"מהדורת התקווה": ברא אפיק ישראל 2024 יוצא לדרך

אחרי שבוטל בשנה שעברה בגלל המלחמה, מרוץ אופני השטח המוביל בישראל חוזר עם הנצחה לרוכבים שאיבדנו, מסלולים יפהפיים ומאתגרים וגם 400 רוכבות ורוכבים שייאבקו על התארים בקטגוריות השונות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: באדיבות אפיק ישראל

תחרות האופניים 'ברא אפיק ישראל' של השנה שעברה הייתה אמורה להיפתח ב-11 באוקטובר. ארבעה ימים לפני כן, העולם של כולנו השתנה, עם הטבח הנורא ותחילת המלחמה, שסיומה עדיין לא נראה באופק. ענף האופניים ספג אבידות קשות ב-7 באוקטובר ואחריו, כולל שלושה רוכבים אשר נרצחו בעוטף במהלך ההכנות שלהם לאפיק, והמרוץ כמובן בוטל בלב כבד.

לכתבות נוספות בנושא:
פורשת בסטייל: נגה כורם סיימה את אליפות העולם באנדורו במקום השביעי
הטור דה פראנס במלכוד: המרוץ יזוז בעקבות המשחקים האולימפיים?
האת'רלי אלוף העולם באופני הרים, תומר זלצמן סיים במקום ה-39

אלא שההצגה חייבת להימשך, הגלגלים חייבים להמשיך להסתובב והאפיק, כמו האפיק, שוב חוזר למרכז הבמה. המארגנים נתנו למרוץ השנה את השם "מהדורת התקווה", ועל אף שהשנה בשל המלחמה תיעדר ממנו הנציגות הבינלאומית הבכירה, הוא עדיין צפוי להיות מרתק ואיכותי כתמיד, כשכל אור הזרקורים יופנה לרוכבות ולרוכבים הישראלים.

צילום: באדיבות אפיק ישראל

המרוץ יימשך שלושה ימים כאשר בחמישי בשעה 8:30 ייערך טקס זיכרון והנצחה לאותם רוכבים אשר נרצחו ב-7/10. הטקס המרגש יתקיים בנוכחות המשפחות השכולות, בכירים מקק"ל (השותפה למרוץ כבכל שנה) והמועצה האזורית חוף הכרמל.

המסלול
מיד אחרי הטקס, ייצא לדרך הפרולוג של התחרות – קטע נגד השעון באורך 19.5 ק"מ עם טיפוס מצטבר של 500 מטר ו-46 אחוז סינגלים. בשישי ייערך "קטע המלכה" – קטע של 66 ק"מ על 1,550 מטר טיפוס מצטבר ו-41 אחוז סינגלים, שצפוי להיות מאתגר במיוחד.

ביום שבת, היום השלישי והאחרון לתחרות, ירכבו המתחרים עם חולצה בעיצוב מיוחד למהדורת התקווה עם דגל ישראל וסמל החטופים. קטע זה, שיועבר בשידור חי בערוץ הספורט, יהיה באורך 49 ק"מ על 890 מטר טיפוס מצטבר ו-62 אחוז סינגלים, ויכריע את זהות המנצחים.

צילום: באדיבות אפיק ישראל

ההיסטוריה
'ברא אפיק ישראל' התחיל את דרכו בשנת 2013 לזכרו של גיורא צחור ז"ל. בשנים האחרונות הפך להיות מרוץ האופניים האיכותי והמוביל בישראל וזוכה לדירוג SHC, הדרגה הגבוהה היותר למרוץ שלבים בעולם. התחרות רשומה באיגוד האופניים הבינלאומי (UCI) כתחרות בינלאומית ברשימה היוקרתית של מרוצי ההרים הרב-יומיים בעולם, לצד מרוצים יוקרתיים דוגמת "טראנס אלפ" בגרמניה/איטליה וה"קייפ אפיק" בדרום אפריקה.

גל צחור, מייסד ומפיק התחרות: "ברא אפיק ישראל הינה באופן מסורתי תחרות האופניים הגדולה בישראל עם השתתפות רוכבים בינלאומיים. התחרות מיועדת לרוכבי אופני הרים ששעות על האוכף, התמודדות עם מרחקים ונופי ארץ ישראל מרחיבים וממלאים את ליבם. האפיק נולד כתוצאה מחלום משותף שלי ושל אבי, ליצור טור אופני הרים אמיתי, בישראל, ולעשות זאת ברמה הכי גבוהה על כדור הארץ. בשנה שעברה, אירועי ה-7/10 הביאו לביטול התחרות, כאשר ספורטאים שהתאמנו עבורה בעוטף נרצחו בדם קר. השנה נקדיש את התחרות לתקווה לענף האופניים ולמדינה בכלל".

אפיק ישראל | צילום: יואב לביא

רוכבים מובילים
כמה מטובות וטובי הרוכבים הישראלים יקחו חלק בתחרות. השם אולי הבולט ביותר מבין רוכבי העלית הוא אלוף ישראל מאשתקד גיל לי גונן, שהיה שותף מלא להשגת הכרטיס האולימפי של ישראל באופני הרים, בו זכה בסופו של דבר תומר זלצמן. גונן יחבור לעידו גולדשטיין, במה שהופך באופן טבעי לזוג המועמד לזכייה.

אלא שזה לא הולך להיות קל. ויש עוד כמה זוגות ששווה לשים עליהם עין – רוי רובינשטיין וגיא בר הם זוג חזק ואיכותי, וכך גם עומר מונין ויובל בן משה. גם בקטגוריית המאסטרס יש כמה שמות מוכרים וחזקים כמו יובל פרידמן ונועם סטרשנוב, שסיימו במקום השלישי בקטגוריה בטרנסאלפ בשנה שעברה, אצל הנשים ובמיקס יהיו זוגות מעניינים שייאבקו על הניצחון וברשימת השמות ניתן למצוא שמות גם של לא מעט טריאתלטים, כולל כאלה שעמדו על הפודיום בישראמן כמו לימור הגני, ליאור זך מאור, אמיר אלפיה ועוד.

לפרטים נוספים באתר המרוץ לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג