מזנקים למים: כל מה שצריך לדעת לקראת משחה פורט2פורט 2024

המשחה האהוב והפופולרי יוזנק בערב חג סוכות, ורגע לפני ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך: המקצים, השעות, הפרסים הכספיים וליגת המשחים של שוונג. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

משחה פורט2פורט תל אביב ייערך מחר (רביעי) עם כ-1,000 שחייניות ושחיינים אשר יזנקו לים למשחים השונים. רגע לפני, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת המשחה, שיהיה השלישי בליגת המים הפתוחים של שוונג (Shvoong Aquatic League) וישמש גם כאליפות מכבי ישראל במים פתוחים.

המקצים
כמיטב המסורת, בפורט2פורט שני משחים תחרותיים ועוד משחה אחד עממי. המשחה הארוך הוא לכ-4.5 ק"מ בין "עלמה ביץ'" (צ'ארלס קלור) בפאתי נמל יפו לחוף מציצים שבפאתי נמל תל אביב; והמשחה הקצר לכ-1.8 ק"מ בין חוף גורדון הסמוך למרינה תל אביב עד למציצים. אורכו של המשחה עממי למשפחות הוא כ-500 מטר והוא מוזנק ומסתיים בחוף מציצים עצמו. את פירוט המסלולים כולל מפה תוכלו למצוא כאן. נכון לכתיב שורות אלו, קצת יותר מ-50 אחוז מהמשתתפים רשומים למשחה הקצר, שהוא הפופולרי ביותר.

משחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג

איפה ומתי?
כינוס השחיינים הוא בחוף מציצים בתל אביב החל מהשעה 05:45. שימו לב כי לא ניתן להגיע ישר לנקודות הזינוק. כל המשתתפים מחויבים להגיע לנקודת הכינוס לצורך קבלת ערכת הרישום. ממציצים תצאנה הסעות לעבר נקודות הזינוק מהשעה 6:00, כאשר למקצה הקצר ניתן להגיע גם ברגל. ההזנקה למשחה הארוך היא ב-7:30, למקצה הקצר ב-8:15 ולמקצה העממי ב-9:00, כאשר טקס הסיום ייערך בשעה 10:00 (משוער) במתחם קפה מציצים. שימו לב – הרשמה במקום תתאפשר על בסיס מקום פנוי, כך שכדאי להקדים את הגעתכם.

הפרסים
בתור אליפות מכבי, המשחה מציע גם פרסים גבוהים למנצחות ולמנצחים במשחה הארוך ל-4.5 ק"מ – המנצח והמנצחת יגרפו לכיסם 1,000 ש"ח, המקום השני יקבל 500 ש"ח והמקום השלישי 200 ש"ח. לפי ההרשמות, יש כמה שמות מעניינים שיכולים להתחרות על הפרס, ביניהם שחיין נבחרת ישראל ומי שהיה רביעי בעולם לנוער יונתן אחדות, שחיינית נבחרת הקדטים שחזרה עם מדליה לאחרונה מגביע קומן אמילי גולוס, ועוד שלל שמות מוכרים בענף, מהצעירים, מהבוגרים ומהמאסטרס.

יונתן אחדות. בא לנצח | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

תחזית הים ומזג האוויר
לפי התחזית בבוקר המשחה הצפי הוא לגלים בגובה של כ-60-40 ס"מ, אך כמעט ללא רוחות (רוח מזרחית קלה של כ-4 קמ"ש. טמפרטורת המים בימים אלו עדיין חמימה, כ-28 מעלות צלסיוס, כאשר גם מחוץ למים מזג האוויר צפוי להיות נעים, עם כ-23 מעלות צלסיוס בזמן הזינוק.

הליגה
מדובר במשחה השלישי של 2024 הנערך במסגרת ליגת המשחים של שוונג. בליגה נספרים חמישה משחים – משחה דולפין אשדוד שנערך בחודש מאי, משחה חדרה שנערך בספטמבר, ולאחר המשחה הקרוב יוותרו עוד שני משחים – משחה תנינים ב-1.11 ומשחה עמק חפר ב-15.11. שני משחי המים הפתוחים הנוספים של שוונג – גביע הים האדום ומשחה כף כרמל, לא נספרים בניקוד לליגה. את תקנון הליגה המלא וחלוקת הניקוד לכל מקום תוכלו למצוא כאן. כמו כן, לפירוט קבוצות הגיל לפיהן יוענקו המדליות לחצו כאן.

משחה פורט2פורט | צילום: צלמי שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הספורט מציב לנו יעדים ומטרות להיאחז בהם. לשאוף אליהם. כל פעם שנופלים על הברכיים ונשברים לרסיסים, נאספים, נעמדים על הרגליים וממשיכים הלאה, ושוב נופלים ושוב נעמדים", איה מידן, טריאתלטית מבארי שניצלה מהטבח ב-7.10


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג