יואב כהן ותמר שטיינברג הם אלופי ישראל בגלישת רוח

האליפות הסתיימה במכמורת, בתום קרב איכותי ומרתק, כאשר אלופת העולם עד גיל 23 ניצחה מבין הנשים והנציג האולימפי מטוקיו זכה אצל הגברים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
יואב כהן ותמר שטיינברג | צילום: איתן קטאלי

אליפות ישראל בגלישת רוח בדגם IQ פויל הסתיימה היום (שבת) במועדון השייט במכמורת עם אלופת העולם עד גיל 23 שכובשת את הפודיום הישראלי והנציג הישראלי למשחקים האולימפיים בטוקיו שחוזר לטופ.

אצל הגברים שלט יואב עומר בתחרות במשך שלושה ימים, כאשר הוא מוביל על יואב כהן בפער קטן. המתחרים יצאו היום בבוקר לשלושה שיוטי מוקדמות אחרונים, כאשר כהן מספק הופעה מופלאה עם שיוט במקום השני, ושני ניצחונות, ומעפיל אל הגמר מהמקום הראשון, כשאחריו יואב עומר ותומר ורדימון. בגמר עצמו שלט כהן מהרגע הראשון, כאשר הוא מזנק נהדר וחוצה את קו הסיום ראשון.

פודיום המנצחים באליפות ישראל | צילום: איתן קטאלי

"כבר בערך שמונה שנים שלא עמדתי בראש הפודיום. התגעגעתי להרגשה" שיתף יואב כהן בסיום. "זה גם הניצחון הראשון שלי באליפות ישראל בדגם הזה בבוגרים. הייתה תחרות נהדרת עם המון הרגשה חיובית בנבחרת וכולנו מרגישים מוכנים לקראת אליפות אירופה בחודש הבא".

אצל הנשים דרמות בסיום שיוטי המוקדמות כאשר גם תמר שטיינברג וגם דניאלה פלג מבטיחות את מקומן בגמר בעוד המדליסטית האולימפית שרון קנטור ומאיה מוריס נאבקות על המקום השלישי. קנטור, שנכנסה ליום המוקדמות האחרון במקום הרביעי, שלוש נקודות בלבד מאחורי מוריס, ביצע שלושה שיוטים במקומות 3,1 ו-2 והשוותה את הניקוד בשיוט האחרון, כך שהיא עלתה לגמר לבסוף בשובר שוויון, מכיוון שהיא ניצחה בשיוט אחד ומאיה מוריס לא ניצחה שיוט.

פודיום המנצחות באליפות ישראל | צילום: איתן קטאלי

גמר הנשים החל עם פסילה של קנטור ודניאלה פלג, מה שנתן לתמר שטיינברג יתרון של חמש שניות בזינוק החוזר. שטיינברג לקחה את היתרון בשתי הידיים וניצחה את השיוט בהפרש ניכר.

תמר שטיינברג סיפרה בסיום על התחושה: "לאליפות הארץ תמיד יש משמעות מיוחדת מבחינתי. העובדה שאני מתחרה פה בארץ בגולשות הטובות ביותר בעולם נותנת לי, ולנו כנבחרת, את היתרון. בעוד שבועיים אנחנו ממריאות לאליפות אירופה והמטרה שלי היא להצליח לשחזר את ההישגים מהנוער גם בבוגרות".

אליפות ישראל עם סמל החטופים | צילום: איתן קטאלי

מתחרי ומתחרות האליפות גלשו כולם עם מדבקות מיוחדות על המפרש, ועליהן הסמל הצהוב להחזרת החטופים. שי בובר, יו"ר איגוד השייט, אמר בנושא: "איגוד השייט, כמו כל מדינת ישראל, מתפלל לשובם של החטופים ובכל ימי האליפות אנחנו עושים כמיטב יכולתנו על מנת להגביר את המודעות לנושא. המחווה הזו, שהחלה ביוזמת תזונאית הנבחרת, תמר אשלגי, היא אחת מיני רבות של האיגוד בנושא ולא ייאמן שאחרי שנה אנו נאלצים להמשיך ולקרוא לשחרורם".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג