ליילס, לפניך: תוצאת השנה לתומפסון ב-100 מ' במבחנים הג'מייקנים

הספרינט הג'מייקני, שלא ראה מדליה מאז פרישתו של יוסיין בולט, נראה שוב חזק מתמיד לאחר שקישיין תומפסון הדהים עם 9.77 שניות. וגם: ארה"ב מציגה את ריצת 110 משוכות המהירה בכל הזמנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קישיין תומפסון | צילום מסך

המשחקים האולימפיים הולכים ומתקרבים, וגם האתלטיקה העולמית כבר לא יכולה לחכות. הלילה (בין שישי לשב) קיבלנו תוצאות נהדרות בשני מוקדים של האתלטיקה העולמית – במבחנים האולימפיים האמריקאיים, ובמבחנים הג'מייקניים (אליפות ג'מייקה).

לכתבות נוספות בנושא:
עם דמעות בעיניים: שקארי ריצ'רדסון הבטיחה את מקומה בפריז
המאמן הלאומי: האזינו לדן סלפטר בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
אפריפה השלים דאבל באליפות ישראל באתלטיקה, תחרות מרתקת ברוחק

הג'מייקנים שוב בעניינים
נואה ליילס שומע? אחרי שהאמריקאי ניצח במבחנים המקומיים עם 9.83 שניות והשוואת שיאו האישי, הגיעה התשובה הג'מייקנית בדמותו של קישיין תומפסון. הספרינטר בן ה-22 הדהים עם תוצאת השנה בעולם, 9.77 שניות, ונכנס ישירות לטופ 10 הרצים בכל הזמנים. אובליק סוויל סיים שני עם 9.82 שניות, גם הוא מהיר מליילס, ואקים בלייק שלישי עם 9.92 שניות.

מאז פרישתו של יוסיין בולט האגדי, ג'מייקה לא זכתה באף מדליה במשחקים האולימפיים או באליפות העולם בריצת ה-100 לגברים, ונראה שסוף סוף היא חוזרת לדרך המלך. מה שבטוח – צפוי לנו קרב אדיר בפריז, וכבר עכשיו כדאי להכניס ליומן את ה-4 באוגוסט, 22:50 שעון ישראל.

גירל פאוור בצהוב-ירוק
גם אצל הנשים העוצמה הג'מייקנית חזק מתמיד (גם אם שם זה באופן רציף ללא הפסקות בשנים האחרונות). בהיעדרה של האלופה האולימפית אליין תומפסון-הרה, שריקה ג'קסון תפסה את מרכז הבמה וניצחה במבחנים עם 10.84 שניות, 13 מאיות לאט יותר מהתוצאה של שקארי ריצ'רדסון האמריקאית בתחילת השבוע (אך גם עם רוח פנים קלה, לזכותה ייאמר).

מי שהדהימה את כולן וסיימה שנייה היא טיה קלייטון בת ה-19, שמעולם לא ירדה מגבול 11 השניות עד הלילה, בחצי הגמר סיפקה תצוגה פנומנלית של 10.86 שניות (רוח גב של 1 מ/ש) ובגמר "הסתפקה" ב-10.90 כדי להבטיח בכורה אולימפית. מי שתצטרף אליהן היא אלופת העולם והאלופה האולימפית הוותיקה שלי אן פרייז'ר פרייס, שסיימה עם 10.94 שניות.

עוברים כל משוכה
בחזרה לארה"ב, שם קיבלנו הלילה את ריצת 110 המשוכות המהירה בהיסטוריה, עם שלושה (!) רצים מתחת לגבול 13 השניות. המהיר מכולם עם תוצאת השנה היה אלוף העולם וסגן האלוף האולימפי גרנט הולוואי, שניצל רוח גב מדויקת (2 מ/ש) כדי לקבוע 12.86 שניות. פרדי קריטנדן סיים שני עם 12.93 שניות ודניאל רוברטס רק שלישי עם 12.96 שניות. כרגע, שלושתם המהירים השנה בעולם בריצה זו ובלי ספק יכוונו לפודיום כל-אמריקאי בפריז.

מתחממים בחצי
חצאי הגמר האמריקאיים בריצת ה-200 מטר גם הם סימנו לנו את הבאות לקראת הגמר. אצל הגברים, נואה ליילס הרשים עם 19.60 שניות, כולל האטה קלה בסוף (רוח מעט מעל המותר, 2.5 מ/ש), כריסטיאם קולמן העפיל שני עם 19.89 שניות ואריון נייטון ארבע מאיות אחריו. אצל הנשים, גבי תומאס קבעה את תוצאת השנה כבר בחצי עם 21.78 שניות, שקארי ריצ'רדסון נראתה טוב גם היא עם 21.92 והשוואת שיאה האישי.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"תפסתי יום לא טוב ברכיבה, אבל אמרתי לעצמי שזה הכושר שלי היום. קיבלתי את המצב והמשכתי להילחם", הטריאתלטית הישראלית אנטונינה רזניקוב, אחרי שסיימה במקום ה-2 בקבוצת הגיל שלה באליפות העולם למרחק איש ברזל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג