כריס פרום יחליף בשנה הקרובה קידומת ויחגוג 40. מי שזכה ארבע פעמים בקריירה בטור דה פראנס ונחשב לאחד הגדולים בדורו אמנם כבר הרבה אחרי שיאו בשנים האחרונות בקבוצת ישראל פרמייר טק, אולם בסדרת ראיונות לסיום העונה הוא מספר כי ממשיך לחלום על טור דה פראנס אחד אחרון, מחמיא לטאדיי פוגצ'אר ומספר שהוא עדיין נהנה מהענף.
לכתבות נוספות בנושא:
דיווח: החוזה ההיסטורי שרד בול-בורה הציעה לרמקו אוונפול – ונדחתה
פוגצ'אר בתגובה ראשונה לחשיפת מסלול הטור דה פראנס: "זה יהיה אכזרי"
מאות רכבו באירוע Never Forget בדרום לזכרם של הנרצחים והנופלים
"זה לא מטורף לחשוב שאני יכול לחזור לטור", אומר פרום: "אני ממשיך לחלום על זה. אני עדיין לא יודע מה יהיה לוח הזמנים שלי לשנה הבאה. נראה את זה במחנה האימונים לקראת עונת 2025. אבל האתגר שלי הוא לנסות להגיע למרוץ גדול שוב".
מאז הצטרף לקבוצה הישראלית ב-2021, סיים הבריטי המעוטר רק פעם אחת את הטור דה פראנס, בשנתו הראשונה, אז לא ממש היה פקטור בדירוג הכללי. בשנה שלאחר מכן הוא לא סיים את הטור בגלל קורונה, והשתתף גם בוולטה, אולם בשנתיים האחרונות לא נכלל פרום בהרכב הקבוצה הישראלית לאף גרנד טור.
פרום מדורג במקום הרביעי בהיסטוריה בזכיות בגרנד טורים, עם שבעה תארים (ארבעה בטור, שניים בוולטה ואחד בג'ירו), אולם מאז התאונה הקשה שעבר ב-2019, בה התנגש בעוצמה בקיר וסבל מפגיעות מרובות, למעשה לא חזר פרום לאיתנו ולא השיג אף ניצחון משמעותי.
גם הוא מכיר במגבלותיו: "מעולם לא חזרתי להיות חזק באימונים כמו שהייתי לפני התאונה שעברתי בדופינה. אלה החיים. אני חושב שהטור של 2019 הוא זה שבאמת חמק ממני", הוסיף בהתייחס לטור אותו החמיץ בעקבות התאונה: "אני צריך להיות כן ולהבין שאני כבר לא יכול לבצע אותם האתגרים שהיו לי לפני ההתרסקות ההיא, אבל אני עדיין נהנה מהאופניים".
פרום גם דיבר בכלליות על הסבב כיום, ועל השליטה של יונאס וינגגור, ובעיקר של טאדיי פוגצ'אר: "הם היו טובים מאוד כבר שנתיים, שולטים בטור ובמקומות אחרים. אבל גם רמקו (אוונפול) שם ברמה גבוהה. יש דברים אחרים שצריך להסתכל עליהם. למרות שהם מנצחים הרבה, רכיבה על אופניים היא ספורט מהנה כשהם שם. אני מאמין שפוגצ'אר, אחרי שניצח בשני מייג'ורים ועוד כמה דברים השנה, הוא הרוכב הטוב ביותר של השנה והמאה".
עוד התייחס פרום לריבוי התאונות הקשות בשנה האחרונה, ובראשן מותו הטרגי של אנדרה דרגה הנורבגי בטור של אוסטריה: "יש כמה גורמים, לא הכל מאותה סיבה. אני לא יודע למה זה קורה. אני לא חושב שהאשמה היא ברוכבי האופניים בלבד או אצל המארגנים. עכשיו יש הרבה לחץ בפלוטון. הכל מהיר יותר עכשיו מאשר לפני 10 או אפילו חמש שנים. זה עוד רכיבה על אופניים, זה הרבה יותר נפיץ. הרבה התפתח מבחינת ציוד, תזונה, אימון".
בינתיים, הרוכב יליד קניה גם נושא עיניו לאליפות העולם ב-2025 שתיערך לראשונה ביבשת אפריקה – ברואנדה: "כשאליפות העולם באופניים מגיעה לרואנדה וליבשת אפריקה אלו חדשות טובות. הייתי רוצה להיות שם, אבל למען האמת, יהיה לי קשה מאוד להשיג את זה. אבל יכול להיות שאהיה שם מסיבות אחרות".