דרסל ניצח גם ב-100 פרפר, פלפס ראה את שיאיו נשברים מכס הפרשן

קיילב דרסל קבע את אחת התוצאות המהירות השנה (50.19), תומאס הילמן הצעיר יצטרף אליו במשחה בפריז עם 50.80 - שיא אמריקאי לנוער. קייט דגלאס הרשימה ב-200 מעורב אישי, קייטי לדקי ממשיכה להרשים. גיא אילון מסכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קיילב דרסל | צילום: מסך

עוד לילה נהדר של שחייה מאחורינו במבחנים האמריקאיים: קיילב דרסל חזר בגדול, עוד שיא של מייקל פלפס נשבר – וכמו בכל השבוע שעבר, קרבות מעניינים ותוצאות שמעידות על עומק ורוחב של השחייה בארה"ב.

לכתבות נוספות בנושא:
"עדיין עובד על עצמי": עוד יום אישי גדול לקיילב דרסל בבריכה
סמית' ממשיכה להרשים בבריכה באינדיאנאפוליס, מרפי וקינג עשו היסטוריה
חוסר מזל: שחיין צרפתי נפצע כאשר חגג את ההעפלה לאולימפיאדה

הערב החל בגמר 100 פרפר גברים: קיילב דרסל פתח חזק כהרגלו עם 23.53 ושני ראיין מרפי, שמנסה את מזלו במשחה נוסף ולשם שינוי לא על גבו. אך בחצי השני, הכל משתנה פרט להובלה של דרסל: תומאס הילמן מוכיח לכולם ובעיקר לעצמו שהדבר הכי חשוב הוא לדבוק בתוכנית המשחה ולא להיבהל ולבדוק מה אחרים עושים. בפניה של ה-50 הסתובב הילמן, מנצח ה-200 פרפר, במקום השביעי בלבד כשהוא שבע עשיריות אחרי דרסל ו-13 מאיות אחרי שני השחיינים שלפניו, אך יציאה תת מימית טובה והתמדה סייעו לו לחלוף על פני יתר השחיינים ולסיים במקום השני.

דרסל קבע את אחת התוצאות המהירות השנה, 50.19, בעוד הילמן עם 50.80 הבטיח את הכרטיס השני של ארה"ב. כך, בגיל 17 בלבד, הילמן שובר שיא נוסף של מייקל פלפס לגילי 17-18 – וגם יהיה השחיין הצעיר ביותר שייצג את ארה"ב במספר משחים מאז בריאן גוּדל באולימפיאדת מונטריאול 1976, שניצח שם ב-400 וב-1500 חפשי. אגב, פלפס ישב בעמדת הפרשן בשידור הטלוויזיה וראה את השיא שלו נשבר. דייר רוז, שייצג את ארה"ב במשחה באליפות העולם בשנה שעברה וזכה במדליית הארד, סיים ארבע מאיות אחרי הילמן ולא יצטרף לנבחרת ארה"ב.

בחצי גמר ה-50 חופשי לנשים, גרטשן וולש עלתה ראשונה עם 24.06 שניות ולאחריה רוב השחייניות הוותיקות. הגמר נסגר על 24.68 ונראה כי וולש וטורי האסק עם 24.09 הן המועמדות המובילות לניצחון.

מיד לאחר מכן גמר ה-200 מעורב אישי לנשים, מה שהסביר את החלטותיהן של קייט דגלאס וטורי האסק להתרכז רק באחד מהם. דגלאס פתחה בסערה עם 26.78 והובילה לכל אורך הדרך, את החתירה היא שחתה ב-30.17 וסיימה בתוצאה 2:06.79, ששמה אותה חזק בתמונה למדליה מול סאמר מקינטוש וקיילי מקיואן. שנייה הגיעה אלכס וולש, גם היא לכל אורך המשחה שנייה רק לדגלאס עם גב מעט מהיר ממנה וחתירה טובה גם כן. וולש סיימה עם 2:07.86 ותוביל את קבוצת השחייניות אחרי שלוש המובילות, בתקווה ששם גם תהיה אנסטסיה גורבנקו, שמוכיחה לנו בבלגרד שהיא בכושר נהדר.

המשחה האחרון של הערב, 800 חופשי לנשים, היה הבמה של קייטי לדקי להראות עליונות על כל מתחרותיה בארה"ב ובעולם. לדקי פתחה עם 4:03, מעט לאט מאריארן טיטמוס במבחנים האוסטרליים (4:02), אך משם היא שמרה על אותו קצב כמו טיטמוס וסיימה עם 8:14.12, שש מאיות לאט יותר מהאוסטרלית, אך נראה כי לדקי כבר במוד של אימונים לקראת פריז. היא הפכה לאמריקאית השנייה אי פעם שמנצחת פעם רביעית ברציפות במשחה הזה במבחנים, אחרי מייקל פלפס.

מאחוריה התחולל קרב על המקום השני בין פייג' מאדן לבין ג'יליאן קוקס, אך הניסיון העודף של פייג' הכריע ולאחר פתיחה על 4:07 ב-400, היא סיימה עם 8:20.71, שתי שניות מהר מקוקס. בפריז תוצאה כזו לא תספיק לה לעלות לגמר במשחה.

מחר נותרו רק שני משחים: הקצר ביותר אצל הנשים, 50 חופשי, והארוך ביותר אצל הגברים, 1500 חופשי. בנשים מן הסתם נראה את גרטשן וולש וטורי האסק מוסיפות עוד משחה לפריז, ואילו בגברים בובי פינק ללא ספק ינצח, אבל יהיה קרב מעניין על המקום השני בין שלושה, דייב ג'ונסטון ששחה בטקסס אצל אדי ריס וסיים שלישי ב-400, צ'ארלי קלארק מאוניברסיטת אוהיו שהיה מועמד בכיר ב-800 אך סיים שישי בלבד ולוק וויטלוק שסיים שני ב-800. שלושתם סיימו במוקדמות מעט אחרי פינק עם 15:02, 15:04 ו-15:07 בהתאמה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אני מאמין שהגעתי לעולם הזה כדי לנרמל מוגבלות, לשנות את התפיסה לגבי מה שאפשר לעשות כקטוע רגל. היקום נתן לי את התסריט וכל מה שהייתי צריך לעשות זה לבצע", האתלט האמריקאי עזרא פרש, זכה בשתי מדליות זהב במשחקים הפראלימפיים


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג