עונת המשחים נפתחה: מאות שחייניות ושחיינים השתתפו במשחה "כף כרמל"

הים האיר פנים לשחיינים במשחה העממי, הראשון של שוונג לעונת הקיץ. דניאל קציר הקדים את טל יהודה במשחה הארוך, הגביע לזכר נועה חייט הוענק לזיו רון, שהקדימה את כנרת נתן ותמר שושן. המשחה הבא: ב-11 ביוני באשדוד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

משחה "כף כרמל", המשחה הפותח את עונת משחי המים הפתוחים של שוונג בים התיכון, הוזנק הבוקר (שישי) בחיפה, עם כ-500 שחייניות ושחיינים, שזינקו למקצים השונים. המשחה נערך בסימן "ים נקי" ושמירה על החופים ועל הים התיכון, בשיתוף מחלקת הספורט של עיריית חיפה.

לשחיינים חיכה ים מזמין ורגוע, כמעט ללא גלים, עם רוחות מזרחיות, שמעט אתגרו את המשתתפים, אך לא מנעו מהם ליהנות מהים היפהפה. המשחה נערך בסמוך לשמורת ים שקמונה הייחודית, שנמצאת בחלקה הדרומי של העיר חיפה. חלזונות מיוחדים יצרו בה שונית על גבי מסלע גירני. באזור שוברי הגלים מצויים סלעי גיר ודולומיט חשופים, וזהו האזור היחיד בחופי ישראל שנחשפים בו סלעים מסוג זה ממש בקו המים. השחיינים סיפרו שבנוסף גם ראו במהלך המשחה צבי ים גדולים וגם חתולי ים שליוו אותם בשחייה ברוגע.

דניאל קציר במשחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

בנוסף, חודשים מאי ויוני הם שיא עונת הרבייה של הדגים בים התיכון. תקנות הדיג, שקודמו בדחיפת החברה להגנת הטבע, קובעות איסור דיג במהלך חודשיים מתוך עונת הרבייה. זו הזדמנות פז לים לחדש את עצמו, וגם הזדמנות עבורנו לשחות בצורה בטוחה ללא מפגש עם ציוד דיג וסירות דיג ממונעות.

המשחה הפותח את העונה הוא אמנם עממי, אך הוענקו בו גביעים למנצחים ולמנצחות במשחה הארוך ל-4.2 ק"מ. מקצה הגברים היה מרתק במיוחד, כשדניאל קציר מאיזי סווים הקדים בשנייה אחת את טל יהודה מהפועל כפ"ס ממש על קו הסיום ביציאה מהמים. שגיא כהן סיים שלישי והשלים את הפודיום.

זיו רון, כנרת נתן ותמר שושן במשחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

דניאל קציר, טל יהודה ושגיא כהן במשחה כף כרמל | צילום: צלמי שוונג

משחה הנשים נערך באופן מסורתי בכל שנה לזכרה של נועה חייט, טריאתלטית, שחיינית ורצה חיפאית שנהרגה בתאונת דרכים ב-2018 בעיר. אמה טניה העניקה את הגביעים למנצחת זיו רון מהפועל עמק חפר, וכן לכנרת נתן חברתה לאגודה ולתמר שושן מאקוותיקים שהגיעה שלישית. מבין המאסטרס בגיל 40+, ניצח אורי סלע, לפני זוהר גלילי ויניב לוינסקי.

המשחה הבא ברשימה יהיה גם המשחה הפותח את הליגה התחרותית של שוונג, Shvoong Aquatic League, וזהו משחה דולפין אשדוד שייערך ב-11 ביוני. ההרשמה למשחה הזה כבר פתוחה, לחצו כאן לפרטים נוספים ולהרשמה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מקווה שכל ילד או מבוגר שרואה את זה עכשיו ויותר קשה לו, יודע שיש תקווה ויש אור בקצה המנהרה", עמי דדאון, רגע אחרי שזכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג