משחה השנה: אריארן טיטמוס קבעה שיא עולמי מדהים ב-200 חופשי

השחיינית בת ה-23 גברה על מולי אוקלהאן ברגע השיא של המבחנים האוסטרליים עד כה, עם זמן של 1:52.23 דקות לעומת 1:52.48. גיא אילון מסכם עוד יום מרגש מהבריכה באוסטרליה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אריארן טיטמוס | צילום: מסך

זו לא תהיה הגזמה אם נקרא לזה משחה השנה, לפחות עד כה: שתי שחייניות מאותו מועדון עם אותו מאמן שוחות מתחת לשיא העולם! איזו פתיחה מדהימה לערב השלישי של המבחנים האוסטרליים בבריכה, בה הבמה במשחה ל-200 חופשי הייתה כולה של השחייניות של המאמן דין בוקסאל.

לכתבות נוספות בנושא:
המבחנים האוסטרליים: קיילי מקיואן ממשיכה להתקרב לשיאה העולמי
מתאבן מבטיח: המבחנים האוסטרליים בבריכה נפתחו בתצוגת יכולות
משלחת השחייה לפריז גדלה: גולובטי, ספיץ וסולובייצ'יק ישתתפו במשחי השליחים

אריארן טיטמוס נראתה מתוחה מאוד בחדר ההצבות ואף פתחה בצורה מהוססת מעט יחסית ל-400 מהיום הראשון. מולי אוקלהאן לעומתה פתחה מעט מהר מכפי שהיא מתחילה תמיד וראשונה ב-50 הייתה בכלל חברתן לקבוצה, שיינה ג'ק עם 26.24, בעוד "הולי מולי" עמדה על 26.59 וטיטמוס שלישית בלבד עם 26.64.

באזור ה-75 מ', כל הבנות היו לפני הקצב של שיא העולם ואז טיטמוס עברה להוביל ודורגה ראשונה אחרי 100 מ' עם 55.13, שתי עשיריות לפני אוקלהאן, בעוד ג'ק עדיין איתן עם 55.70. טיטמוס שוחה בסגנון שכולן צריכות ללמוד, מה שנקרא באנגלית Text Book, ורוכבת הכי גבוה על המים.

ב-150 טיטמוס עם 1:23.95, שמונה עשיריות מתחת לשיא העולם, "הולי מולי" 16 מאיות אחריה ואילו לאני פאליסטר עברה למקום השלישי עם 1:26.29. בבריכה האחרונה זה המשיך להיות סופר צמוד וכולם חיכו לראות את מולי או מביאה את הסיומת הנפלאה שכולם רגילים אליה, אבל ה-100 מ' גב המהיר מאתמול בערב – וגם קצת הכובע שלה שהחל להחליק מראשה – מנעו ממנה את הסיומת "הרגילה". אגב, מי שיצפה בסרטון יראה שלטיטמוס יש חומר מוזר באוזן. זה לא פקק רגיל, אלא סוג של דבק שנקרא Blu Tack.

הן נגעו כמעט ביחד במה שהיה יכול להיות משחה אליפות בכל מקום בעולם, כאשר כל שש הראשונות בתוך הקריטריון האוסטרלי: טיטמוס 1:52.23, אוקלהאן 1:52.48, פאליסטר 1:55.57, בריאנה ת'רוסל 1:55.74, ג'ק 1:56.22 וג'יימי פרקינס 1:56.22. פשוט תענוג צרוף!

