למרות בריחה אמיצה: גפינוביץ' סיימה 77 באופני כביש, פולקנר הפתיעה עם הזהב

הרוכבת הישראלית הצטרפה לקבוצת בריחה מוקדמת, אך הפלוטון הדביק אותה והיא סיימה מאחור. האמריקאית הפתיעה את מריאן ווס ולוטה קופקי, שלא רדפו אחריה בסיום והסתפקו בכסף ובארד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רותם גפינוביץ' | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

אחרי הניצחון המרשים של רמקו אוונפול אתמול, הגיע היום (ראשון) תורן של הנשים לזנק למרוץ אופני הכביש האולימפי בפריז, כשגם הרוכבת הישראלי רותם גפינוביץ' בין 92 המזנקות. מסלול קשה בדומה לגברים של 158 ק"מ על 1,700 מטר טיפוס עד הסיום מתחת למגדל אייפל.

לכתבות נוספות בנושא:
"שברתי בצורת של 64 שנה, אבל אני מאמין שזו רק ההתחלה עבור הענף"
רמקו אוונפול השלים דאבל אולימפי ראשון מסוגו: "עשיתי היסטוריה, לא?"
האזינו לפודקאסט: פארסה בבריכה, טירוף באתלטיקה ושבת של מדליות לישראל

 

רבים מחובבי הספורט האולימפי זוכרים היטב את אותו יום בטוקיו בו עומר שפירא יצאה לבריחה ארוכה ונתפסה רק כ-5 ק"מ לסיום. גפינוביץ' הייתה אמיצה גם היא ויצאה לבריחה יחד עם חמש רוכבות נוספות, כשהיא אף מצביעה על המגן דוד שעל חולצתה כשהצלם על האופנוע התקרב אליה.

רותם גפינוביץ' בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

רותם גפינוביץ' בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

עוד בבריחה היו בין היתר שתי האחיות האשימי מאפגניסטן. הסיפור המיוחד של האחיות הוא שהן נמלטו ממולדתן כשהעיר כאבול נפלה, בעזרת רוכבת איטלקייה שהעלתה אותן על מטוס לאיטליה, כשגם ישראל פרמייר טק וסילבן אדמס סייעו להן ונתנו להן מקום בקבוצה (שמאז פורקה).

הדבוקה לא ממש התרגשה מהבריחה, וכשרצתה בכך, פשוט תפסה את הרוכבות, כ-50 ק"מ לסיום. בקילומטרים האחרונים, החל האקשן. קבוצה איכותית במיוחד יצאה קדימה והיא הלכה והצטמקה ככל שהקצב עלה, כולל אלופת הג'ירו הטרייה אליסה לונגו בורגיני שנותרה מאוחר.

בסיום – ניצבו ארבע יחד איכותיות במיוחד – לוטה קופקי הבלגית, מריאן ווס האגדית בת ה-37 מהולנד, בלאנקה ואס ההונגרייה וקריסטן פולקנר מארה"ב. כמה ק"מ לסיום, פולקנר תקפה, אולם השלוש מאחוריה בהחלטה מעוררת תמיהה, החליטו שלא לרדוף. מכאן, הן לא תפסו אותה ונאלצו להיאבק על הכסף כשהאמריקאית מנצחת בזמן של 3:59.23 שעות.

58 שניות אחריה הגיעו השלוש, כשרק שתי מדליות על הפרק. הן חצו את קו הסיום כמעט יחד בתום ספרינט סיום צמוד, ומריאן ווס המבוגרת מכולן הייתה זו שלקחה את הכסף. קופקי הסתפקה בארד ובלנקה ואס נותרה מחוץ לפודיום. אנה קיזנהופר האוסטרית, האלופה האולימפית היוצאת, לא עמדה בקצב וסיימה רק במקום ה-52.

אחרי שברחה בשלב המוקדם ונתפסה כאמור, רותם גפינוביץ' נחלשה משמעותית, כשהמאמץ המוקדם עלה לה ביוקר. עם זאת, היא לא ויתרה וסיימה את המרוץ במקום ה-77, מרחק 14:19 דקות מהמנצחת.

מרוץ אופני הכביש לנשים בפריז | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג