המסלול המהיר בישראל: אליפות ישראל ב-5 ק"מ תיערך במרוץ נשר ב-1.11

אחרי שנה של הפסקה, האליפות היוקרתית חוזרת ומגיעה לנשר, עם שדה משתתפים שצפוי להיות איכותי במיוחד. אריה גמליאל: "לטעמי מדובר באחד המסלולים הכי מהירים שנתקלתי בהם בארץ, ואולי אף המהיר ביותר"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ נשר | צילום: באדיבות עיריית נשר

כבר שנים שמרוצי הכביש הפכו לפופולריים במיוחד בקרב הקהל הרחב, בארץ ובעולם, אולם בשנים האחרונות נראה שהנושא עלה אפילו עוד מדרגה ברמת העלית. הרצים הבכירים כבר לא מגיעים רק למרתונים או לתחרויות האצטדיון, אלא פוקדים בהמוניהם את מרוצי הכביש למרחקים השונים. גם בישראל הנושא עולה מדרגה וב-1 בנובמבר תיערך אליפות ישראל ב-5 ק"מ, במסגרת מרוץ נשר.

למעשה, אליפות ישראל ב-5 ק"מ כביש התקיימה רק פעם אחת בעבר, במרוץ אור יהודה ב-2022, אז הוכתר דוד טייצ'או כאלוף עם 14:22.95 דקות וכרואן חלבי הייתה האלופה אצל הנשים עם 16:19.14 דקות. השנה האליפות חוזרת ומגיעה למסלול בנשר, והיא עתידה להיות מהירה מתמיד, עם שדה איכותי במיוחד.

כרואן חלבי. תשמור על תוארה? צילום: צלמי שוונג

מי שאחראי באיגוד האתלטיקה על מרוצי הכביש, אריה גמליאל, סיפר לשוונג על ההחלטה לקיים את האליפות: "השנה היה לי חשוב לערוך אליפויות ישראל בכל המרחקים העיקריים במרוצי הכביש – מ-5 ק"מ, דרך חצי מרתון ומרתון ועד 50 ק"מ, והמרוץ בנשר הוא הראשון שבהם, אני מאוד מצפה לו".

כמי שהיה אתלט אולימפי ושיאן ישראל, וגם כיום רץ ומאמן רצים רבים, סיפר גמליאל על המסלול: "הייתי שם בשבוע שעבר, ובאמת מדובר במסלול מהיר במיוחד. המסלול גם שטוח וישר לחלוטין ללא עליות וללא פניות. גם כאשר מגיעים לנקודת ה-5 ק"מ כדי להסתובב, עושים זאת כמעט ללא צורך להאט את המהירות לצורך פרסה. לטעמי מדובר באחד המסלולים הכי מהירים שנתקלתי בהם בארץ, ואולי אף המהיר ביותר".

מרוץ נשר | צילום: באדיבות עיריית נשר

רשימת רצות ורצי העלית המלאה טרם פורסמה, אולם נראה שמי שעשויה לחזור להתחרות לראשונה מאז הלידה היא האתלטית האולימפית סלאמוויט באיולין-טפרי, כשגם אלופת ישראל המכהנת בריצת 5,000 מטר כרואן חלבי, שלאחרונה עברה להתאמן אצל המאמן הלאומי דן סלפטר, עשויה להשתתף. גם אצל הגברים ניתן לצפות לשדה איכותי, כאשר לישראל כיום שורה של רצי כביש מהטובים באירופה. עדיין לא ברור מי מבין רצי המרחקים יגיע להיאבק על התואר, אולם האלוף האחרון במרחק זה דוד טייצ'או, שהראה יכולת נהדרת בסוף העונה שעברה, צפוי לרוץ.

ההרשמה למקצים השונים (2.5 ק"מ, 5 ק"מ ו-10 ק"מ) פתוחה. לפרטים המלאים ולהרשמה מהירה לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג