המלכה מגיעה לבריסל: סידני מקלכלין תשתתף בגמר ליגת היהלום

שיאנית העולם והאלופה האולימפית ב-400 משוכות לא מרבה להתחרות, ובשבוע הבא תרוץ דאבל של 400 ו-200 יום אחרי יום. בבלגיה כבר חוגגים: "הנוכחות של סידני הופכת את האירוע השנה להיסטורי"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סידני מקלפלין | צילום: Shutterstock

סידני מקלכלין-לברוני, אחת האתלטיות הגדולות של ימינו, ממעטת להתחרות ביחס לשאר האתלטים כיום. לכן, בכל פעם שהיא מחליטה להופיע על המסלול, ההתרגשות גדלה ואוהדי האתלטיקה יודעים כי מצפה להם משהו מיוחד. בשבוע הבא בגמר ליגת היהלום בבריסל, נקבל הזדמנות כזאת לצפות באמריקאית על המסלול, והבאזז כבר החל.

לכתבות נוספות בנושא:
7 מאיות משיא עולם: תוצאה אדירה ליאבי בליגת היהלום, עוד ניצחון לטבוגו
מזעזע: המרתוניסטית האולימפית הוצתה על ידי בן זוגה ונלחמת על חייה
סיימה עונה בסטייל: אדוה כהן קבעה שיא בריצת 2,000 מ' מכשולים

מקלכלין היא כזכור שיאנית העולם והאלופה האולימפית (פעמיים) ב-400 מטר משוכות, וזו גם הריצה בה היא נוהגת להתמקד באליפויות הגדולות, אולם כל העת ישנה סקרנות לגבי הגבול של יכולותיה בריצות ה"שטוחות", ללא משוכות. כעת, היא מתעתדת להעמיד זאת למבחן, כאשר מארגני התחרות בבריסל הודיעו כי תרוץ 400 מטר ביום הראשון של התחרות בבלגיה ב-13 בספטמבר ו-200 מטר ביום השני למחרת.

"אנחנו מאוד גאים בכך שסידני בחרה בבריסל לדאבל הייחודי הזה", אמרה מנהלת התחרות קים גבארט, אלופה אולימפית בעצמה מ-2008: "היא הרשימה אותי מאוד עם הזהב האולימפי הכפול שלה וזמן שיא העולם המדהים שלה. אני מצפה לראות אותה בוחנת את גבולותיה בריצות 400 ו-200 מטר. הנוכחות של סידני הופכת את האירוע השנה להיסטורי".

זו תהיה הפעם הראשונה שהאתלטית בת ה-25  תתחרה מאז המשחקים, והסקרנות, כאמור, גדולה. בפריז היא רצה זמן ביניים של 47.71 שניות ב-400 מטר, כחלק מהשליחות 4X400 שניצחו עם הזמן השני בטיבו בהיסטוריה. מדובר בספליט המהיר ביותר אי פעם, שמצית את הדמיון לגבי התוצאה שתוכל להשיג.

שיאה האישי ב-400 עומד על 48.74 שניות, אותו קבעה ביולי 2023, והוא מציב אותה במקום ה-12 בכל הזמנים בריצה זו. שיא העולם השנוי במחלוקת של מריטה קוך ממזרח גרמניה עומד על 47.60 שניות ויחגוג 40 בשנה הבאה, ולדעת חלק מהפרשנים מקלכלין בהחלט מסוגלת לשבור אותו בעתיד. בינתים, היא עשויה להסתפק בשיא אישי ובשבירת השיא האמריקאי של סניה ריצ'רדס, 48.70 שניות.

ב-200 מטר ,שיאה האישי של מקלכלין הוא 22.07 שניות, זמן שקבעה בלוס אנג'לס בחודש מאי, תוצאה שהייתה נותנת לה את מדליית הכסף בפריז. גם כאן, יהיה מעניין לראות מה תוכל להשיג מקלכלין והאם תתקרב לתוצאת השנה של גבי תומאס, 21.78 שניות.

לפי הפרסום הרשמי, מקלכלין אמורה להגיע לבריסל כבר ביום שני הקרוב, ובשלישי תערוך מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת המפגש יחד עם גבארט. הכוכבית היחידה שחשוב להזכיר – כבר חווינו בעבר מקרים בהם מקלכלין נרשמה לתחרויות וגרמה לציפייה סביבן, אך בסופו של דבר לא התחרתה. עולם האתלטיקה כולו מקווה כי זה לא המקרה, וכי נזכה לראות אותה על המסלול בשבוע הבא.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג