טירוף בוולודרום: בריטניה שברה שלושה שיאי עולם ביום אחד בדרך לזהב

תחרויות אופני המסלול בפריז יצאו לדרך עם הצגה בריטית בספרינט הקבוצתי. ניו זילנד זכתה בכסף, אלופת העולם גרמניה רק בארד. ברביעי: הרוכב הישראלי מיכאל יעקבלב יעשה היסטוריה ונכנס למעגל התחרויות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ אפני מסלול. אילוסטרציה | צילום: shutterstock

אחרי שתחרויות אופני הכביש, אופני ההרים וה-BMX הגיעו לסיומן, המשחקים האולימפיים בפריז קיבלו אתמול (ראשון) פתיחה מסחררת לתחרויות אופני המסלול בוולודרום האולימפי, עם תחרות הספרינט הקבוצתי לנשים, שסיפקה שלושה שיאי עולם בזה אחר זה.

תחרות הספרינט הקבוצתי כוללת בפריז לראשונה שלוש רוכבות אצל הנשים (ולא שתיים כפי שהיה עד טוקיו), ואורכת שלוש הקפות של המסלול (750 מטר), כשכל רוכבת צריכה להוביל את הקבוצה לאורך הקפה אחת ולאחר מכן לעזוב את המסלול. הזמן הנמדד הוא לפי הרוכבת האחרונה שנותרת לבדה כשהיא חוצה את קו הסיום.

כבר במקצה הדירוג, בו כל קבוצה מתחרה לבדה על המסלול, הבריטיות – קייטי מרצ'אנט, סופי קייפוול ואמה פינוקן, הראו את הכיוון כשקבעו שיא עולם של 45.472 שניות ודורגו ראשונות. שיא העולם הקודם עמד על 45.487 שניות, שנקבע על ידי סין ביוני 2024.

בסיבוב הבא הן שברו את השיא שוב והעמידו אותו על 45.338 שניות במפגש מול קנדה, ועלו לגמר מול ניו זילנד, שפיגרו רק במאית שנייה אחת והחזיקו בשיא העולם למשך כמה דקות בעצמן. בגמר, הפער כבר היה גדול הרבה יותר, כאשר הבריטיות הדהימו עם 45.186 שניות, לעומת 45.659 שניות של הניו זילנדיות. אלופת העולם גרמניה, שגם היא החזיקה בשיא העולם לכמה דקות, זכתה בארד, לאחר שהקדימה את הולנד בקרב על המקום השלישי.

פינוקן, שנחשבת לאחת התקוות הגדולות של הנבחרת כאלופת העולם בספרינט האישי, סיפרה בסיום: "אנחנו בכנות כל כך גאות. זה היה ביצוע מושלם של הרכיבה. האמנתי שאנחנו יכולות לעשות את זה, אבל בין להאמין לבין לבצע את זה ולחגוג… מעולם לא חגגתי ככה בחיים שלי". קייפוול הוסיפה: "השתיים האלה כל כך מיוחדות ועבדנו כל כך, כל כך קשה עם סקוט (פולוק) וכולם בבית. אני רק רוצה להגיד תודה ענקית, התמיכה הייתה לא אמיתית. כפי שניתן לראות זה מאוד מרגש. זה היה פרויקט כל כך ארוך. בעצם ישבנו כצוות ואמרנו לעצמנו, 'זה משהו שאנחנו צריכות לעבוד עליו, אנחנו רוצות להעפיל למשחקים'. ולא רק העפלנו, פשוט ניצחנו בכל העניין!".

מחר ייכנס למעגל התחרויות בוולודרום לראשונה אי פעם רוכב ישראל, כאשר מיכאל יעקבלב יזנק למקצה הדירוג בספרינט האישי כבר ב-13:45. לאחר מכן ב-15:30 הוא צפוי להתחיל את המסע של שלבי הנוקאאוט. רבעי הגמר, אם יעפיל אליהם, יימשכו למחרת, כאשר חצי הגמר והגמר ייערכו ביום שישי.

מיכאל יעקבלב אליפות ישראל באופני מסלול | צילום: גלעד קוולרצ'יק

יעקבלב, שעלה לארץ מרוסיה לפני כשנתיים בעקבות המלחמה, זכה השנה במדליית הארד באליפות אירופה בהולנד והפך לרוכב הישראלי הראשון לעלות על הפודיום במעמד היוקרתי. עוד לפני כן, כשייצג את רוסיה זכה במדליית ארד גם באליפות העולם והוא בהחלט מועמד מוביל להתקדם לשלבי ההכרעה של התחרות האיכותית. הוא ישאף להשיג זמן מהיר במקצה הדירוג, אשר יקנה לו מאצ'-אפ נוח יותר לשלבים הבאים, שם ייאבק בכל פעם ראש בראש עם רוכב אחר בספרינט של 200 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג