבועיים, ב-26 באוקטובר, תוזנק בקונה שבהוואי אליפות העולם בטריאתלון למרחק איש ברזל לגברים, ולפי רשימת המשתתפים המלאה של שדה העלית שפורסמה בסוף השבוע, צפוי לנו קרב מרתק במיוחד, אולי מהטובים שהיו אי פעם באליפות.

לכתבות נוספות בנושא:
חוזר הביתה: שחר שגיב יתחרה בטריאתלון דקטלון ת"א
טרגדיה באיש הברזל בברצלונה: טריאתלטית מתה במהלך התחרות
בדרך לסולד אאוט: מספרי שיא ברישום לצ'אלנג ישראמן 2025

רשימת המשתתפים הרשמית לזינוק העלית כוללת 55 טריאתלטים, בהם לא פחות מארבעה אלופי עולם לשעבר מהמרחק המלא (226 ק"מ), ועוד שבעה שעלו על הפודיום באחת מהאליפויות האחרונות במרחק המלא או באליפות לחצי המרחק (113 ק"מ).

השחייה באליפות העולם בקונה | צילום: Deborah Carson, Wikimedia

אלוף השנה שעבר מניס סאם ליידלו הצרפתי ינסה להגן על תוארו, הפעם על המסלול האיקוני בקונה. לפני שנתיים הוא סיפק את הרכיבה המהירה ביותר בהיסטוריה על המסלול כשעבר את 180 הק"מ ב-4:04:36 שעות, אולם סיים שני אחרי גוסטב אידן, בזמן מטורף של 7:42:24 שעות, השני בטיבו בהיסטוריה.

גם אידן עצמו חוזר לקונה בניסיון להשיב לעצמו את הכתר. הוא מחזיק בשיא המסלול (7:40:24 דקות), ובתוצאת הריצה המהירה ביותר על המסלול של מרתון ב-2:36:15 שעות. אידן לא הצליח להיכנס לנבחרת הנורווגית למשחקים האולימפיים בפריז (סיים שמיני בטוקיו), ומגיע רעב מתמיד.

נורווגי נוסף, שזכה בתואר ב-2021 (באליפות הקורונה שנערכה בכלל בסנט ג'ורג' ב-2022), הוא כריסטיאן בלומנפלט, שאחרי שלא הצליח לשמור על תוארו כאלוף האולימפי בפריז (סיים במקום ה-12), ינסה להחזיר לעצמו את התואר במרחק הארוך. מעניין יהיה לראות כיצד ההתמקדות באימוניו למרחק האולימפי בשנה האחרונה השפיעו על כושרו לקראת המסלול המאתגר בהוואי.

פטריק לאנגה | צילום: Marcel Hilger, Wikimedia

האלוף הרביעי ברשימה הוא פטריק לאנגה, שניצח פעמיים ברציפות ב-2016 וב-2017, ומגיע שוב כדי להיאבק על תואר שלישי, הישג שרק ארבעה טריאתלטים רשמו בעבר. בשנה שעברה הגרמני בן ה-38 סיים שני אחרי תחרות נהדרת, ויקווה לשדרג את מיקומו על הפודיום מדרגה אחת למעלה.

הטריאתלט השלישי על הפודיום מהשנה שעברה, הדני האימתני מגנוס דיטלב מגיע גם הוא כשרק הניצחון מול עיניו. דיטלב בן ה-26 מחזיק בתוצאה המוכרת המהירה ביותר בהיסטוריה למרחק איש ברזל בצ'אלנג' רות, 7:23:24 שעות, אך בקונה המהירות היא כידוע לא חזות הכל, ושם חובת ההוכחה עליו.

גם ליונל סנדס הקנדי, שסיים שני פעמיים, כולל בקונה ב-2017 הוא בין המועמדים, כמו גם בן קאנוטה האמריקאי שינסה להחזיר את התואר לארה"ב לראשונה מזה 22 שנה אחרי שזכה פעמיים בכסף בחצי המרחק. משלימים את הרשימה בריידן קרי הניו זילנדי (ארד ב-2021), דייויד מקנאמי הסקוטי (פעמיים ארד ב-2017 ו-2018) והפודיומיסים מחצי המרחק דניאל באקגור הדני ורודי ואן בורג האמריקאי.

הרשימה המלאה:

מספר חזה שם מדינה
1 Sam Laidlow FRA
2 Patrick Lange DEU
3 Magnus Ditlev DNK
4 Gustav Iden NOR
5 Kristian Blummenfelt NOR
6 Rudy Von Berg USA
7 Leon Chevalier FRA
8 Arthur Horseau FRA
9 Bradley Weiss ZAF
10 Gregory Barnaby ITA
11 Robert Wilkowiecki POL
12 Clément Mignon FRA
14 Matt Burton AUS
15 Rasmus Svenningsson SWE
16 Stenn Goetstouwers BEL
17 Trevor Foley USA
18 Antonio Benito López ESP
19 Michael Weiss AUT
20 Sam Appleton AUS
21 Denis Chevrot FRA
22 Pieter Heemeryck BEL
23 Daniel Bækkegård DNK
24 Reinaldo Colucci BRA
25 Steven McKenna AUS
27 Matt Hanson USA
28 Arnaud Guilloux FRA
29 Jackson Laundry CAN
30 Chris Leiferman USA
31 Robert Kallin SWE
32 Matthew Marquardt USA
33 Paul Schuster DEU
34 Jonas Hoffman DEU
35 Kristian Høgenhaug DNK
36 Andre Lopes BRA
37 Braden Currie NZL
38 Mathias Petersen DNK
39 Lionel Sanders CAN
40 Thor Bendix Madsen DNK
41 Nick Thompson AUS
42 Tristan Olij NED
43 Mike Phillips NZL
44 Jason Pohl CAN
45 Tomasz Szala POL
46 David McNamee GBR
47 Kieran Lindars GBR
48 Menno Koolhaas NLD
49 Kacper Stepniak POL
50 Finn Große-Freese DEU
51 Ben Hamilton NZL
52 Leonard Arnold DEU
53 Ben Kanute USA
54 Cameron Wurf AUS
55 Dylan Magnien FRA
56 Igor Amorelli BRA


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג