מי יצטרף לפריז? תחרות הקריטריון האולימפית בשחייה נפתחת בווינגייט

הכרטיסים האחרונים לנבחרת השחייה האולימפית על השולחן, וזה הזמן לבדוק מי מבין השחייניות והשחיינים הישראלים יכול לקחת אותם: מאביב ברזלי ורון פולונסקי, עד יעקב טומרקין ואנדי מורז. וגם: הקרבות האדירים בשליחים. שוונג עושים סדר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לאה פולונסקי, רון פולונסקי, אביב ברזלי ובר סולובייצ'יק | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אחד מרגעי השיא של הקמפיין האולימפי בשחייה יגיע השבוע עם תחרות המבחן האולימפית הישראלית, ה-Trials, שייערכו מרביעי עד שבת בבריכה הלאומית במכון וינגייט. מדובר בהזדמנות הלפני אחרונה (פרט לאליפות אירופה) של השחייניות והשחיינים הישראלים להבטיח את מקומם בנבחרת לפריז.

לכתבות נוספות בנושא:
עלתה עוד מדרגה: סיכום השבוע הנדיר של גורבנקו, ומה המשמעויות לפריז?
בין פרעות בקמפוס לבריכה בפריז: גל כהן גרומי בפודקאסט של שוונג
צפו: החימום של גורבנקו לפני השיא הישראלי – שחייה בים

רגע לפני, הגיע הזמן לעשות סדר במשחים ולבדוק מתי יכול להגיע הקריטריון הבא. הכניסה לקהל חינם, כאשר הצגות המוקדמות ייערכו בכל יום ב-9:30 והצגות הגמר ב-17:30. הצגת הגמרים של יום שישי תועבר בשידור חי בערוץ הספורט.

מי כבר בפנים?
לפני שנכנסים לתוך לוח המשחים, חשוב להזכיר – 6 שחייניות ושחיינים כבר קבעו קריטריונים במשחים אישיים – אנסטסיה גורבנקו (200 ו-400 מעורב, 100 ו-200 גב), תומר פרנקל (100 פרפר ו-100 חופשי), גל כהן גרומי (100 פרפר), דניס לוקטב (200 חופשי), מירון חרותי (50 חופשי) ומרטין קרטאבי (50 חופשי). בנוסף אליהם, ישראל הבטיחה השתתפות בארבעה משחי שליחים, כשגם הרכב השליחים ייקבע הרבה בעקבות התחרות הקרובה.

יום רביעי 5 ביוני
100 חופשי נשים – ספק אם נראה קריטריון אישי (53.61 שניות), אך הקרב צפוי להיות על המקום היחיד בשליחים מעורב מיקס, בו בדרך כלל נהוג לשבץ אישה למשחה החופשי. כרגע, אנדי מורז הוותיקה והמתקאמבקת היא המהירה ביותר עם 55.05 שניות שקבעה לאחרונה, אולם דריה גולובטי רק 7 מאיות אחריה והכל פתוח.

100 חופשי גברים – גם כאן עיקר המאבק יהיה על השליחים, כאשר כאן יש ארבעה מקומות למלא ל-4X100 חופשי. הרביעייה שהשיגה עבור ישראל את הקריטריון כוללת את תומר פרנקל, גל כהן גרומי, דניס לוקטב ורון פולונסקי, אולם בעורפם נושפים לא מעט שחיינים חזקים, בהם גם מירון חרותי, מרטין קרטאבי, דניאל נמיר, איתן בן שטרית ועוד.

100 חזה גברים – השליחים עדיין בראש מעיינינו כאשר השאלה היא האם אחד החזיסטים יצליח לאיים על השיא הישראלי של רון פולונסקי (1:00.24 דקות) ואולי בזכות כך להשיג כרטיס לשליחים מיקס. יהונתן יצחקי וכריס פיצ'וגין הם המועמדים המיידים לכך.

רון פולונסקי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

200 גב נשים – אחד מרגעי השיא של התחרות. אחרי שבשבוע שעבר אנסטסיה גורבנקו פשוט ניפצה לחלקיקים את השיא הישראלי וקבעה קריטריון אולימפי, נותר עוד מקום אחד לצידה בפריז. הקריטריון הוא 2:10.39 דקות ואביב ברזלי רחוקה רק 3 מאיות ממנו. גם איילה ספיץ אחרי עונת מכללות נהדרת יכולה לאיים על הקריטריון.

200 גב גברים – הקריטריון האולימפי עומד על 1:57.50 דקות ונחשב לבר השגה, בעיקר עבור דוד גרצ'יק, ששיאו האישי רחוק רק 14 מאיות מהתוצאה. גם ענבר דנציגר, שנמצא במגמת שיפור מתמדת, עשוי לאיים על הקריטריון.

800 חופשי גברים – שיאן ישראל בר סולובייצ'יק חווה גם הוא עונת מכללות מצוינת וצפוי להגיע בכושר שיא. תוצאתו הטובה ביותר עומדת על 7:55.48 דקות ונקבע רגע לפני טוקיו, וזה בדיוק הזמן לשיא נוסף, ואולי אף לקריטריון A (7:51.6 דקות)

אביב ברזלי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

יום חמישי 6 ביוני
100 גב גברים – אחד המשחים הצפופים והמעניינים בתחרות, שגם אם לא יביא בסופו קריטריון אישי, עשוי להשפיע על בחירת השליחים מיקס, במקרה שיוחלט לשלוח שחיין גב ולא שחיינית. מיכאל לייטרובסקי, אדם מראענה, יעקב טומרקין, תומר שוסטר, ענבר דנציגר, דוד גרצ'יק ועומר וינר ייאבקו על הניצחון.

400 חופשי נשים – שיאנית ישראל דריה גולובטי ודאי תרצה לאיים על שיאה הלאומי שעומד על 4:11.40 דקות. קריטריון A אמנם נראה קצת רחוק עם 4:07.90 דקות, אך כל שיפור של השחיינית בת ה-18 יהיה מצוין.

400 חופשי גברים – גם כאן שיאן ישראל במוקד, כשבר סולובייצ'יק ינסה לשפר את שיאו באופן משמעותי ואף לאיים גם הוא על הקריטריון הקשה, שעומד על 3:46.78 דקות.

בר סולובייצ'יק | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

יום שישי 7 ביוני
200 חופשי נשים – אולי משחה הנשים המעניין ביותר בתחרות כולה. דריה גולובטי, איילה ספיץ, לאה פולונסקי ואנדי מורז ייאבקו על שלושה כרטיסים פנויים בשליחים 4×200 חופשי (בהנחה שהכרטיס הרביעי שייך לאנסטסיה גורבנקו). גם הקריטריון האישי – 1:57.26 דקות – על השולחן, גם אם מעט רחוק. צפוי קרב ענקיות.

200 חופשי גברים – בדומה למשחה הנשים, גם כאן כרטיסי השליחים על הפרק והבריכה צפויה לבעור. דניס לוקטב, גל כהן גרומי, יואב רומנו, דניאל נמיר, אלכסיי גליבינסקי, איתן בן שטרית ובר סולובייצ'יק ייאבקו באחד המשחים העמוקים בהיסטוריה של ישראל. על הנייר – לוקטב, פרנקל (שלא משתתף בטריילז) וגרומי הם המהירים ביותר, כשהכרטיס הרביעי הוא זה שכל היתר ייאבקו עליו

יום שבת 8 ביוני
200 מעורב נשים – את המשחה הזה בטריילז אפשר לסכם כבר עכשיו בשתי מילים – לאה פולונסקי. בטוקיו חסרו לה מאיות בודדות לקריטריון, וכעת הוא קשה יותר ועומד על 2:11.47 דקות. נזכיר כי מכיוון שגורבנקו כבר בפנים במשחה הזה, רק קריטריון A יוכל לתת לה כרטיס למשחקים.

לאה פולונסקי | צילום: גלעד קוולרצ'יק, איגוד השחייה

200 מעורב גברים – שלושה ישראלים השיגו את הקריטריון במשחה הזה בטוקיו, אולם כעת הוא הפך לאחד הקריטריונים הקשים בבריכה עם 1:57.94 דקות, אותו אף אחד עדיין לא השיג. שיאן ישראל רון פולונסקי כמובן הקרוב מכולם, מאיות בודדות מהקאט, מה שעשוי להעניק לו זימון בכל מקרה, אך הוא ירצה לעשות זאת ללא כסיסת ציפורניים מיותרת ולהבטיח את המקום כבר עכשיו. מעניין יהיה לראות גם את יעקב טומרקין ואיתן בן שטרית במשחה הזה.

50 חופשי גברים – שני שחיינים שכבר קבעו את הקריטריון יתחרו ראש בראש – שיאן ישראל מירון חרותי ומרטין קרטאבי הצעיר. תהיו בטוחים שטבלת השיאים תרעד לפני שהשניים האלה יזנקו למים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג