לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
1. בסיכום השלב אתמול ובמבט על השלב של היום, כתבנו כאן כך: "הספרינטר פאביו יקובסן מקבוצת קוויקסטפ (וחברו לקבוצה של לאמפרט) ינסה כבר מחר להוכיח שהחלטת הקבוצה להשאיר את אלוף בריטניה הטרי, והאיש שזכה בהכי הרבה שלבים בתולדות הטור דה פראנס, מארק קאבנדיש, מחוץ לסגל, והעדפת יקובסן על פניו, היתה מוצדקת. מעבר לכך, משימתו תהיה גם להקדים את ואן ארט, כדי למנוע מהבלגי לקחת את כל שניות הבונוס לניצחון, ובאמצעותן להוריד את החולצה הצהובה מכתפיו של לאמפרט".
2. היום, יקובסן השיג את המטרה הראשונה, עם ניצחון השלב בספרינט מדויק אחד. השועל פטריק לפברה מנהל קבוצת קוויקסטפ, הפך בשבוע שעבר למושא טינתם של רוב אזרחי הממלכה הבריטית ושל אוהדי אופניים רבים בעולם, כשהחליט להעדיף לשבץ את יקובסן על פני מארק קאבנדיש בטור דה פראנס.
3. מכירים את התמונות של שחקני כדורגל אחרי הבקעת שער רצים לקהל העוין ומסמנים לו "הס! שקט!" עם אצבע על השפתיים? אז מטאפורית – זה פטריק לפברה הערב. לפחות היום, בחירתו בפאביו יקובסן נמצאה מוצדקת.
4. ליקובסן, ההולנדי בן ה-25 לקח כמה שנים להבשיל. אשתקד, ערב טור 2021, הוא עדיין היה רק ההעדפה השלישית של לפברה בעמדת הספרינטר-מטרה של אימפריית הניצחונות קוויקסטפ. הועדפו לפניו סם בנט (שדפק נפקדות, לקול איומיו וגידופיו הפומביים של לפברה) ומארק קאבנדיש (שנבחר על פני בנט, והמשיך ל-4 ניצחונות שלב בטור 2021, והשווה את שיא כל הזמנים של אדי מרקס בניצחונות שלבי טור דה פראנס).
5. לפני פחות משנתיים, יקובסן כמעט נהרג על אופניים. היה זה באוגוסט 2020, כשהספרינטר ההולנדי דילן גרונווגן נכנס ביקובסן (בן ארצו) בעוצמה, מטרים לפני קו סיום שלב ספרינט בטור של פולין. יקובסן הוטח במהירות מטורפת לתוך מחסומי הברזל ונזרק לרצפה. רופא התחרות דיווח אז שיקובסן בסכנת חיים, אחרי שספג פציעות קשות שכללו נזק מוחי, נזקים למערכת הנשימה, שבר בעצם החך ואובדן דם רב.
צ פ ו | תקציר קטע 02
6. הספרינטר, שכבר הספיק עד אותה התרסקות לנצח שלב אחד בטור הפולני, הוכנס להרדמה כפויה כדי לייצב את מצבו. בחלוף כמה ימים, החלה ההתאוששות. שנה אחר כך, כבר לקח יקובסן חלק בוואלטה הספרדית, ניצח בשלושה שלבים, וזכה בדירוג הכללי בניקוד המאיצים.
7. אתמול, זינק יקובסן לטור דה פראנס הראשון שלו והיום הוא הגשים את חלום ילדותו – ניצחון שלב. גאולתו על אופניים, הושלמה.
8. השלב עצמו היה משמים למדי. מה כבר אפשר לצפות מ-200 ק"מ שטוחים בדנמרק, כשהרוכבים כולם עדיין טריים והסיכוי להצלחת בריחה שואף לאפס. העניין, חוץ מכמה וכמה התרסקויות לא מחויבות המציאות בדרך, התרכז כולו בקילומטר האחרון.
9. עד כ-600 מ' לסיום, עשה יקובסן הכל (ובצדק) כדי לשבת לוואט ואן ארט על הגלגל. בין 600 מ' ל-400 מ' לקו, הוא נצמד לצדו של ואן ארט, והשניים רכבו בקו אחד במקומות 5-6 בדבוקה. כ-200 מ' לסיום ואן ארט פרץ קדימה מול הרוח, בניסיון (שצלח) לעקוף משמאל את הדני מאדס פדרסן שהקדים לזנק לספרינט. יקובסן מאידך, המתין מאחורי ואן ארט ופדרסן עד 100 המטרים האחרונים, והתפוצץ בתזמון מצוין ימינה. הוא עקף את פדרסן מימין ובזמן שואן ארט כבר התחיל להאט מול הרוח, יקבוסן הקדים אותו לקו: פאביו יקבוסן ראשון, וואט ואן ארט שני, מאדס פדרסן שלישי.
10. המטרה השנייה של יקובסן, למנוע מוואן ארט את החולצה הצהובה, לא הושגה. חציית ואן ארט שני את הקו נתנה לבלגי 6 שניות בונוס, שהקפיצו אותו ליתרון של שנייה אחת על בן ארצו איב למפרט בדירוג הכללי. מחר, ואן ארט ילבש צהוב, ויקובסן יעטה ירוק במקומו.
11. וואט ואן ארט מקבוצת יומבו-ויסמה מוביל עכשיו לבדו גם בדירוג הכללי (שנייה אחת לפני איב למפרט מקוויקסטפ) וגם בדירוג המאיצים (נקודה אחת לפני יקובסן מקוויקסטפ). בשני השלבים הראשונים של טור 2022, שלב נגד שעון ושלב ספרינט, סיים הבלגי המופלא במקום השני. ואן ארט לבדו עומד עכשיו בין רוכבי קבוצת הפאר קוויקסטפ, לבין שתי החולצות היוקרתיות.
12. מחר, השלב האחרון בדנמרק יהיה גם הוא שטוח כמו פנקייק. שוב, שלוש מהמורות כביש (בגובה 55 מ', 40 מ', ו-61 מ') יזכו לדירוג "הררי" מביך, כ"הרים" בקטגוריה 4. גם מחר, הצפי הוא ספרינט בסיום. גם מחר, מטרת המועמדים לניצחון היא להימנע מהתרסקויות. העניין התחרותי צפוי להתחדש מחר שוב, בקילומטרים האחרונים.