וולטה אספניה, קטע 7: ואן ארט כובש את קורדובה

בתום קטע לוהט בחום הספרדי, הבלגי השיג ניצחון שני במרוץ והידק את אחיזתו בחולצת המאיצים הירוקה. רוגליץ' צימק בשש שניות את הפער מבן אוקונור בקרב על החולצה האדומה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
וואוט ואן ארט מנצח | צילום מסך

בסופו של יום לוהט באוכף, ואחרי שאחדים כבר מיהרו להספיד אותו לאחר חזרתו האיטית מהתאונה ההרסנית שפקדה אותו לפני 4 חודשים בלבד, וואוט ואן ארט כבש היום (שישי) את קורדובה עם ניצחון שלב שני בוולטה. על הדרך, הוא הידק את אחיזתו על חולצת המאיצים הירוקה, עם 203 נק' (41 נק' לפני קיידן גרובס הבא אחריו).

לכתבות נוספות בנושא:
בבורה מודים: "דברים יצאו משליטה", אוקונור: "הזדמנות של פעם בחיים"
המופע של בן: ניצחון ענק לאוקונור בקטע ה-6 בוולטה, פריגו מישראל פרמייר טק שני
תקרית הזויה: הרוכבת עצרה להטיל את מימיה, הסדרנים לא נתנו לה לחזור

טמפרטורות המקסימום היום בעיר קורדובה, שבחבל אנדלוסיה בדרום ספרד, התעלו לאזור ה-40 מעלות. טמפרטורות אספלט הכביש הלוהט, קרוב לוודאי האמירו לפחות 20 מעלות גבוה היותר. לאורך 180 הק"מ המפרכים צפונה ללבה של אנדלוסיה, רוכבי הוולטה אספניה נאלצו לספוג את החום הלוהט מתחת לקסדות ומשקפי השמש, כמו דודי שמש בעיצומו של קיץ ים תיכוני.

החום הקופח גבה מחירים מהרוכבים. בין היתר, הרוכב ההולנדי טימן ארנסמן מקבוצת איניוס נאלץ לפרוש מהמרוץ ישירות לבדיקות בבית חולים, עם חשש למכת חום. אם תיאמר האמת, יש אפס הצדקה לקיים גרנד טור בדרום ספרד באמצע אוגוסט. עומס החום באנדלוסיה בתקופה זו של הקיץ, מיותר לרוכבים ולתחרות. הוולטה צריכה או להידחות בכשבועיים, או לכל הפחות לעבור באזורים הפחות חמים של ספרד בסוף אוגוסט, ולהתקרב לדרום ספרד רק עמוק יותר לתוך ספטמבר.

ויסמה נגד UAE, שוב; עם נגיעות של רד בול-בורה ודקטלון
לאחר שחאוויר איסאסה הצעיר מקבוצת אסקלטל הבאסקית יצא לבריחה של עשרות ק"מ לבדו, הדבוקה צמצמה וסגרה עליו כ-40 ק"מ לסיום. כולם התכוננו לעלייה האחרונה של השלב המכונה אלטו דל 14%, על שם 14% השיפוע בו הכביש מרים את ראשו במהלכה. העלייה כולה, שמדורגת בקטגוריה 2, ארכה כ-7.5 ק"מ עם שיפוע ממוצע של כ-5.6%. בראשה – ניתן בונוס זמן של 6, 4 ו-2 שניות בהתאמה לשלושת הראשונים לחצות את הפסגה.

אחרי טעות החישוב החריפה של קבוצת רד בול-בורה אתמול, הקבוצה הייתה נחושה להביא את רוגליץ' לפסגה במטרה לקחת את 6 שניות הבונוס. אחרי אתמול, רד בול בורה תצטרך לקושש כל שנייה על הכביש, אם ברצונה לנסות להביא את רוגליץ' לניצחון במדריד.

התוצאה הייתה תאוצה חדה שיזמו גם קבוצת רד בול בורה, וגם קבוצת ויסמה, שפירקה את הדבוקה לרסיסים בעלייה. בסוף העלייה, רוגליץ' אכן לקח את 6 שניות הבונוס, וספ קוס מוויסמה לקח 4 שניות בונוס בעצמו. בן אוקונור מקבוצת דקטלון, שמוביל בדירוג הכללי, אמנם לא לקח שניות בונוס, אבל לא איבד זמן על הכביש.

בנוסף, כל הספרינטרים נפוצו לכל עבר, חוץ מספרינטר אחד יחיד שהצליח להחזיק את העלייה עם המטפסים – וואט ואן ארט. מכאן, ב-25 הק"מ לסיום, קבוצת UAE ניסתה לנצל את יתרונה המספרי בדבוקה, שמספר רוכביה נותר על כ-35. ל-UAE נותרו לא פחות מ-5 רוכבים בדבוקה הקדמית, ומיד בסיום העלייה היא שלחה את מארק סולר בהתקפה מתפרצת קדימה בניסיון לנצח בבריחת יחיד.

תחילה, ניסתה קבוצה דקטלון לרדוף אחרי סולר, אבל כל ניסיון להדביק אותו, נענה בישיבה צמודה של רוכבי UAE על הגלגל האחורי של הרודף. בשלב זה, לוויסמה נותרו שני רוכבים בלבד בדבוקה הקדמית – ספ קוס המטפס ואלוף הוולטה המכהן מ-2023, וו-אן ארט שניכר כי הוא המועמד הטבעי לנצח אם הסיומת תגיע לספרינט.

במה שנראה כחלק מתהליך חיסול חשבונות בין ויסמה ל-UAE, ויסמה הקריבה את קוס מלפנים, כדי לרדוף אחרי סולר. אחרי קילומטרים רבים בהם משך קוס את הדבוקה כולה במרדף אחרי סולר, הוא הדביק אותו כ-3 ק"מ לפני קו הסיום. לא חלפה דקה, וכבר פאבל סיבאקוב מ-UAE יצא להתקפת נגד לבדו, ופתח יתרון של כ-5 שניות מלפנים.

ואן ארט, שבעבר היה כבר מתחיל לקחת תורות ולקבור את עצמו מלפנים, החליט לתת הפעם לאחרים לרדוף. רד בול-בורה נענו, ושמו את אלכסנדר ולאסוב מלפנים. ולאסוב אמנם צמצם על סיבאקוב, אבל עד 250 מ' לקו הסיום, סיבאקוב עדיין נותר לבדו מלפנים.

ואן ארט התמקם על הגלגל של ולאסוב והמתין. כל הדבוקה מאחוריו. כ-250 מ' לסיום החליט פאבל ואצ'ק הצ'כי מלידל-טרק, שזמנו הגיע.

הצ'כי פרץ מאחור לתוך הרוח, והתחיל לעקוף את ואן ארט משמאל. כאן זה התחיל, וכאן זה הסתיים. ואן ארט זיהה את התנועה, הרים את התחת ופשוט המריא. הם חלפו על פני סיבאקוב המשתנק כאילו עמד במקום, אבל התאוצה של ואן ארט הייתה חזקה מדי גם בשביל הצ'כי.

בסיום, ואן ארט פתח פער ברור של כ-5 מטרים, והתרגש אחרי הקו כשאמר: "היה קשה לשלוט בזה, אבל ספ (קוס) עשה עבודה מדהימה. אני לא יודע אם אנשים מבינים מה זה אומר להיות רוכב של 60 ק"ג ולמשוך ככה מלפנים במישור. היה לי עור ברווז מאחורה, ורק רציתי לסיים את זה בניצחון… בקבוצה שלנו, העיקר זה לא רק הניצחון, אלא גם הרכיבה כקבוצה אל מול תכנונים מאתגרים. חלק מזה, זה שכל אחד מקריב את עצמו בשביל האחרים. כשהאלוף המכהן של המרוץ הזה מושך מלפנים, זו דוגמה אדירה ליישום הפילוסופיה הקבוצתית שלנו, ובגלל זה אני כל-כך גאה".

לזכותו של ואן ארט ייאמר, שבשני הניצחונות של חברו לקבוצה יונאס וינגגור בטור דה פראנס, ואן ארט היה בצד המקריב של הפילוסופיה הזו, והיה רכיב עיקרי. בהבאת וינגגור לניצחונות בטור.

מתכוננים לקטע 8: הזדמנות לרוכבי הדירוג הכללי
מחר צפוי שלב בן 159 ק"מ של הרים בינוניים, אך בסופו עם סיומת קטלנית עם שיפוע של 13.5% בקילומטר האחרון בסיירה דה קזורלה. עוד הזדמנות לרוכבי הדירוג הכללי לנסות לצמצם את הפער על המוביל בן אוקונור שנראה מצוין על הכביש.

חמשת הראשונים בקטע 7
1. וואוט ואן ארט (Visma | Lease a Bike) – 4:15:39 שעות
2. מתיאש ואצק (Lidl-Trek) – זמן זהה
3. פאו מיקל ( Equipo Kern Pharma) – זמן זהה
4. שטפן קונג (Groupama – FDJ) – זמן זהה
5. קווינטן הרמנס (Alpecin – Deceuninck) – זמן זהה

חמשת הראשונים בדירוג הכללי לאחר קטע 7
1. בן אוקונור (Decathlon AG2R La Mondiale) – 27:44:07 שעות
2. פרימוז' רוגליץ' (Red Bull – BORA – hansgrohe) + 4:45 דקות
3. ז'ואאו אלימיידה (UAE) + 4:59 דקות
4. אנריק מאס (Movistar ) + 5:23 דקות
5. כריסטיאן רודריגס (Arkéa – B&B Hotels) + 5:26 דקות

לובשי החולצות לאחר קטע 7
חולצה אדומה (מוביל הוולטה) – בן אוקונור (Decathlon AG2R La Mondiale)
חולצה מנוקדת (המטפס המוביל בדירוג הרים) – סילבן מוניקיו (Lidl–Trek)
חולצה לבנה (הרוכב הצעיר המוביל) – פלוריאן ליפוביץ (Red Bull – BORA – hansgrohe)
חולצה ירוקה (הספרינטר המוביל בדירוג) – אנטוניו טיברי (Bahrain – Victorious)



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"הענף נהיה יותר מסוכן עם השנים. אני חושב שצריך לחשוב על דרכים להאט את המהירות, זה קריטי לשמור על בטיחות הרוכבים", כריס פרום, אלוף הטור דה פראנס 4 פעמים, בראיון בלעדי לשוונג




הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

כריס פרום בראיון בלעדי לשוונג Chris Froome in an Exlusive Interview to Shvoong
כריס פרום בראיון בלעדי לשוונג Chris Froome in an Exlusive Interview to Shvoong
26:19
חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
חצי מרתון השרון רוטשטיין 2024 - הסרטון הרשמי
02:21
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
הצצה לחצי מרתון השרון רוטשטיין 2024
34
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
יהונתן יצחקי בתגובה ראשונה אחרי שבירת השיא הישראלי ב-100 חזה
02:57
דניאל קריצ&#039בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
דניאל קריצ'בסקי בתגובה ראשונה אחרי ששבר את השיא הישראלי ב-100 חופשי
02:14
בין צ&#039אלנג&#039 ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
בין צ'אלנג' ישראמן לטור דה פראנס: אילן אולמן וחגי אשלגי בפודקאסט של שוונג
44:39
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
העונה הקשה, השאיפות הגבוהות והקשר המיוחד עם נדב רייסברג: דרק ג’י בראיון בלעדי
31:57
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג&#039ירונה
סילבן אדמס ורון בר און בראיון מיוחד מג'ירונה
27:07
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ&#039 בפודקאסט של שוונג
טעויות ריצה וביומכניקה: שלומי שמילוביץ' בפודקאסט של שוונג
54:41
בדרך לצ&#039אלנג&#039 ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
בדרך לצ'אלנג' ישראמן: ליאור זך מאור מתארח בפודקאסט של שוונג
47:33
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
הרוכב שעשה היסטוריה: גיא שגיב בראיון פרישה בפודקאסט של שוונג
56:46
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
זה קריטי! על המדד החדש שאולי לא הכרתם. האזינו לפודקאסט של שוונג
48:21
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
מרוץ חופים Run the Beach נתניה 2024
02:23
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
הצצה למרוץ חופים נתניה 2024
32
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
סימונה, אימה של דורון שטיינברכר החטופה בעזה, מזניקה במרוץ אייל
01:28