טרגדיה: מתה מפצעיה המרתוניסטית האולימפית שהוצתה ע"י בן זוגה

רבקה צ'פטגיי האוגנדית, שהותקפה בתחילת השבוע כשבן זוגה שפך עליה דלק והצית אותה, הלכה לעולמה לאחר ימים ארוכים בהם הרופאים נאבקו על חייה. רק בחודש שעבר השתתפה במרתון האולימפי בפריז
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רבקה צ'פטגיי | צילום: Narnabi, Wikimedia

סוף עצוב וטרגי לתקרית שזעזעה את עולם האתלטיקה. המרתוניסטית האולימפית האוגנדית רבקה צ'פטגיי, שהותקפה בתחילת השבוע בצורה קשה על ידי בן זוגה בביתה במערב מחוז טרנס נזויה בקניה, מתה מפצעיה. היא סבלה מכוויות קשות, לאחר שעל פי החשד הוצתה על ידי בן זוגה, ולאחר ניסיונות של הרופאים להציל את חייה, היא הלכה לעולמה.

לכתבות נוספות בנושא:
פארסה: סידני מקלכלין לא עמדה בתקנות ולא תוכל להשתתף בגמר ליגת היהלום
צפו: דופלנטיס ניצח את וורהולם בריצת 100 מ' בלתי נשכחת
עם שדה איכותי ושני רצי עלית ישראלים: פורסמו ההרשמות למרתון ברלין

התאחדות האתלטיקה האוגנדית כתבה ברשתות החברתיות: "אנו נאלצים להודיע בעצב רב על פטירתה של הספורטאית שלנו, רבקה צ'פטגיי מוקדם יותר הבוקר, לאחר שנפלה קורבן באופן טרגי לאלימות במשפחה. כהתאחדות, אנו מגנים מעשים כאלה וקוראים לצדק. שתנוח נשמתה בשלום". יו"ר הוועד האולימפי האוגנדי דונלד רוקאר הוסיף: "זה היה מעשה פחדני וחסר הגיון, שהוביל לאובדן של ספורטאית גדולה. המורשת שלה תישמר לעד".

לפי הדיווחים צ'פטגיי סבלה מכוויות ב-75 אחוז כוויות. כבר מרגע האשפוז מצבה הוגדר קריטי והיא נלחמה על חייה. גם בן הזוג עצמו נפצע בתקרית וסובל מכוויות, ומאושפז גם הוא, אך במצב קל יותר.

מפקד משטרת מחוז טרנס נזויה, ג'רמיה אולה קוסיום, סיפר לתקשורת כי בן הזוג של צ'פטגיי, דיקסון נדימה, קנה פחית בנזין, שפך אותה עליה והצית אותה במהלך ריב שפרץ בין השניים. הוריה של צ'פטגיי הוסיפו שבתם בת ה-33 קנתה קרקע בטרנס נזויה כדי להיות ליד מרכזי האימונים האתלטיים הרבים של המחוז. דוח שהגיש מפקד המשטרה המקומי אומר שבני הזוג נשמעו רבים על הקרקע שבה נבנה הבית, לפני שהשריפה התחילה.

האתלטית כאמור השתתפה במשחקים האולימפיים בפריז בחודש שעבר והגיעה למקום ה-44 במרתון, עם זמן של שעתיים, 32 דקות ו-14 שניות. שיאה האישי עומד על 2:22:47 שעות ובאליפות העולם בבודפשט ב-2023 סיימה במקום ה-14. לאורך השנים היא ניצחה במרתון פאדובה באיטליה, סיימה במקום השני במרתון פירנצה ובמקום הרביעי במרתון אבו דאבי.

זהו לא המקרה הטרגי הראשון בשנים האחרונות. בשנת 2023, הרץ האולימפי מאוגנדה בנג'מין קיפלגט נמצא מת עם פצעי דקירה. בשנת 2022, האתלטית הבחריינית ילידת קניה, דמאריס מותיי, נמצאה מתה כשבדוח הנתיחה שלאחר המוות נכתב כי היא נחנקה.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג