יום ענק בים: תום ראובני אלוף אולימפי, מדליית כסף לשרון קנטור!

הגולש השלים תחרות מדהימה במארסיי, ניצח בשיוט הגמר וזכה במדליית הזהב הראשונה שלנו במשחקים בפריז. גולשת הרוח ניצחה בשיוט חצי הגמר והשיגה את מדליית הכסף השלישית של ישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קנטור וראובני. יום היסטורי במארסיי | צילום: באדיבות הוועד האולימפי בישראל

פריז 2024 הפכו היום (שבת) באופן רשמי למשחקים האולימפיים הכי מוצלחים של ישראל אי פעם. אחרי ארבע מדליות בטוקיו לפני שלוש שנים, עלתה היום ספירת הפודיום בכחול-לבן בעיר האורות לחמש: זהב לתום ראובני, כסף לשרון קנטור! ענף הג'ודו סיים את הופעותיו עם שתי מדליות כסף ואחת מארד – והיום הגיע היום הגדול של גלישת הרוח.

לכתבות נוספות בנושא:
גורבנקו: "היה לי שבוע של סערת רגשות אחת גדולה, אלמד ממנו הרבה"
גל כהן גרומי ואנסטסיה גורבנקו העפילו לחצאי גמר אולימפיים בבריכה
האזינו לפודקאסט האולימפי של שוונג: סיכום היום הפורה בכחול-לבן

אחת ההפתעות הנעימות ביותר של המשחקים האולימפיים השנה – ואולי בכלל בתולדות המשלחת הישראלית, הגיעה בדמותו של תום ראובני. הוא הגיע לשיוט חצי הגמר מהמקום השני בדירוג הכללי, דורג שני בשני המצופים הראשונים ונשאר שם עד לסיום, מה שהבטיח את מקומו בגמר, בו התחרה עם גריי מוריס האוסטרלי ולוק ואן אופזילנד ההולנדי.

שיוט הגמר נפתח באיחור קל אחרי חשש לפסילה, אך בסופו של דבר אף גולש לא קיבל עונש. ראובני חצה שני את המצוף הראשון ומיד טיפס למקום הראשון, הוא נראה מצוין ושמר על יתרון קטן. ממש בהגעה למצוף השני, ההולנדי הצליח לעקוף אותו ולאחר מכן גם האוסטרלי. ראובני נאבק כדי לסגור את הפער, הצליח לעקוף אותם וחצה ראשון את המצוף השלישי. המאבק היה צמוד מאוד והישראלי שמר על הבכורה – וקטף את מדליית הזהב!

ראובני אחרי הבטחת המדליה | צילום: Sailing Energy

ראובני אחרי הבטחת המדליה | צילום: Sailing Energy

תום ראובני בפריז 2024 | צילום: World Sailing

שרון קנטור, שכזכור סבלה מפתיחה לא טובה ביום השיוטים הראשון והמון חוסר מזל ובנוסף סבלה מדחיות רבות ופסילת שיוט שהיה אמור לקדם אותה מאוד בדירוג, הוכיחה המון אופי והבטיחה היום את מדליית הכסף עם שני שיוטים נפלאים. בשיוט חצי הגמר, בו התמודדה עם ז'אנג ין מסין, מריה בזו גרמן מפרו ומרת'ה מגטי מאיטליה, היא הייתה צריכה לסיים בין שתי הראשונות כדי להעפיל לגמר.

שרון קנטור | צילום: World Sailing

כבר מההזנקה היה ברור שהיא לא משאירה שום מקום לספק: היא הובילה מהרגע הראשון, הגיעה לכל המצופים לפני יריבותיה והעפילה לגמר, מה שמבטיח לה מקום על הפודיום. ביחד איתה עלתה מגטי האיטלקייה, כאשר שתיהן התמודדו בגמר עם אמה ווילסון מבריטניה.

שיוט הגמר היה דרמטי ומרתק: קנטור הגיעה למצוף הראשון במקום השני, נשארה דבוקה לווילסון, אלא שאז מגטי הצליחה לבצע מהפך ולעקוף את שתיהן. קנטור הייתה צריכה להחליט אם היא עושה הכל כדי להשיג את הזהב או מתמקדת בשמירה על הכסף. הישראלית הצליחה להתקרב מעט לאיטלקיה, אבל לא לעקוף אותה – וחגגה מדליית כסף גדולה.

קנטור חוגגת את מדליית הכסף | צילום: Sailing Energy

קנטור חוגגת את מדליית הכסף | צילום: Sailing Energy



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג