היסטוריה בבלגרד: מדליית זהב לנבחרת השליחות ב-200X4!

הישג מדהים לשחייה הישראלית: אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי הן אלופות אירופה! כל הארבע ירדו משתי דקות וקבעו תוצאה מדהימה של 7:51.83 דקות (שיא ישראלי), שהשאירה מאחור את הונגריה וטורקיה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי עם המדליות | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

איזו פתיחה מטורפת למשלחת הישראלית באליפות אירופה בשחייה בבלגרד: רביעיית השליחות בכחול-לבן ב-200X4 שיפרו את זמנן מהבוקר ביותר מ-13 שניות וקטפו את מדליית הזהב! כל ארבע השחייניות, אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי, ירדו משתי דקות, ניפצו את השיא הישראלי ונכנסו לספרי ההיסטוריה.

לכתבות נוספות בנושא:
פתיחה מבטיחה בבלגרד: שיא ישראלי לרון פולונסקי ב-100 חזה
אליפות אירופה בשחייה: עושים סדר במשלחת הישראלית המבטיחה
מדליית ארד שנייה לבובריצקי ונשיא באליפות אירופה בבלגרד

אנסטסיה גורבנקו, שלא שחתה הבוקר והחליפה את אנדי מורז, לקחה את הבכורה בבריכה השנייה ופתחה פער מיריבותיה, כאשר שחתה בזמן מצוין של 1:56.74 – שיא ישראלי חדש ב-200. אחריה זינקה לבריכה דריה גולובטי ששחתה בשתי שניות וחצי מהיר יותר מהבוקר (1:57.94), איילה ספיץ ירדה גם היא משתי דקות (1:59.07) ולאה פולונסקי קיזזה כמעט חמש שניות מהזמן שלה בבוקר והבטיחה את הזהב בזמן של 1:58.08.

ישראל נגעה בקיר אחרי 7:51.83 דקות, יותר משנייה לפני הונגריה שקטפה את מדליית הכסף בזמן של 7:52.92 דקות. מדובר אגב בשיפור של יותר משבע שניות לשיא הישראלי הקודם במשחה! טורקיה (8:01.58) הקדימה ממש במעט את גרמניה (8:01.67) והבטיחה את המקום השלישי על הפודיום.

אנסטסיה גורבנקו, דריה גולובטי, איילה ספיץ ולאה פולונסקי על הפודיום | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

יו"ר איגוד השחייה עדי ביכמן: "לזכות במדליית זהב ולשמוע את ההמנון הישראלי מתנגן בימים אלו, זו התרגשות יוצאת דופן. השחייניות שחו משחה מעולה וכל אחת מהן נלחמה עד הנגיעה. התוצאה שלהן השיגה את המקום החמישי בטוקיו והעיניים שלנו למטרה בעוד חודש וחצי – וזה לעלות לגמר אולימפי בפריז. המדליה היום היא בונוס לעבודה הקשה לקראת הדבר האמיתי ומוכיחה לנו שאפשר לחלום גבוה. כל הכבוד לצוות המקצועי ולשחייניות. אנחנו ביום הראשון של התחרות וסיימנו אותו עם שלושה שיאים ישראלים והתברגות בגמרים, יש עוד תחרות ארוכה ואנחנו מקווים שעוד שחיינים יתפסו את המקומות האחרונים במשלחת למשחקים האולימפייים פריז 2024".

במשחה השליחים 200X4 גברים, דניס לוקטב, בר סולובייצ'יק, איתן בן שטרית וגל כהן גרומי כבר נראו בדרך הנכונה למדליה ודורגו שניים בשלב מסוים, אך פספסו את הפודיום ב-19 מאיות בלבד עם זמן של 7:09.92 – שנייה וחצי מהיר יותר ממה ששחו במוקדמות.

מירון חרותי עלה לגמר ב-50 פרפר עם זמן של 23.20 שניות – ראשון במקצה שלו בחצי הגמר והתוצאה השנייה בטיבה. אנדי מורז העפילה לגמר ב-100 חופשי עם זמן של 54.90 שניות. אביב ברזלי עלתה אף היא לגמר ב-200 גב, כאשר עצרה את השעונים על 2:11.38 דקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אאא הגיב:

    שיפור ב 13 שניות ביום אחד בשחייה זה דבר מאוד מטורף ומדהים
    שיביאו עוד הישגים גם מפריז

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג