פריז-רובה, המונומנט השלישי של העונה באופני הכביש ואולי הקשוח מכולם, יוזנק מחר (ראשון) ואם להאמין לתחזיות, הוא יכלול השנה גם גשם ורוחות צד קשות, מה שיהפוך אותו לאכזרי במיוחד עבור הרוכבים. מלבד הקרב הגדול על הניצחון, אותו ינסה להשיג לראשונה טאדיי פוגצ'אר במפגש שלו מול מתייה ואן דר פול, וואוט ואן ארט ובכירים נוספים, יהיה שם גם ישראלי אחד על קו הזינוק – עודד קוגוט מישראל פרמייר טק.
לכתבות נוספות בנושא:
ה"גיהנום" מגיע: מדוע פריז-רובה נחשב למרוץ האופניים הקשה בעולם?
לאנס ארמסטרונג מאמין שיקבל את ההכרה בחזרה: "יום אחד האמת תצא לאור"
המלך של פלנדריה: פוגצ'אר ניצח בגדול, באחד המרוצים המרתקים של השנה
"אני יודע שזה הולך להיות המרוץ הכי מטורף שאיתו התמודדתי עד היום – ובפער", אמר אלוף ישראל, שיערוך את הופעת הבכורה שלו במרוץ האגדי: אבל האמת היא שאני אפילו לא ממש יכול לדמיין עד כמה".
הספרינטר החיפאי בן ה-24 לא היה אמור לזנק לפריז-רובה השנה, אבל מחלה של אחד מחברי ההרכב המקורי, העניקה לו את הזימון ברגע האחרון – והוא קפץ על ההזדמנות למרות שהוא מגיע ל-259 הקילומטרים ו-30 מקטעי אבני השפה המפורסמים – עם יד חבולה מהתרסקות. "כבר לפני תחילת העונה ביקשתי שיתנו לי את ההזדמנות במרוץ הזה ולכן סומנתי לסגל הרחב. זה חלום עבורי להשתתף במרוץ שעליו גדלתי".
בימים האחרונים הוא קיבל הזדמנות לטעום מעוצמת האתגר כאשר הקבוצה ערכה אימון הכרת מסלול על מקטעי האבנים, כולל 2.3 הקילומטרים על האבנים החדות ביער ארנברג, אולי המקטע האימתני מכולם. "ראיתי שחור בעיניים" היא אומר בחצי חיוך. "היה קשה להחזיק בכידון. הרגשתי שאני נכנס לאיזה טריטוריה לא מוכרת ואכזרית במיוחד אבל גם מסעירה ומושכת".
הקבוצה הישראלית מגיעה הפעם למהדורה ה-125 של ״הגיהינום של הצפון" עם הרכב נטול מנהיג בודד בולט, אבל עם מספר רוכבים שחלקם כבר הגיעו לטופ 10 בעבר (תום ואן אסברוק הבלגי וגוויים בויווה הקנדי), ורוכב מנוסה בכושר מצוין – הצרפתי הוגו הופשטטר.
התפקיד של קוגוט יהיה לסייע למובילים להיכנס לסקטור האבנים המשמעותי הראשון אחרי קרוב ל-100 קילומטרים – בקדמת הפלוטון, או מה שיישאר ממנו. קוגוט מקווה ומאמין שיוכל לבצע את התפקיד בהצלחה ואז להתפנות למשימה הבאה: לחצות את הגיהנום כולו – ולסיים את המרוץ. בעונה שעברה עשה זאת חברו הטוב נדב רייסברג בהצלחה רבה, וגם הישראלי איתמר איינהורן רשם הופעה טובה בעבר. כך שלמרות שהפריז רובה אינה הזירה הנוחה ביותר לספרינטר (בלשון המעטה), קוגוט משוכנע שהמטרות הן בהישג יד. "אני רוכב חזק וטכני שיודע להתמקם וכבר עברתי לא מעט מרוצים קשוחים בבלגיה למרות שאף אחד לא התקרב לממדים של פריז-רובה. אז האם אני במתח וחששות? בטוח. אבל אני גם נלהב מאוד מההזדמנות להביא את עצמי עד הקצה".