 

ב-800 מ' חופשי לגברים נערך קרב מרתק והפכפך בין סאם שורט לאלייג'ה ווינינגטון. שורט סובל מאיזה נגע שמציק לו, כך דווח, ולכן נמחק מה-200 חופשי אתמול, לעומת ווינינגטון ששחה גם מוקדמות – וקבע קריטריון – וגם בערב שחה די מהר וסיים שלישי. ווינינגטון פתח בסערה ועד ה-250 היה מהיר מקצב שיא העולם – והוביל בבטחה עד ה-400 עם 3:49.75, כאשר שורט צמוד אליו עם 3:50.06. שורט עבר להוביל עד ה-700, אך שם חזר ווינינגטון וסיים עם 56.91 לעומת 58.87 של שורט. שניהם ייצגו את אוסטרליה ב-800, למרות ששורט החמיץ את הקריטריון, שכן הוא כבר קבע אותו ב-400 ומחזיק בשיא האוסטרלי 7:37.76, אותו קבע שנה שעברה בפוקואקה. ווינינגטון סיים עם 7:44.90 ושורט עם 7:46.52.

לאחר מכן הגיע ה-50 מ' חופשי לגברים, בו הראה ה"פרופסור" קמרון מקאבוי שהוא הכי מהיר בעולם, ושיפר את תוצאתו מהבוקר כאשר קבע 21.36. שני הגיע באופן מפתיע למחצה בן ארמברוסטר שקבע 21.84, שיא אישי וקריטריון אולימפי. קינג קייל צ'אלמרס הגיע במקום הרביעי עם 22.02.

במשחה הגמר האחרון של הערב, 200 מ' פרפר לגברים, אף אחד לא הצליח לקבוע קריטריון ומת'יו טמפל, שקבע את הקריטריון האולימפי בבוקר, החליט להימחק ולהתרכז ב-100 פרפר חופשי. כיוון שקבע את הקריטריון של הוועד האולימפי, הוא יוכל לבחור לשחות את המשחה, אך רוב הסיכויים שהוא ימנע.

מבית היתומים בבגדד להופעה חמישית בפראלימפיקס

במשחה 200 מ' מעורב אישי לגברים מקטגוריות שונות, שלושה שחיינים כבר קבעו את הקריטריון מהבוקר, בראשם טים הודג'. המשחה נפתח בסערה כשריקי בטר (קטגוריה S14) מוביל ומיד אחריו הודג' וקול פירס (שניהם קטגוריית S9) מסתובבים מתחת שיא העולם. טים המשיך כל הדרך ושמר על קצב מהיר השיא. בטר, הודג' ופירס קבעו את הקריטריון לפריז, כאשר הודג' על הדרך שיפר את שיאו העולמי בשלוש מאיות ועצר את השעון 2:12.03. במשחה 200 מ' מעורב אישי לנשים מקטגוריות שונות, אף אחת לא קבעה קריטריון.

לאחריהם נערך משחה 150 מ' מ"א לגברים בקטגוריה S3: שני שחיינים השתתפו אך זה היה סימלי בלבד, כי כבר בבוקר קבע אחמד קלי את הקריטריון והבטיח את השתתפותו במשחקים האולימפים בפעם החמישית. לשמחתי, יצא לי לאמן אותו מספר פעמים ובכל פעם אני משתאה ממנו. הוא נולד בעירק לפני 32 שנים ללא ידיים וללא רגליים. כשהיה בן 7, אישה אוסטרלית בשם מוירה קלי הגיעה לבגדד לבית היתומים בו חיו הוא ואחיו, אשר סובל מאותה תסמונת. מוירה החליטה לאמץ אותם ולהביא אותם למלבורן. אימו גם אימצה תאומות סיאמיות מבנגלדש שהיו מחוברות בראשן ונותחו כאן במלבורן. הוא משתמש בפרוטזות לידיים ולרגליים והוא אף נוהג ברכב בעצמו.

לסיום הצגת הערב, נערך משחה שליחים של סלבריטיז, בשילוב עם שחייני עבר שהיה מאוד משעשע והוסיף רייטינג לשידור. מי שמכיר וזוכר שמות מעולם השחייה יוכל ליהנות משמות כמו סוזי אוניל, ג'ודי הנרי, דאנקן ארמסטרונג וברנטון ריקארד, הם ועוד שיאני עולם ואלופים אולימפיים בעברם.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג